Gå til innhold

"Kan ikke ha barnet bakovevendt, pga smerter i beina".


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om barnet har vært opperert i beina for for eksempel klumpfot/hjulbeint osv, da er det helt ok. Om det bare er noe foreldrene sier fordi de synes forovervendt er enklere, da er det synd. Det er uansett ingen andres sak, og de må få gjøre som de vil, så lenge de ikke også fyllekjører med barn i bil, slår dem, eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ann på hvorfor barnet har smerter!

 

mi jente sitter bakovervendt, har grei plass til beina nå, men skal fortsette å sitte slik til hun er ivertfall tre om ikke lenger!

 

om hun sier hun får vondt fordi det er trangt kan være fordi hun selv ønsker å sitte andre veien, men det trenger ikke være store smerter om hun ser det er noe å vinne på å si au.. ville nok ventet en stund å sett det ann.. om det ikke er alvårlig vil hun slutte å si au når hun ser hun ikke kommer noen vei med det.. det er jo tross allt tryggest og for hennes eget beste å sitte bakover!

 

om det er medisinske årsaker til at det er vondt er det en helt annen sak! da ville jeg nok vært litt mindre streng på å ha henne bakovervendt, siden det gir helseplager hver gang hun sitter der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2åringen i forovervent barnesete :P:) gidder ikke engang si grunnen til dere. dere har ingenting med det å gjøre. Så nå kan dere bli så sinte i toppen som dere vil og melde meg til bv og se om de bryr seg like mye som det dere gjør. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er da som tar egne valg! ville du ha skryt eller trodde du du skulle lage opprør? jeg sikrer mitt barn på best mulig måte fordi hun er dyrebar og jeg ikke vil miste henne på noe så lite som forskjellen med å sitte bakover i forhold til fremover.. du har tatt ditt valg og det respekterer jeg, selv om jeg gjør noe annet(og i dette tilfellet bedre..)!

 

-meg over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår skal sitte bakovervendt så lenge så mulig. Arver hun min forferdelige bilsyke så tror jeg det lønner seg for alle at hun sitter fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ville lage litt ståhei i dib. Skal ikke så mye til å lage rabalder her. Bare å ha bilsetet stående en annen vei så sitter pepperet løst her inne har jeg erfart før. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

degradere meg selv? nei :) dere er ekle med folk som lar barna sitte i forovervendt og samtidig sier dere at dere respekterer dem for det. jaja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er jo ikke alle like store ved 2 år. Jeg har feks en stor gutt som ikke er 4 år ennå, men som alle tror er 5 år da han er like høy som 5-åringer..

 

Så kommer det jo ann på hvilken bil du har. Noen biler er mer romslige, og da kan barna sitte lengre bakovervendt.

 

Og så kommer det jo ann på hvordan og hvor man kjører. Feks kjører bare i byen vs lange streknonger på smale veier etc. Og hvor fort amn kjører. Noe folk er bedre sjåførere enn andre etc

 

Skjønner ikke hvorfor dere skal henge dere opp i slikt. Alle vet at barn skal sitte lengst mulig bakovervendt, men når det ikke er mulig lenger, ja da snur noen av oss barnet fremover. Er vi dårlige foreldre av den grunn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man kjører bil uten å ha barnet i barnesetet er jeg enig i at man er dårlig forelder. men om man har et godkjent barnesete så syns jeg det faktisk er lavmål å kalle andre for dårlige foreldre selvom ungen sitter en annen vei enn din egen.

 

tror bilstrl, sjåfør, fart, hvor man kjører har mye mer å si enn et godkjente barnesetet er bak eller forovervendt. hvorfor noen har barn med forovervendt sete har dere ingenting med og ingen grunn til å kalle andre dåprlige foreldre av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, sier ikke dere er dårligere, men hun som skryter av forovervendt for å skape "bråk" er bare teit! forstår jo at folk velger forskjellig fordi det er forskjellige behov. og det respekterer jeg, men det er tåpli å skryte av det bare for å skape blest.. da ser jeg på dem som mindre intelligente..

 

er stor fan av valgfrihet selv og mener det skal være slik.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skryter vel ikke. sa bare at jeg satte barna i forovervent og at dere kunne ringe bv om noen følte behov for det. om du opplevde det som skryt so be my guest. har ikke sagt at det er bedre med forovervendt enn med bakovervendt min kjære medsøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå vinner du nesten, men er ikke interessert i å diskutere en så teit ting noe videre.. nettopp ordi jeg ikke bryr meg om hva du velger eller hvorfor.. jeg svarte seriøst på et innlegg, og syns du var gapen, enkelt og greitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne debatten tar jo aldri slutt. Så lenge det ikke er LOVpålagt kan hverken dere eller trygg trafikk tvinge folk til å sette barna sine for eller bakovervendt. kanskje uansvarlig. Jeg hadde min gutt bakovervendt til han var nesten tre år, da måtte vi snu han fordi jeg ble gravid og satt med mine bein under haka, fordi passasjersetet måtte helt frem i dashbordet. Ikke veldig optimalt for mor med stor mage... Jeg er ikke komfortabel med at han sitter den veien, men vi må gjøre det som passer best for oss. Nå er saken den at vi har snart tre unger i baksetet og er fortvilet da vi faktisk ikke har råd til større bil akkurat nå der vi har tilstrekkelig plass til alle ungene bak. OG dessverre kan vi ikke la bilen stå heller..

Ja, det er mine barn og mitt ansvar.Så i stedet for å hakke på meg og kalle meg en dårlig mor, for det er jeg absolutt ikke, pass heller på dere selv. Det er mye mer enn forovervendte seter her i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig tragisk overskrift. hva så om folk av forskjellige grunner velger forovervendte, godkjente barnseterer. om det så er av plassmangel, av smerter, økonomi eller andre årsaker? syns det er tragisk. klag heller på de som setter ungene i bilen uten barnesete. det er faktisk ulovlig og der kommer dere en vei om dere melder til bv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen her som snakker om barnevernet, bortset fra hun som selv ville bli meldt.. (himle høyt med øynene)

 

ingen som sier noe om at det er feil eller fy-fy å ha barna forrover heller, jeg har sagt hele veien at det er opp til hver enkelt, og jeg har min bakover fordi det er tryggest og fordi jeg har mulighet til det.. jeg respekterer andres valg helt og fullt uten å kritisere.

 

MEN det jeg syns var teit og gapent var at hun på død og liv måtte skryte av at hun valgte noe som er bevist mer usikkert enn det "idielle" og "skape blest" om noe som var gammelt nytt, i stede for å svare på HI sitt spm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å jodda, her inne er det mange som sier det er fy-fy.

 

syns det virker mer som at det er du som skryter av at du har bakovervendt enn at hun skryter over forovervendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg mener?

Jeg tror mammaen/pappaen juger.

Jeg tror ikke barnet deres har smerter i beina i det hele tatt. Jeg tror barnet sitter forovervendt fordi foreldrene er onde og ikke glade i barnet sitt. De driter totalt i det om barnet blir hard skadd eller dør i en bilulykke. Ja, det tror jeg.

 

JEG derimot, er verdens beste mor fordi barmet mitt sitter bakovervendt. JEG ønsker jo det beste for barnet mitt, i motsetning til disse grusomme foreldrene som misliker barna sine og derfor setter dem forovervendt.

Sukk... jeg er så god en mor altså... SÅÅÅÅ mye bedre mor enn dere andre søppelmødre her inne!

 

Koz og klemz fra en helt gjennomsnittlig dib-mamma.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. at bilen er for trang til bakovervendt og at barnet da får smerter er løgn og bedrag. de lyver om at barna har smertet. de ikke er like glade i barna sine som oss som setter dem i bakovervendt. de er så lite glade i barna sine at de ikke bryr seg om at forovervendt er grusomt og farlig og at det rett og slett er dødelig. gud forby forovervedte bilseter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har polo og stort besafe sete, går fint å ha det bakovervendt, får til og med plass til gigantisk vign, lille tar ikke skade av det og ahr faktisk god plass og dermed er det riktig for oss, til og med med liten bil og stort sete! jeg har gjerne knærne nært dashbordet så lenge hun sitter tryggest mulig!

 

dere om det dere har valgt! kommer nok ikke itl å snu henne fordi dere gjør det ivertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra du har henne i bakovervendt. ingen som har bedt deg snu setet:) alle vet at bokover er best.

 

 

 

men svarte bare på hva jeg syns om det som står i hi. at noen sier de har forovervendt setet pga barnet på 2 år har smerter. jeg tenker det er løgn og bedrag fra foreldre. foreldrene kan umulig bryrs seg like mye om barnet sitt som meg med bakovervendt sete. de ønsker nok at barnet blir så skadet som mulig i en bilulykke og kommer derfor opp med dårlige løgner som smerter når de skal forklare seg for oss om hvorfor de ikke har bakovervendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen biler har "skakke" seter også...Så når min satt bakovervendt, så hellet setet framover (for han). Han er plaget med store polypper og mandler som tetter luftrøret. (jada, han står på venteliste til operasjon, men siden han aldri er syk og har infeksjoner så er det ingen hastesak). Når han sitter så framoverbøyd så har han problemer med pusten, og skulle han sovne, så høres det ut som han blir kvalt hele tiden. Og turen blir veeeeldig lang..

 

Der for har vi snudd setet hans nå. Han er 2.5 år og ganske stor. Etter kg kunne han tom sittet i sete med bilens egen sele. Så da synes jeg han kan sitte i besafe setet sitt framovervendt. Da heller han litt bakover og får perfekt pustemuligheter..

 

Tenk ved en evt kollisjon, hvor det viktigste er å sikre frie luftveier,,, hans er jo tette FØR hodet evt faller fremover..

 

PS beina har forresten aldri vært noe han klager på. selv om det er trangt, så er det faktisk nesten like trangt andre veien pga den bøyla som stikker opp mot seteryggen foran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke på deg 14:04. Du juger. Du er ikke noe glad i barnet ditt, bare innrøm det!

 

:)

 

Fra spøk til alvor: min 3-åring sitter bakovervendt. Det har fungert helt fint for oss. Men jeg klarer ikke engang med min største innsats å oppdrive disse voldsomme følelsene mange bakovervendtmødre her inne har for foreldre som har fremovervendt sete. Jeg mener; så lenge setene er godkjente - er det virkelig noe å bry seg med? Er det ikke viktigere ting dere kan legge nesa deres i? Barnemishandling? Pedofili? Fattigdom? Barn som vokser opp i hjem med rus?

 

Merkelig hvor engasjerte folk kan bli i de merkeligste saker.

 

Jeg føler meg på INGEN SOM HELST MÅTE som en bedre forelder enn de som setter barna i fremovervendt sete. Kanskje nettopp fordi jeg har såpass selvtillit som mor at jeg ikke føler behov for å heve meg over andre for helt håpløse ting.

For alt jeg vet er det kanskje tusen ting foreldre som 14:04 gjør bedre enn meg. Kanskje er hun flinkere til å kjøre bil enn meg. Kanskje lager hun all mat fra bunnen og på den måten sørger for at barnet hennes blir sunnere enn mitt. Kanskje passer hun bedre på når barnet hennes bader. Who knows.

Å ha bakoversete kvalifiserer i hvert fall ikke til mother of the year-prisen, slik mange her inne mener å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke no glad i noen av de :P

 

For at andre (uten sans for ironi) skal se at jeg bryr meg (litt hvertfall... :P ) så har jeg bakovervendt sete i andre bilen.. Der er setene flate, så setet står rett

 

 

Og klart jeg er flinkere til å kjøre bil enn deg... Har faktisk hatt det som yrke (taxi), hehe . MEN den jeg møter langs veien kan hente er dopet eller kjører i fylla for det jeg veit.. SÅ det kan si pang uansett..

 

Men er enig i det at det ikke gjør meg til mother of the year.. De eldste unga mine er nå ferdig med ungdomsskolen, og de lever fortsatt :) Det gjør meg kvalifisert til nominering hvertfall. NOEN ting har jeg gjort bra, og sånn sett har jeg mye mer erfaring enn mange av de nervøse førstegangsmødrene som bor inne her i DIB-byen.

Som du sier, setene er godkjente, det hadde de ikke hvert hvis det hadde vært barnemishandling å ha de i de.

 

og forresten,,, jeg lager hvertfall saus fra bunnen av, så litt husmor leker jeg og iblant ;)

 

likte deg, du virker som du har samme tankemåte som meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...