Gå til innhold

Avlastningshjem..Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Tingen er. Er nå alenemor til ett barn som etterhvert fyller 3 år. Har søkt skole til høsten, men komme rjeg ikke inn skal jeg jobbe fullt. Barnefaren til barnet er ustabil, og stiller ikke opp. Akkurat nå har jeg foreldrene mine som kan avlaste meg i ny og ne, for jeg kjenner enkelte dager når man har jobbet, tatt seg av et trassig barn, gjort husarbeid og attpåtil har et barn som innimellom våkner at jeg er kjempesliten når helgene kommer. Enkelte dager vil jeg bare sove rett og slett :(

Hvordan går man frem for å skaffe en avlastningsfamilie? Eller er det kun for foreldre med barn med spesielle behov?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143328408-avlastningshjemerfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er noen spesielle regler ang at en må ha det sånn eller sånn, vi er jo alle forskjellige. Jeg er den som har den andre tråden og jeg er også alene, jobber fullt og har null avlastning. Jeg ønsker være avlastningshjem mens du ønsker ha et. Jeg kjenner ingen som har avlastningshjem men vet om noen via jobben og de er alenemødre med lite nettverk. Så jeg tror det avhenger av hva en selv ønsker og hva en selv klarer rett og slett. Føler du for det er det jo bare å kontakte barnevernet å søke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...