Gå til innhold

Er det ok å be 8 av 12 barn fra samme avd. i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Det er altså fire barn på avd. som ikke ble bedt i bursdag til denne jenta. Alle som ble bedt er født i 2007, de fire siste som ikke ble bedt er født på våren i 2008.

Dette er en ganske spleiset gjeng på 12 i barnehagen. Jeg synes ikke det er ok. Nå ble min jente bedt fordi hun var så "heldig" å være født på rett side av nyttår. Men jeg tenker at enten får man be alle eller ingen, eller bare jenter/gutter. Jeg vet at det var ganske sårt for et par av de som ikke ble bedt i bursdag for det blir jo prat om denne bursdagen både før og etter.

Hva mener dere?

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er ok å gjøre det sånn. Jeg ber når min sønn har bursdag alle 11 som er på hans avd., jenter som gutter. Da er det også plass til et par nabounger. Skulle jeg valgt å ikke be alle på avd så måtte jeg nesten ha valgt bare guttene.

her ber vi etter årskull og ikke avdeling. Så jeg ville gjort slik som det ble gjort i den bursdagen du referer til. Nå gjør alle i bhg det da. De har klubber ettter årskull og vi ber denne klubben.

Annonse

HI her

Her er det ikke klubber etc, men en gruppe på 12 barn som hører sammen. 8 av dem ble bedt i bursdag, 4 av dem ikke......vet at hun ene var kjempe lei seg.

Jeg ber alle 12 når min har burdag. 4 unger fra eller til på kakespising og lek i hagen har ingen betydning!!

Jeg syns ikke det er greit når der er snakk om så få barn på en avd. og at de er godt sammensveisa som du sier. I min datters bhg er det 28 barn på hennes avd og her er det vanlig og be bare årskullet. Det syns jeg er ok, siden det er snakk om så mange barn og de er også med på sine egne årskull bursdager.

vel, vi feiret nettopp gutten vår sin bursdag og der valgte vi å be de han leker mest med. Altså både gutter og jenter. Vi ba ikke de han aldri er med. Da ble det 11 stk som ble invitert og 12 som ikke ble. Vi hadde bursdagen på et sted ute hvor vi måtte betale per person som kom, og vi kunne ikke be 23 stk! da hadde bursdagen hans kostet oss over 3000 kr.

Og vi kunne ikke be kun guttene, da det er noen jenter der som han leker mye med, som han selv ville ha der. Derfor valgte vi denne måten.

Hadde det vært 2-3-4-5 stk som ikke ble bedt, så hadde vi ikke gjort det slik, men siden det var over halvparten som da ikke ble bedt så tenkte vi at det var ok!

Så får foreldrene til de som ikke ble bedt heller bli sure. Skjønner det er trist at ens eget barn ikke blir bedt, men man kan bare ikke alltid be alle.

Det er ikke ok når det er 4 stykker som holdes utenfor! Hva gjør vel 4 fra eller til????

På avdelingen til sønnen min er det 19 barn, og her har det vært vanlig å invitere de som er født i samme år pluss eventuelt året over. Dette utgjør til sammen ca. halvparten av avdelingen. Det synes jeg er helt greit. For 19 barn er litt mange å ha i en bursdag om man ikke har kapasitet til det...

Men synes det er drøyt når det er så få barn som blir holdt utenfor...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...