Anonym bruker Skrevet 23. juni 2011 #76 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg er snart 44, og venter nummer fire, alle er med min ektemann selv om det er 21 år mellom eldste og yngste. Det viktigste for meg, er at alle barn blir født inn i stabile forhold, at alle søsken har samme far, og at foreldrene er dugandes mennesker. Andre kan ha helt andre ting som er viktige for dem, og jeg respekterer de fleste valg. Hva jeg ikke har respekt for, er mennesker som får barn via ukjent donor. Det være seg enslige, lesbiske, par eller whatever. Barna får det helt fint, men problemene kommer når de er voskne. Å BEVISST frata et menneske muligheten til å kjenne sitt biologiske opphav er ondskapsfullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2011 #77 Del Skrevet 23. juni 2011 Til 12:37. Du har tydeligvis litt trang til å dømme andre du også, vel du kommer nok til å bli litt basnakket med den voksende magen din nå du og. For min del må du gjerne få barn nå, jeg selv fikk i en aler av 38 nr 3 (helt normalt mener jeg). Men synes det er lite gjennomtenkt og idiotisk av en kommende 4-barns mor å kritisere desperate barnløse. Lurer på hvordan du hadde taklet det om du ikke hadde mulighet til å få barn uten spesiel hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2011 #78 Del Skrevet 23. juni 2011 Er nok du som er ond her. Hva om du ikke ble gravid? En situasjon du ALDRI klarer å sette deg inn i. Jeg har vært der, og er en av de du kaller ond. (De har alle samme far da:)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2011 #79 Del Skrevet 23. juni 2011 30-35 år, men så fikk jo jeg barn som 17-åring, 20-åring og 22-åring så jeg er ganske ferdig med å få barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2011 #80 Del Skrevet 23. juni 2011 Må le litt for meg selv da jeg 18-20 år gml sa jeg skrei skulle ha barn om jeg ikke fikk nr 1 innen fylte 23 år. Nr 2 skulle i så fall komme maks 3 år senere. Nå er jeg 26 år venter nr 1 om en måned. Men jeg håper å være ferdig med barn innen jeg er 30 år. Det skal sies at jeg ble gravid som 24 og 25 åring også, men begge endte i SA. Folk som får barn etter 35 år synes jeg begynner å bli "gamle" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 24. juni 2011 #81 Del Skrevet 24. juni 2011 Mellom 28 og 33.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #82 Del Skrevet 26. juni 2011 Når jeg ser på det spørsmålet ift. til andre jeg kjenner på 33-35 år, og min egen mamma som kun er 43 år (er 25 selv)..., tenker jeg at den øvre grense for å få barn generellt er på rundt 35 år! =) Syns ikke kvinner eldre enn det bør få barn, kunne virkelig ikke sett for meg mamma med småbarn nå (hun ble ferdig med alle sine 3 barn i en alder av 23, så det er jo også litt ekstremt i rettning ung). Men når det er snakk om MIN egen, øvre grense tenker jeg en plass mellom 28-30 Har alltid sagt at jeg vil være ferdig med mine barn til jeg er 28år. Venter nå nr 2, som vil komme når jeg enda er 25.. Så når nestemann kommer vet man aldri, og vil det bli en nr 4 også kanskje? Hvem vet Men 30 år er i allefall skikkelig maks for min del!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2011 #83 Del Skrevet 26. juni 2011 har vel sagt 35. Nå er jeg 32 med nr 2 i magen, tror ikke jeg skal ha fler enn det så da har jeg holdt meg innenfor min egen "aldersgrense" Fikk første da jeg var 27. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #84 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg vil si 30, men KANSKJE det endrer seg med årene. Nå er jeg 24 år, jeg har to barn, fikk først da jeg ble 20. Satser på å få nr tre før jeg er 26. Etter da blir det nok stopp Føler jeg har gjort min del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #85 Del Skrevet 27. juni 2011 Den flytter seg stadig. Klarer ikke psyke meg opp til nr to, og jeg blir bare eldre og eldre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #86 Del Skrevet 27. juni 2011 min grense er nådd når jeg føler at jeg er ferdig med å få barn, evt ikke kan få flere...nå er jeg 35 og nr 2 er under planlegging...kan ikke se for meg at jeg vil ha flere enn to så får vi se når nummer to evt kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2011 #87 Del Skrevet 27. juni 2011 30 er min grense. Blir 26 i år og har bare ett barn, men får jeg ikke flere før fylte 30 skal jeg ikke ha flere barn, enkelt og greit Dette fordi jeg ikke ønsker å være småbarnsmamma mesteparten av mine "spreke" år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #88 Del Skrevet 28. juni 2011 Hahahaha.... Er vel nokså tvilsomt om man går på medisinstudier med de norskkunnskapene der, ja.... Dessuten - det var da voldsomt til behov for selvskryt! Tilbake til HI: Da jeg var ung, sånn rundt 20 år, så tenkte jeg aldri på barn. Den tanken begynte ikke før etter jeg hadde passert 30. Fikk min første da jeg var 36 og nr 2 da jeg var 37. Blir ikke flere. Ei jeg kjenner venter nå barn nr 4 og 5 (tvillinger, altså) i en alder av 43. Tøff dame! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #89 Del Skrevet 28. juni 2011 30 år! Var 22 år da 1. kom, og 29 når 2. kommer..... da er det slutt.... ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #90 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg skulle ha alle mine barn før 30. Hadde fått 3 før jeg fyllte 30, men så ønsket vi 2 til. Nå er jeg 33 og fødte mitt siste barn for 3 mnd siden. MEn heles ville jeg hatt alle før jeg fyllte 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #91 Del Skrevet 28. juni 2011 Har alltid sagt 35, og det står jeg ved fortsatt. Er 32 i år, og fikk min siste i mai. Er veldig fornøyd med de tre jeg har fått, og sier meg ferdig med babyproduksjon for ever! 10 år mellom 1. og 3. så da holder det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #92 Del Skrevet 28. juni 2011 30 er min max grense.. jeg fikk min nr 2 i nov i fjor, og ble 30 i mars i år, så jeg rakk det akkurat;) og nå er fabrikken stengt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #93 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg fikk nr to da jeg var 29, og for meg er det min øvre aldersgrense. Vi skal ikke ha flere. Sånn generelt mener jeg at man bør få de ungene man skal ha før man fyller 40, men legger meg ikke opp i hva hver enkelt gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2011 #94 Del Skrevet 28. juni 2011 Min grense er 25 Å når jeg ser her hvordan mange av dere over 30 " snakker" om de som har fått barn i 20 årene, så er jeg jaggu glad dere venter til dere iallfall er voksene nokk til å ikke mobbe/erte de som velger å få barn tidlig eller kanskje har dysleksi eller andre grunnen til at de ikke kan skrive alt perfekt. Det betyr ikke at de er noe dårligere mamma av den grunn. Noen kan kanskje ikke få barn så lett og derfor blir litt " eldre" Mens noen blir kanskje ikke akkurat planlagt gradvid som 20 åring, men velger å beholde barnet. Man kan ikke si noe på sånne ting. Personlig så er jeg vel ung ( 23 og venter nr 2 om en drøy mnd ) Men jeg har iallfall masse kjærlighet å gi:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #95 Del Skrevet 29. juni 2011 Hei, vet ikke om noen fortsatt følger denne tråden...... Ville gjerne høre noen synspunkter på PAPPAENS øvre aldersgrense?? Jeg får min nr 2 rett før jeg blir 33. Er ikke heeelt sikker, men tror vi ønsker oss 3 barn, og planlegger da nr 3 når jeg er 35-36. Min mann er da 39-40. Jeg har egentlig en øvre grense på 35-36 for meg selv, og synes egentlig mannen min er for gammel til å få nr 3 når han er 40. Hva synes dere? Selv om han ikke skal gå gravid er han meget aktivt deltagende i barnas liv, og hans alder er egentlig liek vikrig som min. Synspunkter??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #96 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg er 21 år og førstegangsgravid. Planen var å vente til utdanningen var ferdig, men når det først skjedde bestemte jeg og partneren min at vi ville beholde. Det vart litt tidligere enn planlagt med meg, men tror ikke det finnes noe "fasitsvar" på alder. Om man er 20- eller 30 år å får sitt første barn så er det et like "nytt område" man beveger seg inn på. En har kanskje lenger livserfaring som en 30 åring, men uansett tror jeg det samme morsinstinktet slår inn uansett alder!! Men en ting jeg lurer på er, dere som venter til der er godt over 30 år med å få barn, er dere ikke redd for at "produksjonssystemet" deres har blitt litt dårligere, ja, at dere rett og slett ikke kan få barn lenger fordi dere ventet så lenge? Jeg mener for all del ikke at det er noe negativt med å få barn når man er eldre, men det er ingen hemmelighet at viss en venter for lenge kan man gå på en smell... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 29. juni 2011 #97 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg fikk min siste ifjor, da var jeg 31. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #98 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg er 25 og får nr 2 også nå når jeg er 25. Og jeg forstår heller ikke hvorfor mange synes det er alt for gammelt å få et barn når man er 40. Om man har et sterkt ønske om å bli mor, så hvorfor ikke? Det er naturlig å få barn til man ikke kan få lengre, er det ikke ? Det er jo bare samfundet/tiden som har gjort det slik at man synes det er for gammelt med 40 år... Jeg tar det som det kommer med barn og hvor mange jeg vil få. Ingenting er for mye eller for lite, det som skjer det skjer føler jeg Jeg tar også utdanning samtidig som jeg går gravid og har barn, fordi jeg vil gjerne gjøre begge ting samtidig, Norge har flotte alternativ for oss som er studenter og mødre, hvorfor ikke utnytte det når vi faktisk kan? Men om jeg hadde måttet vente med en av tingene, så hadde jeg nok valgt barn først, siden jeg alltid har hatt sterke ønsker om å bli mamma veldig tidlig av. Men nå lever vi i Norge og kan om vi vil, ta utdanning samtidig Skal etter denne permisjonen gå 3 årig bachelor, og trolig blir det ikke flere før etter de 3 årene. Men om det skulle skje alikevel, så er det veldig velkommen Så min øvre grense er, hmmmmm vet ikke? men tviler på at jeg kommer til å ville være gravid som 45 åring, men hvem vet , hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå