Gå til innhold

Blir så vanvittig irritert på læreren til datteren min..

Anbefalte innlegg

har en datter som går i 2. klasse, som er veldig omgjengelig og forståelsesfull ovenfor andre + at hun ligger veldig langt foran klassen faglig sett. Det som er problemet er at hun alltid blir satt ved siden av bråkemakerne i klassen (er 4 stykker med ulike diagnoser), og nå på slutten av skoleåret ble hun satt ved siden av hun ene jenta som mobber datteren min og hennes to venninner. Mens venninnene til datteren min får sitte ved siden av hverandre må min jente altså sitte ved siden av enda en bråkmaker. Hun mobberen stjeler ting fra pennalet til datteren min, og begynner å hyle hvis hun ikke får ta hva hun vil. Læreren sier bare at ingen andre enn min datter takler å sitte ved siden av disse uromomentene, og det er derfor hun blir satt sammen med dem, men hvorfor må det gå utover min jente at hun er såpass omsorgsfull og grei!? hva kan jeg gjøre for å få læreren til å forstå at min jente også ville sitte ved siden av de mer "normale" elevene av og til?

Fortsetter under...

Desverre blir ofte de "rolige" elevene brukt som buffere for de urolige. Viktig at man som lærer også skåner disse elevene innimellom som alltid blir brukt, slik at de ikke blir slitne av det.

Dette er ikke ok! Jeg har vært lærer i barneskolen i 13 år og dette er noe som kan gjøres av og til, men hvis datteren din alltid blir brukt som "fender" for bråkmakerne bør du ta opp dette med lærer. Kommer du ingen vei går du til rektor. For dette vil til slutt gå utover trivsel og ikke minst læringen til din datter.

Lykke til, ikke gi det på dette!

Lær jenta di å lage bråk hvis det plger henne. Bestandig å være snill og omsorgsfull er ingen god egenskap. Lær henne å si nei, men mindre hun da faktisk synes det er helt greit å sitte ved iden av disse elevene, men da er det jo ikkenoe prblem.

Er faktisk litt enig med 08.37.

Kanskje begge deler er lurt, ta kontakt med rektor og lær datteren din å si fra! Kjenner maaaange slike tilfeller, og det er ikke greit.

Til info har det gått veldig, veldig bra faglig med alle de jeg kjenner til tross for at de stadig ble brukt som både buffere og ekstrahjelp for andre elever.

Annonse

sett ned foten! forlang at når jenta din sin "periode" sammen med disse barna er over skal hun slippe å sitte med dem igjen til alle andre barna har hatt hver sin periode først!

jeg ble alltid satt sammen med slike fordi jeg var slik du beskriver jenta di.. i 5 klasse brøt jeg sammen og ville ikke på skolen i det heletatt fordi jeg hadde fått nok.. jeg tok bussen hjemmenifra og gikk rett hjem, 11km, hver dag! da tok læreren tak i det og siden har ikke jeg sittet nært dem en gang, og jeg begyndte å like meg igjen, men hadde selvfølgelig havnet lenger bak faglig pga av uromomentene..

vær hissig, krev og forlang! det er det eneste som hjelper om ikke læreren ser det selv!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...