Jippi-77 Skrevet 16. juni 2011 #1 Skrevet 16. juni 2011 Gutten min på snart 5 uker vil ikke ta smokken. Han godtar å ha den en kort stund, men så spytter han ut. Han viser ingen glede eller interesse for den. Storesøster var det likedan med. Noen som har tips. Vil gjerne at han skal ta smokk.
MammaBrum Skrevet 16. juni 2011 #2 Skrevet 16. juni 2011 Hvorfor vil du han skal ta smokk? Det er et herk synes jeg. Skulle ønske min tok tommelen i stedet, så slapp jeg stå opp flere ganger hver natt for å lete etter den jæ.. smokken og stappe den inn!!! Vet smokk vissnok skal være bedre for tannstilling og lettere å avvenne enn tott, men jeg er drittlei av å den!
Jenny-penny Skrevet 16. juni 2011 #3 Skrevet 16. juni 2011 Var konsekvent og ikke ammet for ofte. Storesøster ville ikke ta smokk og puppen ble erstatning. Nå ammet jeg KUN ved mattid og gå smokk ellers. Funket bra, men kan ha vært tilfeldig;)
kvinne29-m/tvillinger Skrevet 17. juni 2011 #5 Skrevet 17. juni 2011 Den ene av mine tvillinger ville ikke ha smokk i begynnelsen. Bare brakk seg og spyttet ut etter kort tid. Kjøpte prematursmokk til henne på apoteket, den ville hun ha. Har gått over til vanlige smokker etterpå uten noe problem.
laroos Skrevet 17. juni 2011 #6 Skrevet 17. juni 2011 Hvorfor ikke la ham være uten? Min eldste tok smokken kjapt og elsket den, med den følge at han måtte ha smokk for å sove. Greit nok, men litt slitsomt den perioden han våknet om natta og ikke fikk til å ta smokken selv. Minste ville ikke ha smokk i det hele tatt, og nå kan jeg si at det er deilig at han ikke våkner om natta fordi han mister den og ikke får sove uten! Han har ikke brukt meg som smokk heller, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå