Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #51 Del Skrevet 16. juni 2011 30. Er nå 32 og står fast ved dette. Har 2 barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #52 Del Skrevet 16. juni 2011 jeg er 39 år og har akkurat blitt gravid etter første forsøk. Har to små fra før, første fikk jeg da jeg var 35. Men denne i magen blir født en måned etter jeg er 40 år. Da er det stopp. Da har jeg 3 barn og alle i alder 0-5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #53 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg har en grense på 25 år. Vil ikke være gammal mor når ungene begynner på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #54 Del Skrevet 16. juni 2011 35 tror jeg, men aner ikke hvorfor...Føler på ingen måte at en er for gammel etter 35, bare alltid tenkt det. Er 28 og har ingen enda, så spørs om jeg rekker det;) Mulig jeg endrer det til 40 når jeg tenker meg om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #55 Del Skrevet 16. juni 2011 Er 40, har 3 barn fra 1.5 år til 5. Ikke helt sikker på om jeg er ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #56 Del Skrevet 16. juni 2011 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #57 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg var 18 år da jeg fikk første barnet, hadde ikke rukket å bli ferdig med videregående en gang. Etter at jeg fikk han trodde at jeg aldri skulle få flere barn igjen. Jeg satte han på barnehagen etter 2 år, fikk meg vitnemål og førerkorte, fikk jobb, plutselig var gutten min 5 år. Vi bestemte oss for nr 2 og fikk han som 23-åring. Nå skal jeg studere videre og derfor rekker jeg ikke å lage nr3 før jeg er 27-28. Er snart 25år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #58 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg var 29 da vi sluttet med prevansjon, men fikk første da jeg var 36. Og vil nok ha en til hvis mulig. Man vet ikke hvor livet bringer en alltid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #59 Del Skrevet 17. juni 2011 Latterlig 00:36. De ferreste er ferdig med barneproduksjonen når de er 25, om de idet hele tatt er begynt. Derfor blir du sannsynligvis blant de yngste mødrene når barna dine begynner på skolen. Hørte en lignende komentar en gang. Ei jeg kjenner hadde 4(!) barn før hun var 25 og begrunnet det med det samme som du. Innerst inne vil jeg tro hun var litt flau (håper det) og sa dette for å forsvare seg selv. De fleste ser vel litt "ned" på sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #60 Del Skrevet 17. juni 2011 jeg har også alltid sagt mellom 30-34.... men om jeg nå etter fylte 34 mot all formodning skulle bli gravid med en liten attpåklatt, så tar jeg imot med åpne armer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #61 Del Skrevet 17. juni 2011 Rund 40 år. Var 39 år da sistemann kom. Første fikk jeg som 21-åring og syntes da det var perverst at en 40-åring ble mamma Hihi så spørmålet er litt vanskelig å stille her tenker jeg, tror nok minst 80% vil forandre mening ettehvert som de blir eldre....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #62 Del Skrevet 17. juni 2011 Hahaha, tenkte akkurat det sanne, 17:48!! Men tilbake til spm. :40 tenker jeg. Men jeg skal ha kun to, og nr 1 kom i fjor, da var jeg 31. Så kommer vel nr. to i løpet av et par år tenker jeg. Bestemoren min fikk tvillinger da hun var 46 og det fungerte fint det også da, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #63 Del Skrevet 17. juni 2011 For meg går grensen ved 35-40. Er selv 30 år og ferdig med de 3 jeg skal ha. På mange måter skulle jeg ønske jeg hadde" utsatt" å få barn(fikk første når jeg var 20).og heller tatt utdannelse først. Ville vært lettere enn å gjøre det da enn nå med 3,men det skal jeg klare,begynner til høsten:) Min Søster på 20 ønsker ikke barn før 40 så ungdommen er forskjellig:) Må innrømme at jeg synes det er litt sent å begynne med barn nr 1 når man er 40. Og man kan jo risikere at ting tar tid også. Men det viktigste er at man gjør hva som passer en selv best,ingen fasit på dette:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #64 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg sa 35, men så ble det ma og da ble det litt senere. (prøvde til det gikk, fødte da jeg var 37) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #65 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg fikk siste som 33-åring. Første når jeg var 19.. Fysisk var det første svangerskapet en drøm når jeg sammenligner dem. Kjenner at kroppen er eldre (fikk også en når jeg var 22). Så jeg ville sagt at 35 kanskje er max, men mange har bedre fysikk en meg, så de kan nok fort være 5 år eldre uten problemer. Synes det er greit å ikke være altfor gammel når ungene begynner å bli store heller, for det er jo da utfordringene starter med å hente seint på fester osv.. Vet at mange i klassa til eldste har foreldre som er 15-20 år eldre enn meg.. Må innrømme at jeg synes litt synd på de med så gamle og "trege" foreldre.. Helt til jeg innser at minsten kommer til å ha en mamma på 50 når han er 18 hehe Jeg får skylde på at jeg holder meg yngre med de andre barna først.. Høydepunket kom når jeg var med eldstemann på senteret. Han blir 16 nå. Han møtte noen han kjente, og jeg gikk bare videre imens. Når han kom etter så sa han at de hadde spurt om jeg var den nye dama hans.. hehe (ser litt yngre ut enn mine 35, men den tok kaka! ) Skal love at jeg var i godt humør resten av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #66 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg håper å ha de barna jeg vil innen jeg er 30-32, er 29 nå og prøver på nr 3. Tar desverre litt tid, ikke alltid en blir gravid med en gang en ønsker det. Sånn ellers er vel grensa mi rundt 35 år, men det kan jo endres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #67 Del Skrevet 17. juni 2011 ingen øvre grense, synes alt blir bedre jo eldre jeg blir. men jeg er fylt 44 nå,og etter 5 unger,er jeg ferdig... synes en skulle fokusere mere på nedre grense jeg...der har jeg satt 20 år,alt annet er for tidllig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #68 Del Skrevet 17. juni 2011 I utgangpunktet 30år. Jeg er 27år og har 2 barn på snart 3 og 5 år. Men om om jeg hadde blitt gravid som 35åring så hadde jeg jo beholdt hvis alt lå til rette. Men skal ikke ha flere barn heldigvis, glad jeg fikk dem i ung alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #69 Del Skrevet 17. juni 2011 Min øvre aldersgrense er 35. Jeg fikk mitt første barn rett før jeg fylte 23, og venter nå mitt 4 barn i en alder av 33. Dette er også det siste, så dette klarte jeg fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #70 Del Skrevet 17. juni 2011 For meg personlig er det slutt med to barn! Vil IKKE ha flere. ALDRI..Om jeg hadde vært 25 eller 40 når nummer to kom spiller ingen rolle.. Men sånn generelt så mener jeg at PLANLEGGING av barn (uhell kan skje den beste) ikke bør skje før man er i stand til og forsørge seg selv økonomisk, i utgangspunktet sammen med barnefar, og praktisk på andre måter. Planlegger man barn uten involvering av en far, så må man være selvstendig alene... Og at den offentlige støtte som mottaes er en "bonus" eller en reell inntektserstating av tapt studielån/arbeidsinntekt/annen dast inntekt.Om dere skjønner hva jeg mener. Og bo "på nåde" i hybelen til mamma/pappa er ikke og være selvstendig......Om man i tilegg er avhengig av og bli invitert hjem til foreldre på middag flere gang i uken for å ha råd til varm middag hver dag, bør man i det misnte spørre foreldre om lov til å lage barn...For å høre om DE har råd til å få på enda en person..For å sette det hele på spissen..... Øvre grense er normalt før overgangsalder (Og da ser jeg selvsagt bort fra de som kommer i tidlig overgangsalder,-som kan skje nede i starten av 20åra)så lenge man holder seg frisk, trener og spiser sundt. Generell helse er da et viktigere ankepunkt enn alder. SÅ en sprek 50 åring tror jeg likeså gjerne kan være like energisk og ha like mange FRISKE og SPREKE år sammen med et barn som enn sliten, usunn og/eller mer eller mindre kronisk syk 30åring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #71 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg hadde nok en formening om å være ferdig til 30 da jeg fikk nr en som 23 åring.. Nå ville skjebnen det slik at jeg ble alene og var det i mange år før jeg fant mannen min.. I mellomtiden tok jeg høyskoleutdanning og kjøpte meg hus. Så fikk jeg nr to som 35 åring og venter nr tre nå som 37... Jeg er av den formening at dette er siste, men min mann er ikke helt overbevist;) Og når det gjelder fysikken, jeg er i mye bedre form og lite plaget i siste svangerskap enn jeg var både med nr en som 23 år og nr to som 35... Har ingenting med alder å gjøre. Tror det er mer tilfeldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #72 Del Skrevet 20. juni 2011 Har alltid sagt 30 år. Nå er jeg 38 og gravid Alderen i seg selv har ingenting å si, formen og helsen er nok det som har betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #73 Del Skrevet 20. juni 2011 det var 30, men er 29 når jeg får mitt andre og siste barn. skal steriliseres etter endt svangerskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #74 Del Skrevet 20. juni 2011 [Jeg er 23 år. Jeg har 2 barn, en gutt på 4 år og en jente på 2. Jeg studerer medisin fulltid. Jeg er gift, med en sivil ingeniør vi har stort flott hus, vi har bil og Landsted. Jeg er resurs sterk, har et stort nettverk og absolutt muligheter for å ta med barna på eksluksive ferier om jeg så måtte ønske det. ] Hva hadde dette med saken å gjøre? Noen som hadde litt behov for litt selvskryt? Jeg er 32 år og har fått de barna jeg skal, så min øvre grense er 31 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arb.ledig husmor Skrevet 20. juni 2011 #75 Del Skrevet 20. juni 2011 Eg ha alltid sagt at eg sku ha to barn før eg e 30, og d klarte eg. Men ønske meg nr.3, men ikkje være over 35 når eg bli gravid.. No e eg snart 31. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå