Gå til innhold

Wææ!! De som er på min alder begynner å se sinnsykt gamle ut!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som skjer? Jeg har jo akkurat fylt 20?! Så vips! Der står 40-åra straks og stirrer meg i øynene. En smule panikk på gang :-S Dog ingen midtlivskrise - ennå :)

 

Men til overskriften: Jeg tar meg faktisk i mange ganger, at jeg synes mine jevnaldrende begynner å se litt værbitte ut. Bra jeg slipper å stirre meg selv i fjeset hele tiden, da kan jeg late som jeg akkurat har fylt 20 igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg ikke synes det er så morsomt å være nærmere 40 i dag? I så fall: Takk for den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg du er da ikke nærmere 40 når du akkurat har passert 20? Og siden du er her regner jeg med at du har barn.. Du er jo kjempeung!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er bare å akseptere det. Du er snart ei gammel kjerring. I dag er du en dag nærmere døden enn du var i går, og i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stor forskjell på hvordan folk "holder seg". Jeg nærmer meg 40, og synes mange på min egen alder ser ut som de har gitt opp for lenge siden. Har litt å gjøre med hvordan man vedlikeholder utseendet også, og hva slags stil man har.

 

Hvorfor skal alle damer i en viss alder klippe håret kort og farge det rødbrunt? Og gå med anonyme vindjakker? Da gjør de jo bare vondt verre, og menopausen kan vel være deprimerende nok i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk de på 20 som får slike følelser. Det å gå i fra skole og flytte hjemmefra og plutselig får masse krav til seg. Man skal ikke tulle med noens følelser. Selv om vi som er godt oppi tredve åra ikke helt klarer å forstå det så skjer det faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til jeg blir 40 :) Da jeg var 20 gruet jeg meg til å bli 30, når jeg ble 30 syns jeg det var godt å bli ferdig med 20-åra.. rart ikke sant! Det er så deilig å bli mer bevisst på seg selv, og et par linjer i ansiktet er bare et bevis på at jeg lever :) Livet er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du da, HI?

Jeg rundet 30 for et par år siden, og må si at jeg ofte tar meg i å oppdage det samme med mine jevnaldrende; de har rynker! De har grå hår! De har "alderstillegg" rundt hofter og lår! Mennene mister håret! De har store porer! Fysj!!! (jeg har selvsagt INGENTING av dette selv.. hehehe...)

 

Livet og tiden går, og det synes på en menneskekropp! Ikke la deg skremme eller plage - bare kos deg med vissheten om at du trolig nesten ALLTID vil syntes at du så bedre ut "før, da du var yngre" .. ingen vits i å sitte å angre, som gammel, på at man ikke nøt hvor bra man faktisk så ut i ung alder! Når man ER gammel - da er det for seint! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det høres teit ut men jeg føler at mange av mine venninner allerede har begynt å forfalle og vi er bare 24. Mange ser slitne ut, begynner å få rynker og har litt gusten hud. Vet ikke om det kommer av studietiden kombinert med mye alkohol, men jeg som er mamma ser fortsatt uforskammet ung ut, tross lite søvn. Oi, litt selvskryt dette her, dere får unnskylde;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AMEN!!!!!

 

Jeg nærmer meg vel ikke 40 riktig ennå, med mine snaue 31 år.. men jeg ser stadig flere rundt meg som "gir etter" for gammelkjerring-stilen, både i klær, hår, sminke o.a. Det PLAGER meg faktisk, selv det aldri kunne falle meg inn selv å gå rundt på det viset. Huff...

 

Man er ikke eldre enn man føler seg! Og det ER faktisk lov å ta vare på utseendet (ikke bare kroppsmessig) selv om man runder 25-30.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Det er nok sant. Er nok født på begynnelsen av 70-tallet :) de fleste dagene er det faktisk helt greit å være bortimot 40, mens enkelte dager blir jeg grepet av sentimentalitet og lettere panikk :)

 

Har 3 små barn, og hører derfor til her inne.

 

De fleste rundt meg prøver å ta vare på seg selv , men det er ikke alltid like lett å skjule rynker og poser under øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.55 . Det er lov å ha dårlige dager innimellom, bare ikke fokuser på de. Da er det bedre å ta seg en dusj, freshe seg litt opp og alt er bedre. Men jeg forstår følelsen. Står opp om morgenen, ser seg i speilet og tenker bare "Fokk, jeg er blitt gammal!!" Tross for dårlige dager, jeg sier det igjen! Alder er bare et tall. 20 åringene her inne blir gamle en dag de også...selv om de kanskje ikke tror det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og eg, HI :)

Dama som opptrer med ungane mine på familiebileta byrjar og å sjå litt sliten ut, men med dårleg baderomsbelysning går det som regel fint å sjå seg i spegelen.

Men me er då ikkje eldre enn me føler oss, og med små barn vil me halde oss unge lenge enno. Eg har forresten lova ei veninne som gjennomgjekk kreftbehandling som 32 åring med små barn, at eg aldri skal klage over å bli eldre. Så det gjer eg ikkje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også å se at venninnene mine blir eldre, og det betyr jo bare en ting; at jeg begynner å se eldre ut også... *sukk*

 

Med det sagt, må jeg si at 30-årene er fantastiske (jeg er 35 selv nå). Jeg er glad jeg er ferdig med all usikkerhet og tull som fulgte med 20-årene (de siste årene var fine, da, men i starten...). Så hvis jeg kunne holdt meg på dette stadiet et tiår til, hadde det vært fint. :P

 

Det rare er dog at flere jeg kjenner nå som blir 50, og jeg blir like sjokkert hver gang: "Blir hun 50?!? Hun ser jo så ung ut!" Så man endrer vel sitt syn på livet underveis også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 37 og ser samme sak...Mine gamle klassevenner begynner og se værbitte ut! :D :D

 

De tenker sikkert samme sak om meg

(selv om jeg får høre at jeg ser yngre ut enn min alder)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...