Gå til innhold

Baby 7 mnd - døgnrytme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille legger seg 19 og sovner greit. Våken mellom 5 og halv 7, som oftest halv 6-6 tiden. Etter han har vært oppe en times tid (og fått mat) er han trøtt igjen, så vi legger oss begge to og han sover ca 1 time. Deretter våken 2 timer, sover 1 time gjennom dagen, totalt 3 lurer.

Det jeg lurer på er om det kan være lurt å kutte den siste luren på dagen? Jeg begynner å bli sliten av å stå opp så tidlig, for selv om vi legger oss igjen og han sovner, så sliter jeg med å sove igjen. Så dagen min har startet mellom 5 og 6 siden han ble født. Leser her inne at noen unger sover til 7-8 og blir sååå misunnelig, hehe! Vet jo ikke om det ville fått han til å sove lenger, men innbiller meg liksom det?

Men er samtidig litt vanskelig å time disse lurene syns jeg, han blir jo trøtt etter 2-2,5 time likevel. Hva pleier dere å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, jeg har nok en sånn du blir misunnelig på. Sover fra kl 19-09, så våken til 11, sover en time, spiser kl 13 og sover etter det frem til ca kl 16. Min våknet før kl 06, fikk da melk og sov vdere, men for et par mnd siden begynte jeg å gi smokk og hun lå en liten stund våken før hun sovnet igjen. Så etterhvert har hun sovet frem til kl 9 uten å våkne. Hva om du prøver å gi litt drikke/melk i senga og lar han ligge, kanskje han sovner igjen? Prøve og ikke starte dagen, vet det fungerer på noen, men mange som ikke finner i seg å måtte ligge lenger i senga. Lykke til!

Skrevet

Når man stiller klokka, så er det maaaange gruer seg til. Inklusive meg med forrige man, men det gikk jo over all forventning, så det er mulig å forskyve døgnet for de fleste, men du kan prøve denne varianten som vi prøvde:

Jeg satte på vekkerklokka kl 4 og gav mat, og da sov han videre til 7 :) Jeg gir heller melk i halvsøvne enn å stå opp 05 altså ;) Den 4. natta glemte jeg å sette på klokka og han sov til 7 uten mat :D

Skrevet

Hei hei!

Min lille er straks 8 måneder, men vi har hatt ca samme døgnrytme den siste mnd. Her legges hun for kvelden kl. 19, og sover mellom 12-14 timer. Hun våkner mellom 7-8.30 en gang, da tar jeg henne inn i sengen min også ligger vi og koser 1/2-timestid før vi står opp og lager melk. Hun er våken mellom 2-3 timer før første lur som varer fra 1-2 timer. Hun sover en gang til sånn i 14-15 tiden. Da sover hun 30 min-1 time. Jeg har bevisst (sakte men sikkert) fått til at siste lur ikke er for sent på ettermiddagen, sånn at hun har mellom 3-4 timer våkentid før sengetid igjen. Den siste måneden merker jeg at hun holder lenger og lenger våken. Vi hadde det lenge sånn at etter 2 timer våken var det bare å legge henne.

............meeeeeeeeeeeeen, det har ikke vært så bra som dette tidligere. Jeg har skrevet flere desperate innlegg her tidligere fordi loppeliten våknet hver halvtime-time natten igjennom i flere måneder. Jeg tror denne søvnen går veldig i perioder, og man må bare tenke at det blir bedre......

Lykke til med soving.

Hilsen fra

Skrevet

Snuppa legges mellom kl.1830-19. Sover da uavbrutt til klokka 6/7. Ofte blir hun vekket av storebror, så hun kunne nok kanskje sovet lengre noen ganger. Legges for første lur i 8-9 tida, sover 1-2 timer. Våken 3 timer før lur nr.2. Den varer en times tid. Da kan hun gjerne være våken i 5 timer før hun legges for kvelden. Noen ganger 3 kortere dupper, hvis vi er på farten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...