Gå til innhold

syk baby nekter å drikke. HJELP!

Anbefalte innlegg

har en gutt på 9 mnd som er syk med feber. han har etter puppeslutt nektet å ta imot ALT av drikke. Han drikker ikke vann, og vi har måttet tvinge i han væske etter han ble syk. Han har aldri vært særlig begeistret for verken flaske eller tutekopp, men de siste par mnd er det total nekt. Hva pokker gjør vi? Ungen har 40 i feber og nekter å ta imot drikke! tilbyr han til og med saft, men han bare hyler og spytter det ut igjen.

Han har vanlige avent tåteflasker og en avent tutekopp som han tidligere har drukket litt (veldig lite) av. Kan det funke med ny type flaske?

Alle råd er hjertlig velkommen, for nå orker snart ikke mammahjertet mitt mer! :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143328241-syk-baby-nekter-%C3%A5-drikke-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Da jeg skulle begynne å jobbe etter å ha fått minstesønnen min, slet vi fælt med å få han til å drikke. Det endte med at vi måtte fylle en sånn "godtespray" (sånn med forskjellige farger og som er kjempesur) med vann og spraye inn i munnen hans. Da fikk vi ihvertfall i han litt ;)

Annonse

Tusen takk for tips!

Imsdalflaske er prøvd ut. samme med teskje, kopper og glass. eneste måten vi får i han noe er ved å gi vannmelon. da jafser han i vei. suppe tar han litt av, men ikke mye.

skal reise på butikken å prøve ut diverse flasker, juicer og div.. saftis skal han få i morgen den dag:)

Bare å komme med flere tips dersom dere har=)

HI

Annonse

Bland farris og eplejuice (rist det), ta det opp i en sprøyte, og legg sprøyta bak i munnen, slik at han _må_ drikke. Dette kan du gjøre hvert 5. min i en time, og deretter hvert 10/15 minutt. Magen vil da stabilisere seg etterhvert.

Slik har vi måttet gjøre, etter råd fra sykehuset. Alle våre tre har slitt med dehyrering som babyer.

han har et virus. har vært syk i 3 uker. på og av med feber. han har i grunn alltid nektet å drikke annet enn pupp. men siden vi ble syke samtidig og jeg ble innlagt på sykehus i over en uke ble det naturligvis slutt på morgen og kveldsammingen. vi var hos lege idag, men allmenntilstanden hans er såpass grei at legen tok det ikke noe alvorlig at han ikke drikker så mye..

vi tvinger i han litt med sprøyte, men er redd for at det skal gjøre ting verre i ettertid, dersom det ender med at han ser på all drikke som tvang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...