Gå til innhold

hva har dere på barna om natten?

Anbefalte innlegg

ingen av unga mine har noensinne eid en ullbody...

de ville helst ligge i bare bleie. når de var nyfødte trakk jeg vel på de en vanlig, hel pysj, men mine sover best uten klær.. Dyna forsvinner som regel nesten før de sovner, er det kaldt, så legger jeg den over når jeg legger meg selv..Bruke minstemann som eksempel... Han er 2.5 år nå. i vinter var det veldig kaldt, hadde ned mot 15-16 grader på soverommet. Han klarte ikke å sove med pysj, da sov han dårlig. og dyna lå selvfølgelig enten på gulvet eller i fotenden av senga.. Hvis han kom over i senga mi om natta, var han kald utenpå kroppen, men alikevel skulle han IKKE under dyna mi. Endte med at jeg som regel lå uten dyne også. Bare en liten "kosesnipp" som ikke kom borti han...I følge de fleste burde jeg ha en unge som var syk hele tida, men han har faktisk 2 sykedager tilsammen fra bhg på de snart 2 bhg årene han har gått. Er den ungen som har vært minst syk der!

poenget mitt er at merker når unga er unøyde. Sover hun godt, så fryser hun ikke :)

Fortsetter under...

Nei, de fryser ikke lettere. Men uansett så tror jeg neppe din baby fryser av å ligge i body med dyne over seg og lukket vindu. Det er sikkert 20 grader der inne nå på denne årstiden og mer klær ville vært galskap spør du meg.

Husk at små babyer ikke regulerer tempen som eldre barn eller oss, så faren for overoppheting er faktisk lett og ekstremt farlig.

Ikke vær redd i det hele tatt for å ha på en liten body og dyne.

Mine lå alltid i body under dyna inne da de var små.....alltid gode å varme. Det er det som er lett: at man tar for mye klær på de små...

Er en gammel myte som henger igjen etter våre foreldre og besteforeldre at nyfødte og babyer skal pakkes inn i flere lag enn oss... Som hun over sier: Babyen din ligger under en god og varm dyne. Det er plenty med en kortermet body sålenge hun ikke sparker av seg dyna. I tillegg har du jo lukket vindu så det er sikkert både varmt og tett luft der inne.

kortermet body er topp.

til å sammnligne: Mine 2 mnd gamle tvillinger ligger i kortermet body og helseteppe med vinduet på gløtt. Begge gode og varme..Ville vært galskap å ta på mer....

de dagene han er svett sover han i bleia. de dagene det er vamt og han ikke svetter sover han med en av mine tskjorter, strl s(blir luftig og fin nattkjole for gutten på 2,5 år. jeg kjøper ikke egne nattkjoler til GUTTEN min). når det er normal innetemperatur sover ha i pysjamasen sin.

enkelt og greit.

Annonse

Mine sover somregel bare i bleia.. yngste er 1,5 .. Viinduet står på gløtt..

Føler jeg at det er litt kjølig har de f.eks på en t-skjorte eller body.

yngste har forresten også hatt bare dynetrekk på seg siste nettene fordi det har vært så trykkende ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...