Gå til innhold

Avlastningshjem

Anbefalte innlegg

Hva skal til for at et barn skal få tilbud om avlastningshjem? Og får man det dekket av staten/kommunen?

Grunnen til at jeg spør er at det på en måte irriterer meg at dette barnet er i avlastningshjem, hvis det blir dekket, siden familien har flere barn, far jobber turnus der han er borte til sammen halve året, og tjener veldig bra(vi snakker opp mot en mill i året, han er kollega med min mann, derfor jeg vet det), mor er også i jobb, barna er relativt store, fra 7 til 18 år, og jeg skjønner ikke hva de skal med avlastning hver fjortende dag..

Selvfølgelig er det ting jeg ikke vet, det må det jo være, og jeg vet jo at jeg ikke har noe med det, men seriøst, veldig overraskende at dette barnet har et slikt tilbud, da jeg alltid har sett på denne familien som ressurssterke, pluss at mor og far er litt sånn nedlatende på en måte, oppfører seg som de er viktigere enn andre.

Syns mest det er trist at de ikke "greier" med alle ungene(de har fem stk), og nei jeg er absolutt ikke misunnelig!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143328023-avlastningshjem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

At man benytter et avlastningshjem behøver ikke å bety at familien ikke er 'bra nok' som de er!

Det behøver ikke engang bety at foreldrene trenger fri fra et eller flere av barna.

Det kan like gjerne bety at barnet trenger det! :)

Som nevnt over, noen barn/ungdom har diverse diagnoser, som gjør at de kan ha ekstra nytte av tilbudet enkelte avlastningshjem tilbyr. Det kan være alt fra motorisk trening til feks læring av sosial adferd.

At dette eventuelt dekkes av kommunen/staten er kanskje urettferdig i dine øyne, men jeg har en vag følese av at ditt syn på ting er en smule innsnevret.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...