Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #26 Del Skrevet 16. juni 2011 Vel... den grensen har flyttet seg en GOD del gjennom årene, kan man si.. Før jeg ble gravid med eldstemann, var jeg igrunnen overebevist om at jeg ALDRI ville ha barn. Etter å ha født eldste, i en alder av 24, så jeg for meg at jeg aldri i livet kom til å være over 30 innen jeg var ferdig med svangerskap OG fødsler! Men gikkd et slik? Neeeida.. et samlivsbrudd, en periode som alenemor, noen år som ny-kjæreste og to svangerskap senere, har jeg snart mitt tredje barn nå - i en alder av 32! Gaaaaammal mor, hadde du spurt meg for 8 år siden! Idag syns jeg 32 er en helt ok alder å få barn nr 3.. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 16. juni 2011 #27 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg har alltid sagt til meg selv at jeg ville være ferdig med barn før jeg ble 25 år. Nå får jeg nr to og sistemann tre mnd etter jeg fyller 25. Grensen for meg personlig går på 30. Etter 30 ville jeg følt at jeg var for gammel. Men nå klarte jeg jo nesten å holde den opprinnelige planen min da. at andre får barn i 30-årene har jeg ikke problem med, men når kvinnen er godt inn i 40-årene så tenker jeg litt på barnet. Mor blr fort gammel og i verste fall pensjonist før barnet flytter hjemmefra. Jeg vil sannsynligvis være i begynnelsen av 40-årene når barna har flyttet ut og jeg kan nyte livet litt før jeg blir gammel og grå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #28 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg har alltid sagt at jeg vil få de barna jeg skal ha innen jeg er 30 - jammen meg blir det slik også. Jeg hadde ikke ventet så lenge som til f.eks 35, da begynner fruktbarheten å gå nedover i tillegg til risiko for Downs går opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #29 Del Skrevet 16. juni 2011 Det er jo tullete å ha slike planer. Livet går ikke alltid som planlagt. Hovedgrunnen til at jeg ventet lenge med å få barn var at jeg ikke hadde møtt noen jeg ville ha barn med! Kjenner INGEN som fortsatt er sammen med kjæresten de hadde da de var 20... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #30 Del Skrevet 16. juni 2011 aner ikke. kanskje ikke få siste etter 45? kommer helt ann på fysikken og psyken til mor det. jeg er 23 og har 2 barn. tror ikke jeg skal ha fler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #31 Del Skrevet 16. juni 2011 Mormor fikk siste av fire i 1958, da var hun 46 år. Som nevnt ovenfor var det langt vanligere å få barn i voksen alder før enn man skulle tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #32 Del Skrevet 16. juni 2011 Greit å ha fått befruktningen til sistemann unna før 35 års dagen, i mitt hode hvertfall. Men må si at jeg (gamle damen på 29) sitter å kniser godt av de 20 åringene som har et forvaklet syn på de som nærmer seg 40, jaja de får seg heldigvis en hyggelig overraskelse da når de blir så utgamle og det viser seg at hverkens demensen eller gikten har meldt sin ankomst. Og siden snittalderen for førstegangsfødende er nærmere 32 må det bli fryktelig trist for dere 20 åringer som har fått barna ut av dørene og er klar til å leve livet, men så viser det seg at alle vennene dine er hjemme med 3 åringene sine svimle av søvnmangel! Hvem skal dere være sammen med da? I min veninnegjeng er vi kun 2 som har fått barn, hun andre var ferdigutdannet sykepleier når hun var 22 (heldige hun) mens mesteparten av oss er fremdeles under utdannelse, fordi vi har alle veldig høye utdannelser, og da blir det gjerne slik. De gjengene med unge mødre hvor alle veninne har barn før de er 20 år som jeg kjenner til har ingen utdannelse, så tror det gjerne er en rød tråd her som de unge mødrene på et eller annet tidspunkt innser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #33 Del Skrevet 16. juni 2011 jeg har akkurat fylt 23 år. har 2 barn. gravid første gang som 19 åring. er utdannet sykepleier. jeg håper jeg ikke får fler barn fordi jeg er mer enn nok fornøyd med de jeg har fått nå og ønsker ikke fler. men livet blir ikke alltid slik man planlegger og jeg får heller fler barn enn å ta abort. så ja, øvre aldersgrense kommer ann på fysikken og psyken min. om jeg skal anslå noe nå så blir det vel å sterilisere meg som 45 åring. kun fordi jeg ikke tror jeg vil ha fler barn etter det og fordi jeg ikke kan ta abort (ene barnet mitt døde og jeg hadde aldri klart å avbryte et liv selv). ps. jeg er for selvbestemt abort og dømmer ingen som tar det. er bare at jeg ikke hadde klart det selv. men jeg forandrer nok den øvre aldersgrensen etterhvert som jeg vokser til. ser kanskje annerledes på det når jeg er 45. kanskje jeg steriliserer meg før, kanskje etter eller kanskje aldri. sånn er det med livet, kan ikke planlegge alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #34 Del Skrevet 16. juni 2011 Min absolutt øvre grense var 30 år... Helt til jeg ble gravid i fjor sommer, da dyttet jeg litt på den hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #35 Del Skrevet 16. juni 2011 30 har jeg alltid sagt og det sier jeg enda. Vill ha en tid etterpå, og jeg vill også kunne bidra når barna mine en dag skal ha sine egne barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #36 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg er 23 år. Jeg har 2 barn, en gutt på 4 år og en jente på 2. Jeg studerer medisin fulltid. Jeg er gift, med en sivil ingeniør vi har stort flott hus, vi har bil og Landsted. Jeg er resurs sterk, har et stort nettverk og absolutt muligheter for å ta med barna på eksluksive ferier om jeg så måtte ønske det. Jeg er en ung mor og trives i den rollen. Jeg gleder meg også til å bli en ung bestemor. Det setter ingen demper på livet mitt å ha 2 små barn, det har derimot beriket det. Skal vi finne på noe så tar vi med barna. I fjord var vi 2 måneder i Oman fordi barnas far ledet en prosjekt gruppe der. Det spiller ingen rolle for meg om mine venninder velger å få barn seinere. Jeg er så heldig at jeg har fantastiske venninder i flere alderstrinn som er på mange ulike steder i livet. Så jeg tror ikke at jeg går en grusom 30-års tid imøte (vennindeløs som hun over så fint skriver) fordi alle er opptatt med små barn. Vi gjør forskjellige ting i livet, jeg dømmer ikke eldre mødre men det er utrolig mye bitterhet fra den siden på dette forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #37 Del Skrevet 16. juni 2011 Synest det ikkje e noen grense på detta spørsmålet. Det er mangen som blir skilt eller finner ny mann i en alder på 35 til 40. Kansje den nye mannen ikkje har barn og vil ha. Man skal aldri si at ein er ferdig etter 2 barn. Livet er ikkje ferdig etter 2 barn når ein kan vere 30 år. Man ting kan sje ingen fasit !!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #38 Del Skrevet 16. juni 2011 38-40 sier jeg nå, men kan være helt annet jeg tenker når jeg er i den alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #39 Del Skrevet 16. juni 2011 Da jeg var 20 år var nok grensa 26 år. Da jeg var 25 år var grensa 30 år. Da jeg var 30 år var grensa 35 år. Grensa var lenge 35 år og trodde jeg skulle komme i mål med det, men så døde barnet jeg skulle ha da jeg var 35 år... Det tok litt tid før neste spire satt og nå venter jeg altså mitt siste barn og jeg er 37 år. Helt umulig å svare på egentlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #40 Del Skrevet 16. juni 2011 Må man ikke ha minst 6 i norsk for å komme inn på medisin??? Hvordan klarte du det med de orddelings- og stavefeilene du presterer???? I fjord, sivil ingeniør, prosjekt gruppe, venninder, vennindeløs, stor forbokstav midt i en setning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #41 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg har alltid hatt 38 som siste frist. Men var ferdig da jeg var 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #42 Del Skrevet 16. juni 2011 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #43 Del Skrevet 16. juni 2011 Begynte når jeg var 28, er nå i gang med nr 2 i en alder av 31, og tror kanskje min smertegrense kommer rundt 38. Forutsatt at jeg holder meg i form vel og merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #44 Del Skrevet 16. juni 2011 Hadde en magisk grense på 30 år før.. Fikk første som 23-åring, så tenkte at jeg skulle være ferdig med å få barn til jeg ble 30 år.. Jeg er nå 33, og har fortsatt "bare" et barn, så grensen er flyttet til 35, selv om jeg nå er litt usikker på om jeg vil har flere.. Blir jo 40 før ungen skal begynne på skolen, syns det er gammelt.. Livet blir ikke alltid som man planlegger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #45 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg har sagt siden jeg var 18 år at jeg skulle i alle fall ha begynt på barneproduksjonen før jeg var 30 år, og jeg har termin med nr.2 3 uker etter min 30.års dag. Etter det blir det (forhåpentligvis) ikke flere barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #46 Del Skrevet 16. juni 2011 35 år, men jeg håper jeg er max 33 når jeg blir gravid med sistemann. Hvis det bare ender opp med to barn, så blir det 30 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #47 Del Skrevet 16. juni 2011 Den var på 30, men endte på 28. Da fikk jeg fjerde og siste barnet. Veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #48 Del Skrevet 16. juni 2011 Min egen grense er vel på 40, er gravid nå med mitt andre barn, og er 33. Håper egentlig å bli ferdig innen jeg er 36, om vi skal ha flere barn da.. Men 40 er ikke en absolutt grense, synes bare det hadde vært kjekt å være ferdig innen den tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #49 Del Skrevet 16. juni 2011 Røft regnet blir gjennomsnittet for svarene på denne tråden ca. 35 år. Jeg har fått to barn før fylte 25, og greide min magiske grense på 30 år med god margin. Likevel, nå, når jeg begynner å nærme meg 30 sniker tanken seg inn på en nr. 3. Litt kjedelig å være ferdig så tidlig som 25 år... meen, kanskje lysten på baby snart vil gå over.. HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2011 #50 Del Skrevet 16. juni 2011 innen jeg er 35 år skal jeg være ferdig med å få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå