Gå til innhold

Kastet ut av hjemmet.

Anbefalte innlegg

Søsteren min ble sendt ut før å kjøpe kattemat ved 19 tiden i går kveld og skulle også være med meg og min samboer med å spise mat og is (dette var avtalt med foreldrene..) Hun kjører moped og det går ca 40 min til nærmeste butikk fra der hun og foreldrene mine bor.

Jeg møtte henne og hun ble med hjem til oss. Vi spiste og koste oss litt, men bestemte oss før å springe på butikken siden hun skulle ha kattemat og vi trengte brød og melk til i dag.

Første butikken vi kom til hadde ikke igjen av det slaget kattemat, så hun måtte bort til en annen butikk.. (Andre siden av en liten "by").

Hun begynte å kjøre hjem, men da var det litt mørkt.. og det regnet så det gjorde det ikke noe bedre. Det går altså 40 min tilbake (selvfølgelig.)

Men på veien var det kø, siden det var noe omkjøring pga flom. Søsteren kom derfor ikke hjem før klokken nærmet seg 23:30.

Det som møtte henne var en full og sur pappa.. som slengte døra igjen og sa hun kunne reise igjen og ikke komme tilbake. Satte seg så igjen på mopeden (etter å prøve å få vekt moren vår).. Ringer til meg og spørr om jeg har plass til henne.. Kom på døra gjennomvåt og kald..

Blir irritert, hun kunne ikke noe før at det var kø pga flom.. Kanskje hun kunne reist tidligere, ja. Men hun måtte likevel springe rundt før å lete etter kattematen han skulle ha..

Måtte bare få ut litt irritasjon...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143326560-kastet-ut-av-hjemmet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke ment som et frekt svar, men det er onsdag i dag, og faren din er full? Og mora di lå bare å sov mens faren din satt aleine å drakk seg full?

Det aner meg at denne familien har alvorligere problemer enn at dattera i huset er sent hjemme med kattemat. Høres egentlig ikke ut som et sted det bør bo barn/ungdommer.

Annonse

Huff, ikke bra :(

Ta deg av søsteren din, du. Krev at hun blir holdt borte fra hjemmet så lenge faren din har alkoholproblemer. Det er utrolig viktig å skjerme barna fra alkoholiserte foreldre, det kan ødelegge dem helt. De skal ikke trenge å leve med dette. :(

Lykke til, håper dere får orden på faren deres, i mellomtiden må du beskytte henne :)

Hvor gammel er søsteren din? I tilfelle hun ikke er myndig enda hadde jeg kontaktet barnevernet.

Utover det finns det vel ikke så mye å si - en far, full eller ei, må ikke si noe sånt. Syns du skal ta deg av henne og se at hun kommer seg bort derfra.

Annonse

Er hun under 18 år kontakter du barnevernet, han kan ikke kaste henne ut. Dette blir en sak mellom barnevernet og foreldrene, barn kan ikke ha det slik, det skalper usikkerhet for henne og sikkert lever hun på "nåde". Barnevernet tar kontakt med foreldrene og de blir bedt om å møte til samtale, senere hjemmebesøk. Ikke noe farlig i det hele tatt.

Ei venninne av meg som jobber som pedagog selv ringte barnevernet fordi hun hadde en umulig mann som truet barna med juling og diverse...

Dette tok barnevernet alvorlig, og etter en heftig krangel der far skulle kaste sønnen på 17 ut møtte barnevernet opp hjemme hos dem på natta.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...