Gå til innhold

HJELP! Det kan da ikke være normalt at hun skal spise så lite???


Je-St-Ar

Anbefalte innlegg

Hun er 7 uker, og vil gjerne slippe å spise mer når hun har fått i seg 40-60 ml mme (gikk over til mme for en uke siden). Om jeg skal få i henne mer må jeg lirke og lure, men hun vrir seg som regel unna, dytter ut flaska, og det blir bare skrik. Hun får rape og ta pause, men hjelper sjelden.

 

Men, hun må vel spise mer enn dette om gangen?! Hun spiser ca. hver tredje time, og veier ca. 5 kg. Spiser sånn ca. 8 måltider i døgnet.

 

Flere med småspiste bebiser?

 

Har ikke veid henne etter at vi gikk over på mme enda, så vet ikke hvordan hun ligger ann med vekta.

 

PS. Har prøvd forskjellige flasker og flaskesmokker (med større/mindre hull), uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun spiser mellom 40-60 ml x 8, så blir det mellom 320-480. Med ca 480 ml i døgnet utgjør det 10 % av kroppsvekten, og det er akseptabelt. Noen barn spiser mye og andre barn spiser lite, de klarer som regel å regulere dette selv. Dette kan endre seg, eller ikke. Så lenge hun legger på seg, så er det bra. Er du bekymret for at hun går opp lite i vekt, så går du på helsestasjonen og veier henne. 7 uker og ca 5 kg, så ligger hun jo på gjennomsnittet i vekstkurven. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer regulerer dette så fint selv! Så lenge hun legger på seg trenger du ikke å beskymre deg. Ta heller en tur innom helsestasjonen og vei henne, også utenom kontrollene om du er i tvil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille jente spiste heller ikke mer når hun var på den alderen og vi gikk over på mme. Så ville ikke ha vært bekymret i det hele tatt, ser ut til at hun legger fint på seg i følge vekten :)

Men som de andre sier og som vi gjorde, ta turen til helsestasjonen for å veie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er det sant, mariabee? Spiste din også lite på den alderen? Bekymrer meg jo i hjel her, og er konstant stresset over denne spisinga hennes...

 

Skal på helsestasjonen på mandag, så blir spennende å se da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er det sant, mariabee? Spiste din også lite på den alderen? Bekymrer meg jo i hjel her, og er konstant stresset over denne spisinga hennes...

 

Skal på helsestasjonen på mandag, så blir spennende å se da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke det er lite jeg, ikke når jeg sammenligner med min gutt.

Han spiste vel ca 60ml mm på den tiden (pumpet). Inbillet meg at det var rundt 12 uker når han gikk opp til 80ml og så opp til 120-180 ved 4 mnd. Vekten gikk da myye opp. Han har alltid vært midt på med tanke på vekten i forhold til høyde ellers.

Stor gutt nå på 9 kg ved 6 mnd alder, så tror ikke du trenger å bekymre deg for mengden:)

 

Mme skal jo være mer tungtfordøyende og mettende i tillegg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...