Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #1 Del Skrevet 16. juni 2011 Utblåsning: Jeg skulle få tilsendt frikort i posten, men dette dukker aldri opp (vet at det blir sendt ut av helfo). Siden jeg har vært i gjennom en operasjon, har jeg for første gang opparbeidet meg frikort (straks 40 år). Jeg går på en del etterkontroller, så frikortet hadde vært kjekt å ha. Da jeg ringte for å etterlyse kortet (3 ganger), fikk jeg vite at de har rett folkeregistrert adresse på meg. Jeg har bodd på samme adresse de siste ti årene og mottar brev både fra lånekassa og ligningskontoret. De har da inne på helfo/nav klart å legge til en helt ukjent adresse som mottaksadresse for mine brev. Dette kan de ikke stryke per telefon. Jeg ble oppfordret til å gå inn på helfo sine sider og finne skjema som jeg kan printe ut å sende i posten. Dette skjemaet tar kun for seg det å legge til en ny adresse - ikke fjerne den. De har sagt at de ikke aksepterer et generelt brev som forklarer situasjonen. Jeg MÅ møte opp personlig. Jeg jobber på kontor på alle hverdager og i nav sin åpningstid. Derfor må jeg avspasere 2 timer for å ordne opp i noe så banalt, som jeg på ingen måte har forårsaket selv. Blir litt matt. Har aldri mottatt ytelser direkte fra nav, og har derfor sluppet å forholde meg til dem tidligere. Begynner å få sterkt økende sympati for dem som er avhengig av ytelser, som møter et tunggrodd system og et firkantet skjemavelde. Jeg tenker på alle eldre og syke som kanskje mangler ressurser til å orden opp i selv en så enkel sak som min. Da må det føles uoverkommelig å skulle ta fatt på en kamp om stønader og penger man faktisk har krav på, men ikke får av ulike grunner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143327128-s%C3%A5-un%C3%B8dvendig-vanskelig-ting-m%C3%A5-v%C3%A6re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #2 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg skjønner godt din frustrasjon! Og du er heldig som sjelden slipper å forholde deg til disse systemene. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143327128-s%C3%A5-un%C3%B8dvendig-vanskelig-ting-m%C3%A5-v%C3%A6re/#findComment-143327133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå