Gå til innhold

Hva er din øvre "aldersgrense" for å få barn?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid sagt 30.. nå nærmer jeg meg akkurat den alderen, og er neimen ikke så sikker lenger... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler meg ikke for gammel til å få barn selv om jeg er 44, men jeg skal ikke ha fler enn de to jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 år...

Svarene på spørsmålet her kommer til å variere så vanvittig. De på 20 år synes jo en på 38 år står med et bein i grava omtrent, mens de som faktisk er 38 ser at de fortsatt er unge.

Jeg er 26, har 1 barn - men kan godt føde barn frem til 40 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sagt 40. Beudrer at noen velger å få barn i moden alder. Nå er jeg 34, og yngste og absolutt siste er 2 år... Jeg har 3 barn, og det holder i massevis :) Hadde jeg fått barna mine mer spredt eller om jeg hadde begynt senere, ville 40 fremdeles vært det jeg hadde ansett som maks alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 30 og venter nr 2. Dette kan se ut til å bli siste, men ikke fordi jeg føler meg gammel nok. Jeg kunne nok fått en til, men da litt nærmere i alder til nr 2. Så kanskje innen 33 er min øvre grense. Slik jeg ser det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke for meg at jeg skal få barn etter 35 ihvertfall, helst ikke etter 33, men det har mest med at jeg fikk min første da jeg var 26 å gjøre, og jeg ønsker ikke å være småbarnsmor, gravid og ammende hele mitt voksne liv.

Jeg ser frem til å fortsatt være relativt ung når barna mine vokser opp slik at jeg kan konsentrere meg mer om karrieren senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 33 og har to små. Kunne tenke meg en attpåklatt om noen år, så tror nok min øvre grense er rundt 38...iallefall for å begynne å prøve...men man vet jo aldri hvor lang tid det kan ta og selvfølgelig om man kan få (gjelder jo alle aldre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa alltid 30 jeg og - skulle være ferdig med alle fødsler da - men så skjer det ting i livet som gjør at det blir utsatt, nå er jeg 32 - blir 33 snart og gravid med nr. 2. Sånn er det bare, men denne gangen har jeg hus, bil, utdannelse, mann med jobb og alt mye mer på stell en forrige gang. Gleder meg til å oppleve det å være moden mamma til spebarn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal nok ha trykt ut alle jeg skal ha før jeg er 30.. fikk første som 20åring, venter nr 2 nå som 22.. blir leenge til neste om det i det hele tatt blir flere! :)

ønsker ikke mer enn 8 år mellom denne og siste ivertfall! for min del ser jeeg ikke for meg å starte på nytt med små barn når disse har blitt såpass store..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 tror jeg må være maks for min del. Jeg er 28 år og får snart nummer 2. Hvis vi skal ha flere barn kan jeg ikke se for meg en større aldersforskjell enn 7 år mellom de to yngste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 32 nå, og har tre barn. Skal nok ikke ha flere, men jeg syns damer kan få førstemann til de nærmer seg 38-39.

Å få barn er ikke forbeholdt de under 30 år.På meg selv kjenner jeg at jeg begynner å bli ferdig med spedbarn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 og gravid med nummer en, blir 33 rett før termin, jeg tenker 38-40 er øvre grense. Blir litt skremt over de som synes det er så gammelt. Jeg har 6 år på universitetet, jeg har fast jobb, eget hus, har forlengst festet fra meg og drikker nesten aldri, jeg er fortsatt ung og eventyrlysten og har råd til å ta barna med på fjellferie i Nepal, safari i Kenya og strandferie i Brasil, hvert eneste år om jeg vil. Jeg synes nå er en perfekt tid å få barn på og ser frem til å fylle på de neste 3-5 årene med flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 38 kanskje? Men det ser ut for at jeg blir litt senere med nr 3 da jeg allerede er 37...Over 40 er det uaktuelt å prøve,men skulle det skje et uhell så er jo det bare hyggelig!

De fleste i min omgangskrets som har flere enn 2 barn fikk det siste når de nærmet seg 40, noen var over 40. Helt normalt og slik har det alltid vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i grunn aldri brydd meg om når jeg skal være ferdig med barn. Det er litt vanskelig å si. Men jeg har alltid sagt at jeg skal ha nr.1 før jeg er fylt 30. Å jammen rekker jeg det med 8 dager :) Så jeg har vært god å beregne :) Ferdig å få barn er jeg så fort nr.2 kommer ut. Da er det over og ut for vår del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer også 12:03.

Funderer på å få et tredje barn, og da håper jeg det blir ved 36 års alder. Det blir i så fall garantert det siste, med mindre prevansjonen skulle gi oss en overraskelse... Vi skal ikke så veldig langt tilbake i tid da dette ikke var så normstyrt som det er nå, da fikk de de barna som kom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...