Gå til innhold

Sykemeldt av dødsfall

Anbefalte innlegg

En eldre kollega av meg mistet moren, hun døde av naturlige årsaker som en gammel dame. Nå er kollegaen min sykemeldt i 10 dager.. Jeg skjønner jo at det er tungt å miste moren sin, og jeg gruer meg til den dagen det skjer med min, men å bli sykemeldt så lenge? Er det vanlig?

Vet ikke helt hvorfor jeg spør, men ble bare så satt ut da hun leverte sykemeldingspapirene, tenkte at hun kom til å ta en tredagers med egenmelding.. Jaja, det er vel bare å brette opp ermene og jobbe mye overtid i dagene framover.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143326763-sykemeldt-av-d%C3%B8dsfall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på et dødsfall. Hva som er riktig for en er ikke riktig for en annen. Noen fungerer bra på jobb selv om nære personer som ektefellen eller barnet har dødd, andre har store problemer i lang tid. Konklusjon: Vi er svært forskjellige, og håndterer situasjoner svært ulikt.

må du huske at det gjerne er opptil en uke fra dødsfall til begravelse, og oppi sorgen må du sitte å ta avgjørelser ang begravelsen, begynne å tenke booppgjør osv det er en tung prosess og 10 dager borte fra jobb må da være greit, man skal gjøre en jobb når man er på jobb og...Selv var jeg sykemeldt 14 dager både når søstra mi døde og når pappa døde...og trengte virkelig de dagene

Har det slått deg at det ikke er bare bare å tømme et dødsbo? Foruten sorgen som skal bearbeides er det utrolig mye praktisk som skal ordnes med, noe du selv vil erfare den dagen du mister noen av dine. Når den dagen kommer håper jeg at du skammer deg litt for holdningen du utviser her i forhold til kollegaen din!

Jaja, det er vel bare å brette opp ermene og jobbe mye overtid i dagene framover

er ikke dette en smule smålig av deg.

din kollega har mistet sin mor, om det er ventet eller ikke så er det dødsfall like vondt.

kansje din kollega kunne trengt litt støtte??

hva som er vanlig og ikke er det jo ingen fasist på..

Jeg syns du er veldig lite forståelsesfull. I tillegg har du ikke noe med det, det er legen som sykemeldte henne - vær glad at hun kommer tilbake etter 10 dager. Selv har jeg hatt en (manlig) kollega som fikk psykiske problemer når faren hans gikk bort at han ble sykemeldt i nesten et halvt år.

Annonse

10 dager var ikke mye. Selv var jeg sykemeldt i 3 uker etter min bestemor gikk bort (jeg hadde hatt omsorg for henne store deler av mitt liv). Og venner av meg som har mistet sine, enten ektefeller eller foreldre har vært sykemeldt alt fra 14 dager til flere mnd.

Høres ut som du er sur for at du må gjøre en ekstra innsats disse dagene. La din kollega sørge i fred, på sitt vis, og vær støttende fremfor dømmende.

Synest at du har ingen ting med kva din arbeidskolega gjør. Alle takler ikkje døden likt og det skal du ikkje blande deg bort i.

Jeg takled døden ganske bra helt til jeg mistet min kjære vennine og 6 mnd etter det min elskede sønn som tapte kampen.

Neida, jeg er ikke sur fordi jeg må jobbe ekstra. Hvis ektefelle eller barn dør kan jeg skjønne laaange sykemeldinger. Men en eldre mor, det er jo ganske forventet at det skal skje.. Mistet selv et besteforeldrepar(de jeg hadde mer eller mindre vokst opp hos) med bare noen dagers mellomrom, men jobbet hver dag unntatt de dagene det var begravelse, selvfølgelig.

Men det er klart at man reagerer forskjellig når det kommer til sorg, og til min kollega har jeg bare vært støttende, gitt henne blomster og sagt at hun må ta den tiden hun trenger til komme tilbake på jobb.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...