♥Spirevipp♥ Skrevet 16. juni 2011 #1 Skrevet 16. juni 2011 Har termin den 6.juli, men har en sterk følelse at han kommer den 4. På førstemann gikk jeg 4 dager over termin, og jeg var den eneste som gjettet på riktig dato. Kanskje det stemmer denne gangen også? Er det flere der som har termin på nesten samme dato? Jeg har gått ut i permisjon, og har min 2. dag hjemme....det er fryktelig deilig! Har vasket alle babyklærne etter storebror, og kommer ikke over hvor smått det er! Sånn som vi gleder oss!!!
Mamma, Jonathan & vesla <3 Skrevet 16. juni 2011 #2 Skrevet 16. juni 2011 Jeg har 24 dager igjen nå men regner med å gå noen dager over siden 1.mann kom 6 dager etter termin :/ Har vært hjemme siden slutten av mai jeg da, da var det nok for min del. Deilig å kunne være hjemme men synes ikke jeg blir skikkelig uthvilt uansett, er alltid noe som må gjøres... Har også vasket babyklærne:) Såå smått Helt uvirkelig at det begynner å nærme seg nå!
Phillippa Skrevet 16. juni 2011 #3 Skrevet 16. juni 2011 Jeg har termin 2 juli, det er faktisk kun 16 dager til:) LYKKE!!! Det er rart, plutselig er termindatoen så nær:))) Har det meste klart, men tenkte å vaske litt til babyklær så de er nyvasket til babyen kommer. Klærne er kjempesmå ja, rart at snuppa på snart 4 har vært så lita.. Gleder oss og snakker masse med den kommende storesøsteren om babyen i magen og så koslig vi skal ha det med lillebabyen..Blir litt utålmodig etter å kjenne den deilige babylukta igjen nå mens jeg skriver- det er bare den herligste følelsen ever!! Lykke til Spirevipp, blir spennede å se om du får rett ang. fødsel denne gangen, da. Jeg gikk 10 dager over sist, så tipper det blir noen dager over..
♥Spirevipp♥ Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2011 Kanskje greit å forvente at man går over terminen, for sin egen del. Slitsomme dager når man venter sånn Må jo si det at det var sannelig deilig å gå ut i permisjon nå, den siste mnd var virkelig tung og kjente det presset på i korsryggen og halebeinet. Hadde vondt for å bevege meg, men tok en uke ferie før permisjon...så hadde jeg bare 1 dag på jobb, før permisjonstart. Det var slitsomt nok å reise på tur, men greit å kople av i hodet. Ja, det er alltid noe som må gjøres...men prøver å ta det når jeg har overskuddet. I dag er det fint vær og planlegger store deler av dagen i god stol i sola med en god bok Masse lykke til, så krysser jeg fingrene for deg for at du skal slippe å gå så lenge over termin
♥Spirevipp♥ Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2011 Oi! 16 dager er jo ikke lenge i det hele tatt! Det kommer til å gå så fort, og plutselig har vi våre kjære mirakeler i armene. Har nesten glemt den babylukten...åh! Vi har en sønn som nettopp har fylt 4 år vi også, han gleder seg han også. Jordmora vår sa senest i går at de ofte kan plutselig bli litt såre, at de kan gråte for ingenting og lignede. Så viktig å huske på dem oppi alt som skjer. Vår lille sønn har fått gått igjennom lekene sine fra han var liten og valgt ut hva lillebror skal få og hva han selv fortsatt vil beholde. Får dere ei jente til? Regner med dennefødselen kommer til å gå fort. Med førstemann var vi på sykehuset 06:30 på morgenen og han meldte sin ankomst 13:50...så her blir det nok bare å kaste seg inn i bilen så fort jeg merker noe. Er sååååå spent!!! Masse lykke til til deg også, perfekt tid å få barn på ialle fall!
malingus Skrevet 16. juni 2011 #6 Skrevet 16. juni 2011 Jeg har 20 dager igjen!! Termin den 6. juli! Dessverre har jeg begynt å vente allerede, siden slimproppen gikk her om dagen. Men vet jo at det ennå kan ta 2-3 uker om det vil seg så... Har vel det meste klart nå. Bare smågreier igjen.
Peispå! Skrevet 16. juni 2011 #7 Skrevet 16. juni 2011 Hurra! Jeg har også termin 6.juli, og i likhet med deg Spirrevipp, har jeg også sett for meg 4.juli:-) I dag slo redeinnstinktet inn. Har vært så dårlig av bekkenløsning at har ikke orket smågåing i huset. Men, lillegutt har sannsynligvis lagt seg lengre ned i bekkenet, fordi plutselig forsvant 75% smerte over de siste par dagene. Så deilig!!!!! Da fikk jeg plutselig litt mer fart på meg, og nå sorterer jeg, vasker og koser meg med å få i stand alle disse småtingene:-) Så rart, på den ene siden er det plutselig så virkelig at babyen kan komme omtrent når som helst. På en annen side er det så uvirkelig at en liten lillebror snart skal ha på seg de små klærne med frosker og prinsekroner, som jeg nå vasker opp..... :-)))) Malingus: jeg fødte litt over et døgn etter at slimproppen gikk, så kanskje noe skjer snart!
malingus Skrevet 16. juni 2011 #8 Skrevet 16. juni 2011 Ja mange prater jo om dette redeinstinktet... Kanskje er det noe i det? Bra du får ting i orden iallefall. Har ikke merket noe videre til det jeg. Så trött og slapp og tung for tiden, at jeg må tvinge meg selv til å få gjort de viktigste greiene. Har det meste av greiene til babyen, men liksom ikke ordnet ting på plass. Jo jeg har jo hört at det kan gå fort etter at "proppen" har gått. Legen som tok UL her om dagen, sa alt fra 2 dager til 2 uker. ¨Kjenner ingenting spesielt da, men jeg vet at det ikke nödvendigvis betyr noe. Med datteren min merket jeg ingenting för alt plutselig var godt igang. Rent praktisk hadde det värt midt i blinken om födselen starter i morgen eller lördag. Til nöds söndag. Vi er barnefrie denne uken. Neste uke har vi barna, og vi har ingen familie eller näre venner her. Vi har noen som kan stille opp og ta ungene på kvelden/natten og levere dem på skole og dagis, men da må jo min samboer i vei å hente dem etter det, og kan da ikke sove på sykehuset og sånt. Så enten får han komme nå i löpet av helgen, eller så får han vente en til etter neste uke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå