Gå til innhold

Tvillingnavn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt gamle navn som jeg ikke er helt klar for å bruke enda, merker jeg.....

Forbinder de med min foreldre generasjon. Liker Øyvind bedre enn Gunnar. Men Eivind er MYE penere, synes jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe du vurderer?

 

Jeg personlig liker ikke navnet Gunnar. Øyvind går greit, men ville heller tatt Eivind.

 

Om du skal ha tips til guttenavn, og da gjerne norske ville jeg valgt typen Aksel og Greger eller Iver i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Øyvind. :)

Men jeg har jo en god venn som heter det.

 

Enda bedre liker jeg Øystein.

 

 

Rune og Øystein.

Det er flotte navn til et tvillingpar! :)

 

 

Synes jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns Gunnar og Øyvind var flott! Og de blir de eneste i klassen som heter noe så tradisjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er søtt når tvillingnavn passer sammen. Trenger ikke være likt, men f.eks to 50-talls navn, 70-talls navn, to klassiske navn, altså samme sjanger. Konrad og Lucas klinger dårlig i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtt? Ja, kanskje når det er 1 år, 2 år, 3 år... Men så slutter vel barn og navn å være søte og de skal leve i 75 år til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er gutter det er snakk om er det flotte navn. Øyvind er en av mine favoritter, men pga en x ville jeg personlig ikke vlalgt Gunnar (iallfall hadde mannen min nekta!). Gunnar og Øyvind blir unike i en klasse full av Nathalia'er, Xander'er, Matheo'er og Emma'er =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umiddelbart tenker man på noen i den litt eldre generasjonen, men som nevnt så er det utrolig kult at de små heter noe som faktisk er ordentlige navn og som ikke er så vanlig i dag.

 

Gunnar og Øyvind er to gode navn det, og kan godt se for meg to små guttetvillinger med de navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Passe sammen" er et uttrykk som mange bruker når de mener navn som rimer eller ligner - Bjørg og Bente, Håvard og Hanne, May og Mona er blant de tvillingpar jeg har møtt i mitt liv. Som om man MÅ ha bokstavrim.

 

Selv syns jeg det er bare latterlig. Gi ungene hvert sitt navn selv om de er tvillinger, det er godt å ha mulighet til å være individer også. Gunnar og Øyvind er flotte navn, passer fint til Tormod, og hører godt sammen uten å klinge for likt. (Og mye bedre enn f eks Øyvind og Sebastian!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greie navn jeg. :) Jeg ville aldri funnet på å gi tvillingene samme forbokstav eller kle tvillingene likt. Ikke noe for meg i det hele tatt. Det er to vidt forskjellige barn og de skal behandles deretter. Derfor synes jeg navnene dine er fine, stødige og rett og slett kule.

 

Hilsen kommende tvillingmamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...