Gå til innhold

Noen her med baby mer KISS-syndrom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordanf ant dere ut dette? hvilke sumptomer har babyen?

Hvor gammel var baby da du fant det ut..

 

Og litt erfaringer gjerne.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Vår ettåring hadde KISS fra hun var nyfødt. Det var ganske åpenbart for meg etter noen dager da jeg hadde lest endel om det på forhånd. Hun hadde en tydelig feilstilling i nakken, hodet lå alltid til den ene samme siden, både når hun lå, når hun skulle spise og når vi holdt henne. Noen barn har jo såkalt "bananstilling" også, eller det kan gå over til det eller omvendt. Det var store problemer med mating, hun skrek og skrek, hadde tydeligvis vondt. Vi mistenkte kolikk også. Vi var til kiropraktor, fysioterapeut,helsesøster,lege og barneklinikk. Og vi gjorde øvelser hjemme med henne for å rette opp nakken. Nakken ble bedre,men skrikingen varte i 6 mnd. Hun hadde lenge problemer med å drikke melk og noe av skrikingen skyldtes sikkert at hun alltid var sulten.

Vi anbefale kiropraktor/manuell terapeut i kombinasjon med fysioterapeut avhengig av tilstand og grad av denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiss/Kidd ble ikke kjent før eldstemann var et par år. Det er trist, for han er en soleklar kandidat, og han var mye urolig som liten.

 

Han ble hjulpet til verden ved hjelp av sugekopp, etter at riene stoppet helt opp og drypp ikke hjalp.

 

Når han lå på ryggen, var han ikke rett - men lå i en bananform.

 

Han var veldig urolig, og måtte bæres MYE for å bli trøstet. Men kolikk var utelukket, fordi han lot seg trøste. Kolikkbarn skriker gjerne mer og er utrøstelige.

 

Han sov kun korte økter på dagtid, gjerne kun 20 minutter om gangen. Nattesøvnen var også avbrutt mange ganger og han sov ikke rundt før han var langt over året.

 

Vi var hos kiropraktor på eget initiativ, og han fant kraftige låsninger i skjelettet. Behandlingene hjalp, men kun en stund før det var tilbake igjen.

 

Han siklet ekstremt mye

 

Han krabbet ikke normalt på alle 4, men akte seg frem på rumpa.

 

Når han etterhvert prøvde å krabbe på alle 4, slepte han litt mer på den ene foten.

 

Om jeg prøvde å tøye han, var han betydelig stivere i den ene foten. Han fikk oppfølging hos fysioterapaut til han var ca 4. Da mente de at han ikke trengte dette lenger.

 

 

 

Da jeg leste om Kiss/Kidd, var jeg ikke i tvil om at det er dette han har hatt, og det er utrolig trist å tenkte på at ting nok kunne gått mye lettere om han hadde fått riktig behandling med en gang....

Jeg var ekstra obs på dette da vi fikk nr to, men han hadde ingen av symptomene, og heller ikke samme type forløsningsmetode.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to.

 

Går nå til Manuell terapeut med mini hun er litt over 3 mnd. Og har ike fått diagnosen, men jeg er rimlig sikekr påa t det MÅ være dette!

 

19.57 Mini her har ALLE samme symptomene som din lille hadde... Spiser lite, sover lite på dagtid sjelden mer enn 20 min sammenhengende, er ikke så glad i vognene lenger. Mye låsninger i nakke/rygg/bekken. Sikler veldig mye. Hater å bade.

 

Liker ikke ligge alene, men å bli båret sammenkrøet som en ball. Så kolikk er det ikke.

 

Jaja, da er det nok dette hun har. Skal snakke med helsestasjonen om det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...