Gå til innhold

3 åring som bruker smokk på dagtid, og som spiser nestle babygrøt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Guttungen sluttet med smokk for noen mnd siden. Brukte den mest på natta. Han spiser enda nestle grøt og er 5 år.

Undertegnede spiste nestle barnegrøt til hun begynte på ungdomskolen =) Spis den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det min sønn du skriver om her?

Han er i overkant glad i smokken sin ;) Men vi har en avtale om at den skal gis til Sabeltann til sommern.

Og Nestlegrøt er det eneste jeg får i han til frokost (og ofte det eneste måltidet i løpet av dagen), og det er ingen dårlig frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mn treårng sniker til seg smokken av og til på dagen. Og hun liker godt grøten som ettåringen spiser så da er frokosten enkel og grei for meg (innimellom). Veldig næringsrik den grøten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er galt med grøt til kveldsmat? han er veldig glad i grøt men det blir kjedelig med hjemmelaget havregrøt i lengden. Nestle grøt er sundt og han elsker det. Seeeer ikke problemet altså.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn på 2,5 bruker smokk kun på nettene, og når han sover i bhg, aldri ellers. Og jeg syntes jo det begynner å bli på tide å kutte den ut snart.. Syntes han er alt for stor for den..

Godt vi er forskjellige.. Og grøt kan han gjerne få, men da får han vanlig havregrøt, kan gjerne kutte eplebiter eller pære eller annen frukt å ha oppi, men prøver liksom å unngå "babygrøt", ikke fordi det er noe galt med det, men fordi jeg syntes det er like greit med "normal" havregrøt ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min treåring er overmåte glad i smokken sin. Han får ikke bruke den i barnehagen, og heller ikke når vi er ute av huset. Men inne i hjemmet får han lov...

Vi snakker mye om det for tida at han er stor gutt som snart skal slutte med smokken, så vi forbereder han på det for tida.

 

Han spiser ikke Nestle grøt, men om han gjorde det så hadde jeg ikke stresset med det. Det er næringsrik grøt, og om han liker det så er det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med grøten er da ingenting å bry seg med. Bedre enn loff med nugatti, den er jo næringsrik til tusen. Vår datter på litt over 3 bruker smokk om natten og av og til om dagen når hun skal slappe litt av. Planen var å slutte når hun ble 3, men det var ikke så enkelt...Gidder ikke stresse med det, nok av andre ting å tenke på. Ser ikke det helt store problemet heller, hun skal slutte til komfirmasjonen ihvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så at unger er forskjellige. Min største brukte lang tid på å venne seg av smokken, og slutta vel helt sånn rundt 4 år. Min minste la fra seg smokken på dagen uten noe spørsmål eller savn sånn ca. når h*n var 2,5 år. I forhold til grøten tenker jeg: "Hmm, kanskje jeg skal prøve det til minste som spiser dårlig til både frokost og kvelds?" Kanskje evt. prøve en annen type grøt enn havregrøt... den sklir overhodet ikke ned hos minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,jeg trodde det ikke var bra for tennene at man brukte smokk så lenge..? Tannstilling og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det vel ikke nei,men det hjelper vel å bruke skånesmukk? Det har vår 3-åring brukt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt så mye over det egentlig. Kan være mange grunner til at et barn på 3 år bruker smokk og spiser babygrøt, inkl min sønn på 3 1/2 år, og han kommer nok til å holde på med dette en god stund til. Barn er forskjellige, og som sagt det kan være mange grunner. Alt er "dessverre" ikke A4 i denne verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med barn på 2,5 år og eldre som bruker smokk (selv om det "bare" er på natten eller hjemmebruk). Er dere ikke redd for tannstillingen??

 

Min nevø på 3 år fikk streng beskjed av tannlegen da han var der første gang rett før jul at han allerede kunne se at tannstillingen var skjev..hvis han sluttet NÅ kunne den kanskje gå tilbake. Og han brukte kun smokk på natten....dvs. innsoving...

 

Dummeste jeg ser er når unger på 3-5 år bruker smokk, spesielt ute blant folk. Stakkars unge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middelaldersk lege/helsestasjon da, tenker jeg. Snakk heller med en tannlege med peiling på faget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare vært bekymret om 3 åringen ikke fikk i seg noe annen mat enn grøt (altså grøt til frokost-lunsj-kvelds). Ett "babygrøt" måltid om dagen er som en over her sier bedre enn loff med nugatti;-) Så jeg ser ikke noe galt i det.

Smokken ville jeg nok kuttet ut, barnet er nok såpass stort at hn forstår f.eks. det å gi smokken til sabeltann.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også beskjed av tannlegen da guttungen var der i høst (3 år) at smokkbruk ikke hadde noe å si for tannstillingen. Noen barn har faktisk god bruk av smokk pga diverse grunner selv om de er over såkalt smokkealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står mye om det på nettet og.Herregud.Hvorfor skal barna bruke smokk når de er blitt så gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hør på dette da!!

 

datteren min på 3 år og 4 mnd bruker vanlig smokk på natten, men lurer seg til litt suttekos på dagen om hun finner en forlagt en. Videre får både hun og lillebroren på 2 år melkeflaske på kvelden og om morgenen!! Da ligger hun i fanget mitt som en baby:-)

 

Forøvrig er både hun og broren helt normale unger som også får vanlig voksenmat og har sluttet med bleier:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...