Gå til innhold

"Kan ikke ha barnet bakovevendt, pga smerter i beina".


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er du dum? "Kommer an på hvordan man kjører..."

 

Det kommer kanskje enda mer an på hvordan andre kjører. Du kan kjøre så seint og sikkert som du kan,du. Men det hjelper lite når det finnes fyllekjørere m.m. i trafikken.

 

Og det gjelder uansett hvor langt eller kort man kjører..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde det ikke vært veldig stor forskjell på for og bakover så hadde forover vært ulovelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får holde sammen mot galskapen, vi som ser ut til å ha et snev av omløp i de ikke-fullt-så-hysteriske hjernene våre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å stable matvarene oppå fanget til barnet mitt, som selvfølgelig sitter forovervendt. Da sitter han i ro, og matvarene, som ofte rekker helt opp i taket, tar imot ved en eventuell kollisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noe på det at barnet har vondt i bena, men slik det har blitt nå så føler nok mange foreldre at de må ha en god grunn for å snu barnet før fylte 4 år. Uansett så er det deres rett til å bestemmer hva de velger å gjøre, ingen andre som har noe med det å gjøre og ingen andre som har rett til å stemple de som dårlige foreldre.

 

Vi har valgt å følge anbefalinger om å sette barnet vårt bakovervendt, han er to år nå og jeg håper vi får til å ha han slik helt frem til å han blir fire. Foreløpig så trives han bra og jeg har helt fin plass i fremsetet (passasjer) i vår volvo v40. Dette fungerer for oss så da velger vi å gå for det vi selv mener er tryggest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min arvet storesøster britax mulitec, men for han fungerte det ikke fordi beina sovnet. Når vi tok han ut av bilen etter en litt lengre kjøretur klarte han ikke å stå på beina fordi de hadde sovnet. Byttet sete til akta graco comfort slik at han kunne ha beina mer nedover. Det gjorde susen. Så jeg kunne i grunnen komt med samme unskyldning, men prøvde heller å gjøre noe med saken. Det jeg tenker er at det som oftest finnes en løsning på smerter i beina om det ikke er noe galt med barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir tøtts som meg så blir det forovervent ekstremt tilig...

 

Men nå har vokse skalaen min ikke vært i nærheten av å følge normalen, og dermed blir hun og slik, kan jeg glemme bakovervendt fra 2-3 årsalderen pga hun blir da for stor til de setene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...