Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #26 Del Skrevet 16. juni 2011 pappa er ikke rik, men har formue på 5 millioner og tjener ca 1.5 millioner i året. Jeg får julegave og bursdagsgave. Det var på 1000.- hvert år frem til jeg fikk barn, nå re det 500,-. Så, 1000,- i året, og kanskje stikker han til meg en 500lapp for dårlig samvittighet de få gangene jeg ser han. Har klart meg selv siden jeg var 16, og det er jeg faktisk rimelig fornøyd med! Selvsagt vært greit å kunne fått penger i hytt og pine, men det har jeg altså ikke. Svigers er mer på spanderen, og kjøper gjerne i hytt og pine til oss. Ikke i massive summer selvsagt, men de bidrar der de har lyst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #27 Del Skrevet 16. juni 2011 Dere som absolutt vil klare dere selv og ikke vil ta i mot en krone selv om -hypotetisk sett- foreldrene deres er steinrike og vil hjelpe dere med litt forskudd på arv: Hva tenker dere om deres egne barn? Er det uaktuelt å spandere noen sårt trengte kroner der også når tiden kommer til å skaffe seg utdanning etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #28 Del Skrevet 16. juni 2011 Det er lov å gi en halv G i skattefri gave. Ca 40 000 i året. Er du student kan du få inntil 80 000kr i året, men da fordelt månedelig.Så det du sier over her er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #29 Del Skrevet 16. juni 2011 Nei det er det ikke, mine foreldre er skilt, de kan gi beløpet hver for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 16. juni 2011 #30 Del Skrevet 16. juni 2011 Ikke rike foreldre, men de har da penger (på begge sider) Men vi har aldri fått en krone (utenom bursdag/jul), ingen hjelp økonomisk uansett hva. Ingen hjelp f.eks da vi pusset opp, og aldri har noen av de passet barnebarna.... Vil si dere andre her i tråden er heldig ! MEN vi har da lært, og sitter absolutt ikke dårlig i det:) Akkurat nå så har vi det bedre enn foreldrene våres, og må si jeg er utrolig stolt over alt vi har oppnådd og klart uten de:) Jeg skal gjøre en mellomting med mine unger. De skal få hjelp om de trenger det. Og litt ekstra når de ikke forventer det:) Men de skal lære seg å klare seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #31 Del Skrevet 16. juni 2011 Dere er utrolig heldige, som har foreldre med penger, som har hjulpet dere økonomisk. Jeg har selv ikke fått noe av mine foreldre (som langtfra er rike), men dersom jeg hadde blitt tilbudt 1 million hos foreldrene mine, så ville jeg ha tatt imot. Tror ikke man blir dårligere menneske av å ha det bra økonomisk, tvert i mot, det følger faktisk ansvar med å ha mye penger. Hilsen en uten rike foreldre /svigerforeldre, men klarer seg godt grunnet god utdannelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #32 Del Skrevet 16. juni 2011 Tanta mi drev og overførte noen penger hun hadde til overs mens jeg studerte, og plutselig så jeg at kontoen min var økt til 90.000. Da viste det seg at hun hadde gjort noe feil, men hun sa jeg bare kunne beholde disse pengene. Men dette er jo bare småplukk i forhold til de som har fått millioner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #33 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg har fått noen hundre tusen,men etter å ha lest tråden må jeg si at jeg synes det grenser til idioti å påstå at en ville takke nei til millioner:-) De som sier det må ha et meget anstrengt forhold til sine foreldre. Man blir ikke mindre selvstendig og fornuftig av en pengegave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #34 Del Skrevet 16. juni 2011 mine foreldre har mellom 30 til 40 mill. jeg har fått 2.2 mill + bil til litt over hundre tusen. de betaler utdanningen min og spør jeg om noe så får jeg det. men jeg vil helst ikke spørre om ting med mindre det er noe veldig viktig. jeg er UTROLIG takknemlig for alt jeg har fått. og jeg er stolt over hva mine foreldre har fått til. de er en inspirasjon for meg og jeg håper at jeg en dag kan kunne gi mitt barn det samme som mine foreldre har gitt meg. jeg vil hjelpe mitt barn økonomisk på samme måte som jeg har fått hjelp av mine foreldre. uansett hvordan min økonomi er når mitt barn er på min alder. (jeg er i begynnelsen av tyve årene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #35 Del Skrevet 16. juni 2011 hvor mye har dine foreldre HI? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #36 Del Skrevet 16. juni 2011 Jøss, da er du virkelig heldig. Mine er også bemidlet - men jeg får ingenting. De mener jeg bør klare meg selv og det har de ment siden den dagen jeg flyttet ut som 19 åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #37 Del Skrevet 16. juni 2011 Det er helt sant! Jeg har et anstrengt forhold til foreldrene mine og det er godt mulig at det er derfor jeg ikke vil ha pengene deres. Jeg foretrekker lån fra banken framfor å få penger av dem. For meg handler det om selvstendighetsfølelse. Jeg har blitt forsøkt betalt hele oppveksten og penger har vært forsøkt som manipulasjon for å få det som de vil, noe de ikke har lykkes med. Jeg orker ikke alltid kampen mot pengene deres. De er ikke fornøyd med det vi har godtatt at de betaler, vil at vi skal ta imot mer og mer. Heldigvis har jeg klart å ta bort penger til jul, slik at "bare" gavene gjenstår. Føler at jeg er snill når jeg godtar at de gir penger iblant, men det plager meg stort. Det kjennes ikke godt når de nekter meg kontroll over eget økonomisk liv, men heldigvis har de ca skjønt at de ikke får tilgang til kontiene og detaljene rundt økonomien min. Å akseptere at de ikke får betale alt de gjerne vil, er vanskelig for dem. Men skal jeg la meg tråkke på? Neitakk. Har vært altfor mye av det tidligere i livet mitt. La meg være i fred. Heldigvis har jeg klart å holde studielånet for meg selv, det er da noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #38 Del Skrevet 16. juni 2011 Foreldrene mine er vel gode for rundt 50 mill og er fortsatt yrkesaktive med svært gode lønninger. Jeg har i voksen alder fått låne penger omtrent rentefritt, fått aksjer og forskudd på arv for ca 2.000.000 kr og bor omtrent gratis i en leilighet de eier. Betaler strøm og innbo forsikring. I tillegg disponerer jeg to biler. Jeg vet at jeg er utrolig heldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #39 Del Skrevet 16. juni 2011 Pappaen min er Kjell Inge Røkke og jeg har alltid fått merkeklær, dvs ikke noe H/M, Cubus her i gården. Husker jeg syntes det ikke var direkte billig med truser som kostet 500 kroner, men nå skjønner jeg jo hvorfor! Har fått både bil, førerkort og kan reise så ofte jeg vil med pappas privatfly vel og merke dersom han ikke selv benytter seg av det. Er fornøyd med tingenes tilstand, men synes kanskje mine 2 småbrødre er hakket mer borskjemt enn det jeg var. Mvh Elisabeth Røkke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #40 Del Skrevet 16. juni 2011 Koffor i helgoland gidder dere å sitte her inne og brife over kor mye penger dere er eller hvor bortskjemt dere er... finnes folk som ikkje har det så alt for godt her inne også og som ikkje har muligheten til å løpe til mamma og pappa for alt mulig drit!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #41 Del Skrevet 16. juni 2011 Vel, du har en veldig trivelig far og travle, men sjarmerende, småbrødre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #42 Del Skrevet 16. juni 2011 Hehehe, på hvilken måte er det brifing når det er anonymt på et nettforum? Kanskje du skal slå opp ordet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #43 Del Skrevet 16. juni 2011 Min far er ikke rik, men han tjener godt. Både han og jeg er veldig opptatt av at jeg skal klare meg selv, men han setter over 2100 kroner til meg hver mnde -men that's it... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #44 Del Skrevet 16. juni 2011 Mange heldige folk her inne må jeg si Mine foreldre er uføretrygda begge 2, så noe rikdom (eller arv) kan jeg se langt etter.... men når man ikke har opplevd det føler man ikke man mangler noe heller. Får 500 til jul, 500 til bursdag, slik har det alltid vært. Studielån oppetter øra, forbrukslån på bil-lappen, men er veldig stolt av at jeg egenhendig har tatt en god utdannelse , bor for meg selv og aldri spør om hjelp økonomisk. Føler meg veldig selvstendig MEN hadde de vært millionærer hadde jeg nok ikke sagt nei takk til en bil eller en leilighet, for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå