Gå til innhold

Inspirert av "Drama i bhg`n" og biting.... Kjenner dere noen som VIRKELIG har fått problem/syke av å bli bitt av et barn??

Anbefalte innlegg

Ja, jeg bare spør.... Man skal ikke bite fordi det er ubehagelig, og visstnok farlig om det blir hull på huden....

Forsvarer ikke biting altså!! Men det er jo mange hysteriske, når det gjelder biting...

MEN, er det virkelig så ille?? Har aldri møtt noen som har blitt syke på noen måte pga bitt!!

Har du??

Fortsetter under...

Sønnen min bet meg til blods på fingeren da han var ganske liten. Jeg hadde for meg at dette var veldig farlig så jeg ringte legevakten og forklarte hva som hadde skjedd. Trodde jeg burde ta stivkrampesprøyte og det hele. Helsesekretæren sa at jeg kunne ta det helt med ro, rense såret, sette på plaster og følge med det noen dager. Hvis det begynte å banke, kunne jeg ta kontakt igjen sa hun. Det begynte ikke å banke, men ble fryktelig betent. En dag i dusjen (to-tre dager etter bittet kanskje) sprakk det og det rant ut usannsynlig mye gult puss. etter dette grodde det fint og var helt uproblematisk.

HI.

Akkurat, det er ikke "verre" liksom....

Blir litt sprø av de som dømmer bitebarn "nord og ned"...

En betennelse kan man jo få av en flis også...

Annonse

Det er nok veldig variabelt hvor farlig og hvor syk man kan bli. Om det går hull på huden skal man alltid sjekke at stivkrampesprøyte er inntakt og følge godt med. Håper det gikk bra med gutten din 22.22.

Jeg ler meg ihjel av hysteriske foreldre som klikker om barnet blir bitt, dyttet, lugget, slått osv i barnehagen. Tåler du ikke at ungen din blir utsatt for sånt kan du ikke ha ungen din i barnehagen.

Helt alvorlig talt så syns jeg det er veldig umodent å le av sånt. Spennende å sett hvor lenge du hadde ledd om du opplevde noe sånt som 22.22. Skjerp deg!

De fleste små barn har vell stivkrampevaksine, og da er det jo som regel ikke noe problem.

Værre med voksne som ikke har fått påfyll på vaksinen.

Annonse

Hvis man har fulgt vanlig vaksinasjonsprogram, så har barnet ditt fått stivkrampesprøyta da det var 12 mnd.. den varer til barnet er 7 år sa en far som var lege i bhg.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...