Gå til innhold

Hva skal jeg leve av når os slutter om 6 mnd?


alicen

Anbefalte innlegg

Jeg får os 6 mnd til fra nå av. Jobber som tilkallingsvikar nå,men har ingen fast jobb å se frem til ned det første. Kan gå en hel mnd innimellom uten lønn og da blir det lite å leve for når vi er tre stk. Går det an å søke om annen støtte fra nav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan søke om utvidet os, vet ikke kravene for å få det men du kan sjekke. Ellers går det jo an å prøve få seg en fast stilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke utvidet os. Det er svært få faste stillinger her jeg bor,så anser det som umulig å få noe med det første. Er i tillegg avhengig av familie pga syke barn så kan ikke flytte annen plass:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forhøyet hjelpestønad til sykt barn? Om du har det, så har du rett på utvidet OS.

 

Jeg har et barn som fikk hjelpestønad sats 3(vet ikke om en minimum må ha den satsen), og fikk utvidet OS i åresvis. "Ungen" er nå voksen, så derfor skriver jeg dette i fortid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde vel ha klart å lande en fast jobb i løpet av 3,5 år???

 

Ta deg sammen, for svingende! Det er ikke vår jobb å fø på deg og dine i all evighet. Jeg begriper ikke hvorfor du ikke har tenkt at denne tiden vil komme og tatt grep tidligere, kan du forklare tankegangen din her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er over meg... hva vet du om henne og hennes situasjon???

Har man ikke no fornuftig å komme med så la vær å kommenter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm. Noe vil du vel få for er jo ikke meningen at 3 skal havne på gata. Du vil jo få dekket leie og slik av sosialen.

 

Det er sjelden faste jobber noen steder, men vikariater da? Du må jo bare gå rundt på butikker, sykehjem osv for å spørre om dem har behov for noe. Kanskje kan du få et par faste kvelder her, og ei helg der.

 

Kan barna bo hos sin far og du flytte? Ikke ideelt og forstår om det er uaktuelt, bare et spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 6 mnd på deg til å få deg en fast jobb, bare å begynne å skrive søknader/ringe rundt.

Det bør vell helts være slik at man ønsker å klare seg selv økonomisk, enn å finne mulige måter å få penger av nav....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...