Gå til innhold

Noen som kan gi meg sine erfaringer - I går fikk jeg pillen som stanset graviditeten og i morgen tidlig...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sørg for å ha skikkelige smertestillende tilgjengelig. En udugelig gynekolog sendte meg hjem med stikkpillene som skulle starte aborten (fosteret var allerede dødt). Og sa ingenting om hvor vondt jeg kom til å få. Dette var i ca uke 7.

Har fått med beskrivelse på hvilke smertestillende og når. Fått med meg hjem. Er 7 uker jeg også. Siden du da tydeligvis ikke hadde (så mye) smertestillende - gjorde du deg noen erfaringer om hva som var smertelindrende?

Jeg knasket paracet og ibux og voltaren tror jeg det var. Eller tramadol, husker ikke. Måtte ringe legevakten midt på natten å spørre. Og heldigvis hadde jeg et lite arsenal med "dop" etter en ryggskade mannen pådro seg noen mnd tidligere. Brukte også varmeflaske på magen, for det var litt som menssmerter, bare sterkere, og veldig takvis. Spesielt vondt og ekkelt når jeg hadde sittet eller ligget, og skulle reise meg opp. Da fikk jeg skikkelig vondt, også kjente jeg på en måte at det rant.

Jeg gikk en del turer i begynnelsen for å få fart på prosessen, men etterhvert turte jeg ikke for jeg følte jeg kunne svime av. Så da holdt jeg meg mye i ro noen dager. Var ferdig med å blø etter akkurat en uke, og fikk eggløsning på dagen en uke etter det igjen.

Huff, ble kanskje litt mye negativt. Men kan være greit å være forberedt på at det kan bli ille. Når jeg gikk gjennom det hadde jeg kun hørt fra de som "tok tablettene og ferdig med det". Så jeg var fullstendig uforberedt på at jeg kom til å få så vondt, og det gjorde kanskje smertene enda værre.

Takk for svar. Fått med paracet og en erstatning for voltaren. Streng beskjed om ikke å bruke ibux da det hemmer utstøtingen... Jeg skal sette tablettene på morgenen, så håper å være ferdig tidlig ettermiddag. Sykepleier mente det... Holdt du på lenge? Holdt deg i ro noen dager - satt det i så lenge? Det er ikke jeg forberedt på... Planer om å være i full gang med jobb og trening jeg da...

Jeg gjorde det ikke hjemme, men på sykehuset og syntes ikke det var spesielt vondt. Så det kan nok være veldig individuelt tror jeg. Blødde en god del et par dager etterpå, så det var nok det som hemmet meg. Holdt meg hjemme.

Annonse

Spørre kan du alltid gjøre...

Jeg er sååååå ferdig med spedbarn. Orker ikke tanken på at noen andre skal kontrollere min kropp i enda 2 år og være så hjelpeløst avhengig av oss i enda flere år.. Vi er så ferdig med den perioden. Egoistisk kanskje, men livets rett til å bestemme selv mener jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...