Gå til innhold

hva har dere på barna om natten?

Anbefalte innlegg

nå når det er så varmt, hva har dere på barnet?her er det rundt 20 grader om dagen og nå er det 10, snuppa lå i en vanlig bomullsbody i pose...men hun var så svett. Har vinduet åpent og visste ikke helt hva jeg skulle kle på henne...en tynn ullbody?(siden de sier at ull er gull både vinter og sommer, og blir de svette så fryser de ikke..altså vinduet kan stå åpent?)....

beklager er ny i gamet(barnet er 12 mnd.)

Fortsetter under...

hva med vanlig bomullspysjamas (heldress) uten pose? hun ligger sikkert oppå dyna i løpet av natta? da har hun iallefall noe på seg selv om dyna ikke er der.

prøv deg fram.du kan jo også prøve ullbody eller ullpysj uten pose om hun fortsatt er mye svett

Jeg ville valgt ullbody og nattpose hvis jeg var deg. Nattpose er genilat, den holder seg på plass og gjør at barnet har vanskeligere for å snu seg og tumble rundt i senga.

Min baby sover veldig godt i nattpose. Vi bruker den de har på IKEA. Om vinteren bruker han dyne oppå.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90130078

Gutten min er snart to år. og nekter å sove med noe over seg. ( dyne o.l.) Så vi har på han en tynn ullbody, og nattas over det. Det er akkurat passe for han. Det er jo alt etter hvor varmt det er på rommet som barnet sover.

Annonse

Ullbody og pose høres ut som ren pining i mine ører. Hadde hatt på en hel pysjamas i bomull og dyne over. Regner med dyna forsvinner om hun er vant med å ligge i pose, men da har hun noe å legge seg inntil/dra til seg om hun trenger mer varme.

Det er jo bare å prøve seg fram. Men jeg hadde ikke tatt på ull selv om mange mener det regulerer varmen. Det gjør som oftest ikke det når det er for varmt, men er man først svett så fryser man ikke så lett som om man hadde bomull. Men når hun ble for varm med bomullsbody, blir hun helt sikkert det med ullbody også. Sikkert enda varmere.

Ullbody, ullpysj nå høres grusomt ut......Ville VI hatt det på oss?

Ikke jeg hvertfall. Selv om ull puster, så er det også et varmt plagg...

Min baby har på kortermet body og dynetrekk over seg (voksen dyne). Det dynetrekket klarer han ikke sparke av seg.

3 åringen min har stort sett på seg kortermet genser med dynetrekk over seg. I natt har han på seg hel pysj....men det var bare fordi mormor var innom med ny pysj med bilde av en traktor på magen :o)

herregud...hvis de små er så varme at de svetter i en liten bomullsbody...la de nå ligge bare i bleia, da... Ikke tre på ull. Selv om ull regulerer varmen som de sier så fint, så blir også ull for varmt. Hvis det er så varmt at de faktisk svetter i en liten kortermet body f.eks så er vel det en indikasjon på at de kan få ligge bare i bleia?

Ull nå om natta?? Huff...

Jeg er en ull-elsker om høsten, vinter...men nå om sommeren??

Annonse

Min på 2 år ligger med bleie og dyne. Hun på 4 ligger i truse og dyne. Ull hadde de fått varmeutslett av. Noen har litt for stor tro på egenskapene til ull. Hadde det vært så vamreregulerene som fantastene vil ha det til hadde sommerklær til alle vært laget i ull. De ville helt sikkert brukt det mer i varme land også.

Mine får ikke varmeutslett.

Og de våkner om de fryser eller om de svetter. Så kler jeg av eller på de alt ettersom behov. Det skjer ikke ofte.

Sier ikke at jeg kler de i ull om det er 20 grader.

Men tynne ullklør uten noe annet utenpå er bare deilig når det er 10-12 grader.

Sknner meg ikke på det "ull-styret" her inne....

Med førstemann prøvde jeg det, og hun holdt jo på å renne vekk stakkars. Tynn ullbody på sommeren, men ungen badet i svette. Lå på korthåret saueskinn inne på gulvet uten klær om sommeren, og badet i svette !

Så det tror jeg ikke noe på, og ihvertfall ikke at det passer alle barn.

Her har jeg en av hver. En som ligger i nattdrakt med sommerdyne og er normal varm. Mens nr2 ligger med kun tynn bomullsnattdrakt med vinduet åpent, og svetter.

her er gutten 4 mnd og han sover i bleie..

begynte først med hel pysj.. men merket fort at han ville ha bare tær :)

så da gikk jeg over til kun body.. nå som sommeren er her liker han best bleia :) han vil som regel ikke ha dyne heller.. :P han sparker den av seg.. men når jeg selv legger meg så brer jeg over han den igjen ;)

mamma fortalte meg at jeg også var ekstremt varm av meg da jeg var liten (og det er jeg ennå) så han er ganske lik meg ;)

Jeg hadde en nyfødt ifjor på denne tiden, og han hadde på seg en kortarmet body på natta. Nå som han er 1 år har han på seg kun t-skjorte eller singlet. Han sparker som regel av seg dyna i løpet av natta men synes likevel det holder med t-skjorte på. Før sommeren hadde jeg også på han sokker, men dem drar han av.

Vi kjører bomullspysj (hel) og ikke noe forøvrig. Slenger på henne dyna når vi legger oss. Sover med vinduet åpent.

3 år - og vi har gjort det slik hele tiden etter at hun ble normalstørrelse (var pre-dysmatur og da var det selvsagt mer klær)

Et tips - et tynt ullpledd over kan være like greit som pose. Det legger seg godt rundt kroppen (f.eks. lille lam)

Men er det bygningsarbeid på natta da??

Men hvis du ikke kan ha vinduet oppe, så ville jeg hvertfall ikke hatt mer enn kortermet body på nyfødt, pluss dyne....det blir fort varmt inne på det rommet der da hvis vinduet ikke er oppe.

Ville valgt sommerdyne eller et pledd faktisk.

Tenk deg selv hva du ville blitt?

Hadde du blitt kald om du hadde hatt på deg t-shirt med dyne over OG lukket vindu?

Tror du fint kan ta det helt med ro....babyen din fryser ikke noe mer enn deg. Dessuten skulle hun være kald, da våkner hun!!

Bedre for kald enn for varm for disse små. For varm kan være direkte farlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...