Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Man sier jo det at man som regel har likt svangerskap og fødsel som sin mor... MEN bortsett fra at jeg har hatt gennerelt mye energi ,som min mor, under svangerskapet, så er det ikke likt.. Her startet det med hypermobileledd, fortsatte med kynnere fra uke 23, isjas, maserier, vilt mye aktivitet i magen, vann i både armer og bein som klemmer på noen nerver, ikke festet,mensenmurring.. Ikke noe av dette har hun hatt. Men med både meg og min bror ble hun satt i gang.. Og jeg var bare 2225g og ble satt i gang over termin. Så hvor likt svangerskap har man egentlig? Kjenner jeg er lite klar får å gå over..

Hvor likt har dere det? Eller ulikt?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor har født 4 barn, har aldri hatt en eneste plage under noen av svangerskapene. Jeg hadde bekkenløsning sist og er enda værre nå. Pluss litt andre ting man må regne med.

Mamma har aldri brukt mer enn 4 timer fra første fødselstegn mens jeg brukte 20. Så her er det ingen likheter.

Hun ble også gravid lett som bare det mens vi har brukt over 2,5 år begge gangene. Eneste som er likt er at hun har født ca til termin alle gangene, en er født 3 uker før. Jeg fødte 4 dager før.

Skrevet

Jeg hadde mye mer plager enn mamma (evt så har hun selektiv hukommelse 30 år etter). Hun gikk 4 (!) uker over tiden med meg, jeg fødte 9 dager før termin. Så det var jo ganske forskjellig. Men selve fødselen var ganske lik :)

Skrevet

Jeg hadde det ikke likt som min mor første gang... ikke denne gangen heller, verken fødsel eller svangerskap:)

Alle svangerskap er ulike:)

Skrevet

Min mor har 3 døtre. Alle vi døtrene har 2 barn hver (+ at jeg venter nr. 3). Ingen av oss søskenene har hatt like fødsler... så da kan det jo neppe stemme =)

Skrevet
:) det var godt å høre:) hun har sikkert glemt endel ting gjennom livets lange løp, men noen ting husker man jo. Sitter forresten her med kraftig mensen smerter og litt sporadiske kynnere, så kanskje det ikke er alt for langt unna:)
Skrevet

Både min bestemor og mor har for smale bekken til å kunne føde normalt. Og lille meg har pressa ut 2 barn, den største var 4000 gram.

Så her er det ikke likt;)

Skrevet

Hos meg var det ikke likt. jeg har derimot hatt litt lik fødsel og svangerskap som min søster.

Skrevet

Ikke sånn for å buste myten her, men min jordmor (hun underviser i tillegg på høyskole) mener at det ikke er noe fasit på dette med å slektes på mors fødsler. Men det hun sier er at det er en høyere sannsynlighet dersom man har lik kroppsfasong som sin mor. Min mormor fødte min mor (mormors første) på 20 timer, mens min mor fødte min bror på 6 timer (hennes første). Disse to er vidt forskjellige i figuren. Jeg derimot er veldig lik min mor i kroppen og derfor mente også jordmor at det fint kunne hende jeg fikk like fødsler som henne, men at det som sagt ikke er noe garanti. Men på tross av min mors raske fødsler og det at vi er veldig kroppslike, så va hun meg nevne det når jeg ringer føden. Det er jo ingen hemmelighet at jordmødrene på føden ofte sier at "du er førstegangs så du har goooooood tid"

Ikke like festlig for min venninne som etter å ha ventet 3 timer hjemme først, kom inn med full åpning og pressrier :o)

Skrevet

Her er det VELDIG like fødsler, nesten litt rart, mormor fødte sine 3 jenter på under 6 timer, samme gjorde min mor med meg og min søster og det samme gjorde jeg med nr. 1, (jente) så jeg antar det blir samme med nr. 2, men man vet jo selvfølgelig aldri. Dette er det første guttebarnet i rekken (-:

Skrevet

Selve fødselene er ikke så like, men alle kvinner på min mors side føder ettter termin.

Så sånn sett er det en klar sammenheng.

Skrevet

hpåper ikke jeg får lik som min mor.. da kan jge vente en stund.. godt legen min praksiserer maks en uke over termin..

I dag og kveld har det hvert mye, så jeg har sittet på rietelller i flere timer, men så dabbet det jo helt ut her..

Man blir litt frustrert av sånne " falske" ting..

Skrevet

Guuuud, jeg håper da IKKE at min fødsel blir lik mammas. Hennes første fødsel tok rundt 30 timer....

Sånn kroppslig er vi ikke like. Hun fikk mange strekkmerker, men jeg har *bank i bordet* ikke fått noe særlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...