Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyrom skal stå ferdig til baby kommer. Hadde tenkt å plassere stellebordet der da det er bedre plass enn på badet....men det jeg tenker er at det er kaldere der enn på badet.

Så er spørsmålet om vi skal ha stellebord med eller uten badekar. Hvis vi tar med, bør det vel stå på badet...og hvis vi tar uten kan det stå på babyrom, men tenkte da å kjøpe en balje på stativ til å ha på badet.

Har ikke tenkt å legge baby rett på eget rom, skal sove hos oss i vugge i noen måneder. Hvor lenge kan de sove i vugge?

Skal likevel installere sprinkelseng på babyrom. Lurer derfor også på om det er best at baby sover på ett sted (vårt rom i vugge) Kunne tenkt at baby kunne sove på sitt rom om dagen ( i sprinkelseng), da dette er nærmere stue/kjøkken (men vi skal ha babycall) Er ikke sikker på om dette er smart med hensyn til babys sovevaner??

Er det noen som har innspill/råd takk :)

Huff, ikke lett dette her - det er 16 år siden sist :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette med temperatur er avgjørende for vårt valg, vi får november baby, og derfor står den ganske store stelle kommoden(u. badekar) på badet:) har egen balje som står opp til en vegg der som skal brukes til bading:) har ikke eget babyrom, da han må dele rom med hu på 2 år, da synes vi det er greit å la det meste ligge i kommoden av utstyr/klær og sengen stå på vårt rom:) flytter han når vi føler oss klare til det:)

Skrevet

skal ha det på badet :) er jo varmest der og litt lettere med vasking med tilgang til vann da. er ikke bra å bruke våtservietter hele tiden.

Skrevet

Vi hadde stellebordet på babyrommet i tiden da mini sov på vårt soverom. Døren inn til rommet sto alltid åpen, så det var stuetemperatur der inne. Jeg har en mani at jeg må vaske lille med vann og klut, så det eneste aberet var at jeg måtte hente vann for hver gang. Ellers gikk det kjempefint!

Vi hadde sprinkelsengen på babyrommet, og han startet ganske tidlig med å sove der på dagtid. Dvs, han sov enten i stua i kurven eller på rommet sitt, alt ettersom. Kurven brukte han vel til han var rundt 3 mnd tenker jeg, den sto i stua om dagen og på soverommet om natten.

Skrevet

Jeg syns det er et must å ha tilgang til vann på den daglige stelleplassen. Så jeg har stellebord med hjul som jeg triller bort til vasken ved behov.

Jeg tenker det er like greit å venne babyen til å sove forskjellige steder og gjerne med en del lyd rundt seg. På dagtid har jeg hatt babyen i stua. Har vært så korte blunder på mine det første halve året at det hadde vært upraktisk å legge dem inn på et rom.

Skrevet

Vi kjøpte en vanlig kommode og hadde stelle-pute oppå. Den sto på badet for å ha tilgang til vann og at det var varmt og godt der. Vi hadde en bade-balje som vi satte oppå kommoden når hun skulle bade. Syntes det var veldig fint med en vanlig kommode. Hadde plass til anne hennes klær der de skulle kles på og når hun ikke lenger trengte en stelle-plass på badet flyttet vi kommoden inn på hennes rom og bruker den fortsatt! Da slapp vi et ekstra innkjøp som kun brukes i babyfasen!

Når det gjelder dagsoving hadde vi vugge i stua, eller hun sov ute i vogna. Vi var opptatt av å ikke venne henne til at det alltid måtte være stille når hun skulle sove. Når hun sov i vugga kunne jeg gjøre litt husarbeid og fortsatt følge med at hun hadde det bra. Når hun sov ute i vogna sto vogna slik at jeg så henne fra vinduet og jeg brukte baby call. På natten sov hun i sprinkelseng på vårt rom de første mnd.

Dette fungerte fint med datteren vår for 3 år siden, så tror vi kommer til å gjøre ting relativt likt denne gangen. Den største forskjellen blir kanskje at vi må følge litt mer med på gradestokken om babyen kan sove ute den første tiden. (Datteren vår ble født i juni og termin denne gangen er desember.)

Skrevet

Glemte å legge til, for de som liker å ha stellebordet i et rom hvor det ikke er kran, og føler for å vaske barnet med lunkent vann, og ikke våtservietter, kan bruke en sånn vannbalje hvis den har et sted å stå ved siden av/på stellebordet, som på hytta liksom, og vaske fjes, hender og baken i den, evt. bare med en klut.. Det er koselig, og lettvint, evt ha baljen/vasefatet på badet fast, eller på stellerommet/barnerommet og bruke en kanne å helle oppi med passe temp. vann til hvert bruk, hvis veien til kran ikke er lang blir det ihvertfall ikke tungvindt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...