Gå til innhold

Akupunktur mot tverrleie/seteleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På ultralyd i forrige uke ble det påvist at bebisen ligger i tverrleie/seteleie. Er nå i uke 35 + 3 og er helt sikker på at hun forsatt ligger sånn som hun gjorde på UL. Kjenner at hodet er på venstre side av magen og at hun sparker og presser beina ut på høyre side av magen... Det var noen som sa til meg at det gikk an å forsøke akupunktur for å få henne til å snu seg med hodet ned. Er det noen som har hørt om det før, og event. prøvd det?

Jeg har hørt om modningsakupunktur, men det er vel ikke det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd, men spurte litt om det hos hun jeg får modningsakupunktur hos fordi jeg var litt usikker en stund hvilken vei babyen lå.(ligger heldigvis riktig vei så jeg slipper å tenke noe mer på det)

Modningsakupunktur er ikke det samme, men det er ikke umulig at det også kan ha en effekt.

Det hun sa var at de ikke prøvde å snu babyen med akupunktur før rett før termin fordi det alltid var en mulighet for at de vil snu seg tilbake, de kunne heller ikke garantere at det ville fungere, men at det ofte gjorde det. Sånn er det vel også med de som prøver manuell snuing på sykehusene, noen jeg har inntrykk av at ofte ikke funker og også er mer risiko iforhold til at babyen blir utsatt for stress og annet.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med en akupunktør som har spesialisert seg på akupunktur for gravide, og hørt litt hva de sa.

Skrevet

Ok, takk for svar! Skal til jordmor om 2 uker, så skal høre med henne da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...