Gå til innhold

Søvnrutiner 6 mnd? Hvor mange lurer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt tre til nå, men det er blitt så vanskelig å legge henne til siste lur. Kjører desperat rundt med vogna for å få 10 skarve minutter med søvn. Tror vi må prøve med bar to lurer. Eneste jeg da blir så usikker på er om hun da må være for lenge våken mellom lurene, og at hun da blir grinete/overtrøtt.

Hvor lenge klarer deres å være våken før de må sove igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SÅnn har vi og styrt med, den tredje og siste berømte luren. Nå har vi offiselt gitt opp, jenta vår er 6,5mnd. Hun vil ikke sove den siste.

Har ikke noe særlig sovehjerte på dagtid, så hun klarer seg fint, men selvfølgelig ble litt småsur i starten. Så vi har innført kosetid med smokk, teppe og kanin i 16tiden eller rundt når vi voksne spiser middag. Da ligger hun i lekegrinden og nyter den rolige stunden uten leker, dette har hjulpet oss masse. Eller at hun koser på fanget.

For her sover hun fra ca 10 -11 alt etter når vi står opp. Og fra 13-14 til 15 alt etter når forrige lur. Men sover som regel maks en time kanskje litt mer nå i det siste.

Og har leggetid kl 18.30-19. Da er hun veldig klar for sengen :)

Skrevet

Min sover 2 lurer, en kort på ca en time og en lang på mellom 2-3 timer. Men hun våkner ikke før kl 09 så er ikke tid til mer. Sovner kl 19 på kveldene.

Skrevet

3-4 lurer her, men de er max 1 time hver. Sover 9-10 timer om natta(litt lite synes jeg), så vil sove ofte på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...