Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som trener her inne når dere er gravide utenom gåturer? noen som er på treningssenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg trente på treningsstudio til dagen før jeg fødte... så lenge man trener før man blir gravid så er det ingen grunn til å slutte når man er gravid.. men ikke begynn å tren når du er gravid om du ikke er vandt til det..

Skrevet

Trente du timer eller apparater? Jeg har trent fast i over et år 3 dager i uka, men ikke vært der på et par mnd nå, er bare i uke fem.. lurer på om j kan trene de samme timene jeg har gått på liksom, de er beinharde..men det skal vel gå greit? orker ikke bli så tjukk denne gangen..

Skrevet

Hei, eg ville ik ha trent sånne aerobic timer med hopp, men j har sett en del gravide på spinning, selv jeg er kjempeglad i å trene, men velger å ta det med ro de første 3 mnd, eg går en del da.

Lykke til:)

Det er mitt andre barn og:) er i 9 uke snart:)

Skrevet

trente på mølle og noen apperater..og var på noen timer med spinning! var med på noen få timer der det ikke var hopp inni bildet.. men dette ble veldig fort tungt så de siste 4 mnd var det ikke noen timer på meg :))

Skrevet

Jeg går på treningssenter og har fram til nå trent de samme timene som før og tenkte å fortsette med det til jeg ikke orker mer, da blir det litt roligere trening. er 7+4 i dag. Alle jeg har spurt sier man kan trene som normalt nå i første trimester men man skal passe på å ikke bli for varm og helst ikke komme opp i over 90% av max kapaistet (dette vet jeg lite om egentlig, jeg har aldri brukt pulsklokke)

Men akkurat i dag kjenner jeg at jeg skal skulke! Veldig trøtt og kvalm så det blir sofaen i stedet (er i full aktivitet hele dagen med sønnen min på 18 mnd.. så når han er i seng er det jo deililg å få slappet av).

Lykke til med treningen da!

Skrevet

Jeg trener også både timer og apparater på treningsstudio i tillegg til turer og sykling. Eneste jeg passer på nå er å ikke ha så voldsomme intervalrunder med veldig høy puls. Prøver å holde meg der så jeg klarer å holde en samtale mens jeg trener. Passer også på å få i meg mere vann enn før under trening og en frukt, drikkeyoghurt eller lignende rett etter trening.

Skrevet

Jeg trente på treningssenter og løp i trapper helt frem til dagen før jeg fødte sist gang, og det håper jeg å kunne gjøre denne gangen også :D

Det finnes mye vitenskapelig dokumentasjon på at trening er bra for gravide, og også dersom du ikke har trent tidligere. Jeg legger ved en link til en fin artikkel om dette:

http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/livsstil/graviditet-og-trening-17024.html

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...