Gå til innhold

Hvor lang tid tar det for de første melketenner å vokse helt frem (fra de først gegynner å være synlig)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer veldig på det! det har gått allerede 2 uker siden de første melketennene kom litt frem... men de ser ikke ut til å forandre seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det varierer litt jeg. De 4 fortenna nede og de ytre fortenna oppe kom veldig raskt. Men selve fortenna tok det litt lengre tid med. I tillegg oppdaget jeg en tann lenger bak i munn (jeksel?), men den har stått på stedet hvil i kanskje 2 mnd nå.

Skrevet

Hei.

Jenta mi fikk sin to første tenner neders da hun var 10-11 mnd, de to øverste kom da hun fylte 15 mnd, par uker senere kom det to til og siden har det vært stille. Nå er hun snart 19 mnd og jeg ser ingen tegn til flere. . må nevne at hun vokser i rykk og napp - kanskje det samme skjer med tennene hennes også - at de kommer i rykk og napp ;-)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Her tok det vel rundt 4 uker fra de var såvidt synlige til hele tannen var oppe, med alle tennene bortsett fra hjørnetennene oppe - det tok vel 2-3 mnd før de var helt ute. Akkurat det så litt rart ut en stund, og jeg lurte litt på om han skulle ha kjempesvære mellomrom på begge sider av tennene for alltid. Hehehe.

Alt til sin tid - stol på at det går bra til slutt, og vær nøye med tannpussen! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...