Gå til innhold

FORELDREMØTER og alenemor...

Anbefalte innlegg

...jeg HATER disse møtene...ikke bare det, men avslutninger, bli-kjent kvelder, div. arrangementer også...det er stadig noe!

Jeg er alene om omsorgen for datteren min, faren har aldri blitt med på noenting som har med skole å gjøre.

Jeg føler meg så fryktelig utenfor på disse møtene, selv om jeg er både blid og utadvent...men jeg er ung (var bare 16 da jeg fikk henne) og uetablert i motsetning til alle de andre veletablerte og velstående familiene.

Jeg har 1 barn til som går i barnehage, der opplever jeg ikke det samme.

De fleste er på min alder og det er endel alenemødre.

Det går an å snakke med de.

Så hva skal en gjøre for å takle dette bedre da???

Skolen har slått sammen foreldremøte og sommeravslutning, nå ikveld..dobbel skrekk!!

Alt skal tas med grill, mat & drikke og stoler..får helt vondt i magen bare jeg tenker på det!!! :///

Flere som er alene med barn og har det på denne måten??????

Jeg blir selvfølgelig ødelagt av dårlig samvittighet i tillegg, for at datteren min har en mor som meg..alle andre virker jo så engasjerte..

....Så hva er det med meg??? :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143328148-foreldrem%C3%B8ter-og-alenemor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe galt med deg i det hele tatt. Jeg hadde det også sånn da datteren min begynte i barnehagen, var også ung da jeg fikk henne(19år). DEtte gikk heldigvis over fort og nå har jeg god kontakt med mange av foreldrene.Men mange av foreldrene har nok mer til felles siden de er eldre, man finner ofte sine grupper. Jeg tror cluet er å ta mot til seg, snakke med dem, bli litt kjent med dem, så blir det enklere for hver gang og veldig mye mindre anstrengt.

Tror du at de dømmer deg, er det der det ligger?

Hvis noen stiller spørsmål ved at du er mindre velstående, kan du si like ut at du er kanskje tjue år yngre enn dem, og ikke prøve og skjule din alder.

Er det en mulighet for å utebli fra grillingen? Er det fellesmøte da, siden det skal holdes sammen med sommeravslutningen?

Hmmm, merkelig svar 17:56. Hvem spør hvorfor man ikke er velstående? Her jeg bor er det nesten bare velstående familier. Jeg har leilighet, de fleste har store eneboliger, men ingen dømmer meg.

Man kan heller ikke utbli fordi man som mor synes det er kleint, barnet har sikkert gledet seg og da går man, uansett hvor ubehagelig man synes det er.

Jeg er ikke alene med barn, men har en mann som alltid jobber kveld... noe som resulterer i at jeg må gå alene på disse.. Ikke nok med alle kvelder, jeg må ta med alle mine fire barn på dette også.. Og hadde man kunne velge mellom rydding, baking eller loddgave så hadde det vært en ting, men alle skal bidra med ALT... Dvs, vi må ta med stoler og bord selv på sommeren, for da sitter vi ute.. (og ett pledd, nei det går ikke ann...) så stiller jeg alene med fire unger, mat, drikke, loddgave, og kake... det skal selvsagt grilles.. (noe som er ett sant mareritt med så mange barn jeg skal passe på på likt..) og alle griller sitt eget... (himmel og hav, er det mulig) mens minstemann på ett vil hoppe i gjørma.... skoleungen skal vise meg alle vennene... de to i midten kjeder seg, og blir dermed rasende festlige.. hos mor renner svetten, mens jeg forsøker å svare en annen mor så høflig jeg kan på en eller annen høyst uintressant spørsmål om skoleplaner eller lignende.... pølsene blir svidd, og småungne skriker enda mer om mulig... SÅ loddtrekningen, som går til skolebiblioteket... min gave var selvsagt den største skuffelsen til en stakkars vinner, og lar ikke andre gå glipp av den idiotiske billige tingen fra nille... sukk.... selv har jeg ikke kjøpt mange lodd, for denne fatale kvelden har kostet meg nok... selvsagt dukker en ildsjel opp og spør så høyt hun overhode kan om jeg ikke skal ha flere lodd, da jeg nesten ikke har kjøpt noen, ønsker jeg virkelig ikke forbedre skolens bibliotek.. (nei, for vi har ett fint komunalt bibliotek ikke langt unna... tenker jeg) og svarer tappert, selvsagt ønsker jeg det.. la meg ta lodd for 20 kroner til.... gaaaaaaaaaaaaaaaaaah hvor kommer alle disse ildsjelene fra, undrer jeg meg.. ser på klokken og konstanterer at jeg kan snike meg unna... (ikke lett med fire unger, kurv med restene, fire stoler, stelleveske, og selvsagt campingbordet vårt...) blir oppdaget, og satt i sving med opprydningsarbeidet... to dager til neste avslutning... hurra hurra....

skrekk og gru.. og med fire barn blir det mange slike utfordringer, som jeg rett og slett HATER!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...