Gå til innhold

Hjelp!! Trenger råd for å redde et vennskap!!!

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som går gjennom en krise..pga et samlivsbrudd + diverse...

Hun trekker seg unna når det kommer til hverdagslige ting som en telefonsamtale, svarer ikke på tlf eller ringer opp når man prøver å få kontakt..

Tar kun kontakt hvis hun trenger noe konkret.eks..bli kjørt et sted.men spør aldri rett ut, går alltid rundt grøten slik at vedkommende hele tiden virker som at man må tilby seg før hun spør...

Alt skal foregå på hennes premisser og spør sjelden hvordan andre har det.

Har veldig medfølelse for x, og det er slitsom og vanskelig å forholde seg til..

Hva er riktig å gjøre??

Kan man stille noe krav til et menneske i krise??

Jeg har hjulpet x med ufattelig mye gjennom mange stunder på godt og vondt, derfor gjør det ting så vanskelig når man plutselig bare føler man blir stengt ute..

Er det jeg som er rar eller kravstor?? Synes dette er vanskelig..

Fortsetter under...

Hun er nok deprimert ja, kjenner meg igjen da jeg har slitt med depresjoner i perioder siden tenårene.

Nei, du kan nok ikke stille noen særlige krav når det stormer som verst, det synes jeg hadde vært litt dårlig gjort. Men det spørs jo hvor lenge det her har pågått osv. Etter hvert så kan man selvfølgelig stille flere krav, men om bruddet nettopp har skjedd så synes jeg du kan være forståelsesfull. Men det betyr ikke at du må stå på pinne for henne og slite deg ut psykisk selv.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...