Gå til innhold

Dersom man har en August kan nummer to hete....

Anbefalte innlegg

Gustav??? Vet det er rimelig likt, og tenker at det egentlig ikke går an, men er desperat, vi blir bare ikke enige om et eneste guttenavn og dette liker vi begge, men det er jo veldig likt da, så spørsmålet er, hvordan hadde dere reagert om dere hadde hørt om et søskenpar som het August og Gustav?

Fortsetter under...

Jeg synes egentlig ikke det er så likt.... "gust" er starten på det ene navnet og slutten på det andre. Det er litt tungt å si dem etter hverandre men om du snur det og tar Gustav først er det ikke noe problem. Jeg tror ikke på at folk kommer til å blande dem sammen. Og så lenge de ikke er tvillinger kommer de jo i ganske høy grad til å ha forskjellig vennekreds osv.

Det ville vært en annen sak om det var Andrea og Andreas eller noe slikt.

Navnene er individuelle og så lenge det er det navnet dere kan enes om og synes passer til gutten så ser jeg intet galt i det!

Lykke til! :)

Annonse

HI her, tuen takk for svar :) Som jeg skrev i hovedinnlegget er jeg fullstendig klar over at det er meget likt. Har konkludert med at August og Gustav blir likt, men visst man sier Gustav og August er ikke det fullt så likt, hehe. Nei vi må nok legge hodene i bløt. Jeg vil veldig gjerne ha Elias, passer fint sammen med August, men mannen hadde en fæl lærer på skolen som het det så det spørs....skal ikke være enkelt!

Gustav er jo egentlig bare August snudd litt på - "GustAu"! Så nei - men synd, for som prebs og flere har påpekt, så er det to flotte navn.

Ikke velg Elias - det er et pinglete poppisnavn!

SÅ mange andre, stødige, flotte navn lillebror kan få:

Aksel

Teodor

Gustav

Alfred

Edvard

Jørgen

Lauritz

Magnus

Oscar

Sigve

Evert

Herman

Bo

Wilhelm

Lavrans

Iver

Jakob

Fredrik

Jeg tror det vil gå, men de er litt like.

Syntes faktisk navnene klinger bedre og bedre sammen. Etterhvert som jeg får tenkt litt mer over det.

Hvis dere begge liker navnet Gustav syntes jeg at dere skal gå for det. Navn er ikke enkelt, og gjør det noe om navnene ligner på hverandre? De er jo brødre.

Annonse

Både August og Gustav er flotte, staselige navn. Kunne brukt begge selv. Men synes nok at de er for like sammen ja.

Hva med Oskar/Oscar? Synes det har den samme kongelige og flotte stilen.

Eller:

Ulrik

Viktor

Wilhelm

Henrik

Ludvig

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...