Gå til innhold

2200 for å "passe unge" som sover? FAAAN!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ooooh himmel for en pris! Da jeg var 15år passet jeg 3barn fra kl 19-04 på natt. Fikk mat, drikke snop ( smågodt, sjokolade og chips) fikk låne film og pc. Dette fikk jeg 700kr for og jeg var fornøyd med det. Det hendte at jeg måtte legge et barn også men ikke alltid.

Fy nei aldri betal den prisen, max 1000 kr sier jeg!

Enig her og... Ja - synes 2200 er mye, MEN synes å lese oppi her et sted at mannen din sa seg enig, men ikke du?? Da ville jeg bare punget ut.... Er jo veldig mange timer, på nattestid, pluss 4 timer utenom. Mye penger,ja, men også veldig ukurante tider å sitte på. Har jenta sittet våken til halv ett for å sitte barnevakt på en lørdagskveld, når hun strengt tatt burde vært hjemme i sin egen seng og sovet?? Skjønner jo det blir litt annerledes når de bor i samme hus, men hun er veldig ung, og jeg ser ikke poenget med å være ute til i åttetiden på morran når man har barn. Hvem var oppe med barnet da??

HI

Jeg har da aldri kommet hjem full og således oppført meg upassende rundt mitt barn!

Og den ENE morgenen vi var til 8 så var det heller ikke vi selv som passet barnet før utpå ettermiddagen! Men det har ingenting med saken her å gjøre, så derfor så jeg ingen grunn til å nevne noe mer enn hva det handler om.

Så sitt ikke der å kall meg uansvarlig, og at mitt barn blir tatt dårlig vare på! Ikke TRO et sekund engang at jeg og mannen min har noen slags problemer med alkohol eller festing, og hvertfall ikke med foreldrerollen!

Kan aldri BIM/DIM-damene her inne holde seg saklig og til det innlegget handler om, istedefor å lage så sinnsykt mye drama og bygge videre på en historie, slik de selv tror det er?!

Typisk perfekte nedlatende DiB-damer. Blir helt oppgitt over påstander og beskyldninger uten og egentlig vite noen ting.

Spørsmålet til HI er prisen på barnevakt og ikke andres mening om å dra på byen eller nachspiel eller ikke.

Skal man bare sitte hjemme etter at man har fått barn?

I følge DiB så skal man aldri gjøre ting uten barna etter at man får barn.

Påstand over her: det virker som HI er over gjennomsnittet glad i å dra på byen til å være småbarnsmor. Hvordan i all verden kan noen ha grunnlag til å si noe sånt?

Jeg er mor til 3 små barn og har også vært på byen og på nachspiel etter at de ble født. For en grusom og uansvarlig mor jeg er!

Nei damer, ro dere ned og ta en bolle. Det går faktisk an å ha det moro også etter at man har fått barn. Kan virke som flere her hadde hatt behov for å utvide horisonten litt. Tro det eller ei - men det finnes en verden utenfor bleieskift og Drømmehagen.

Annonse

ok.. jeg bare tok det forgitt at det måtte være fra 12.30 når det var såååååå mye de skulle ha..

HAHAHAHAHA, bare illustrerer hvor drøy den prisen er altså!! men 2200 for 7.5 timer er vel alt for mye for en liten pike!!!

Grådighet står for fall, og det virker som om dette var siste jobbnatt for denne piken

Tror nok det de fleste reagerte på var også det faktum at de kom hjem etter nach og dqa hadde vært oppe hele natten og drukket og SÅ sendet barnevakten hjem.. hva med den lille gutten som sov ?? Hva skjedde når han våknet?? to trøtte og halvfulle foreldre er vel drømmen å våkne opp til tenker jeg..

Hun bør jo få mer enn 300-400 kroner når hun ikke skal komme før klokken 00.30 og blir sittende til 08 på morgenen, ubekvem arbeidstid og 300 kroner er virkelig gnient!!!

Da jeg var 14 satt jeg fast hos et par, de hadde to barn, jeg fikk aldri mindre enn 500 kroner og pleide å være der fra rundt 22 til 02 ca. Om jeg skulle kommet på natten å sittet der til morgenen skal jeg bare fortelle deg at jeg hadde ment det fortjente mer enn 500,-.

Hun satt i 7,5 timer, på natten til morgen, da bør hun få ihvertfall 150 kroner i timen, kanskje mer.

Men hi....

Ikke for å terge deg altså.. bare ser på fakta..

DU sier du drikker litt først på kvelden...

Dere får en jente på 14 til å komme opp til dere halv ett på natten!!! (bare det i seg selv er vel ikke helt greit)

For angivelig gå i ett bursdagselskap (?)

Dere er så borte i over 7 timer... (ganske lenge når denne 14 åringen antagelig ikke hadde sovet før hun kom til dere, og vel... om hun sover tungt og det skjer noe med barnet.. f.eks kvalme/oppkast/mareritt eller lignende.. er det ikke sikkert hun våkner.. (ungdom sover ganske tungt..)

dere kommer hjem, men forteller ikke alle oss andre hvem som så skal passe deres avkom... (dermed tar jeg det forgitt at hun er i deres hender...) så blir du sur fordi vi ymter frampå at dette i seg selv er uansvarlig... for at du så sier at denne piken ikke fortjener den betalingen hun ønsker???

Du vet... hvor skal jeg begynne hen, men kanskje ikke så rart vi kanskje syns du ikke er den mest stabile personen å jobbe for??? og alkohol, var vel såvidt jeg forsto en del av moroa?? ikke rart noen reagerer??

09:41.

Hva med å svare på det HI faktisk spør om?

Dine meninger og forhastede konklusjoner er det ingen som har bedt om.

Du baserer dine meninger om HI på gjetninger utfra det som kommer frem i hovedinnlegget.

Gratulerer - du er et godt eksempel på den "perfekte" DiB brukeren som benytter enhver anledning til å fortelle andre mødre hvor uansvarlig hun er.

Og hvor står det at foreldrene da hadde ansvar for den lille gutten?

Står det noe sted at de drakk på nachspiel? Jeg har vært på nachspiel uten å drikke, nettopp fordi jeg skal ta meg av barna mine dagen etter.

At de tok noen øl før 0030 på natta gjør ikke at man ikke er i stand til å ta seg av barnet dagen etter.

Hvorfor tar dere som en selvfølge at foreldrene kom hjem halvfulle?

Tviler på at dere er så perfekte i RL som dere fremstår her på DiB.

Annonse

Betal som avtalt, ettersom mannen din har sakt OK. Det får han stå for. Neste gang dere skal ha barnevakt vtaler dere med non andre om dere syns denne barnevakten er for dyr, og dere gjør en klar avtale på forhånd om hvor mye barnevakten skal ha. Det bør dere avtale før barnevakten sier ja eller nei til jobben.

Klare avtaler på forhånd om lønn og hvor lenge barnevakten skal sitte løser slike problemer.

2200 for 4 timer er helt sinnsykt ja. Men jeg synes også det er sinnsykt å be den 14 år gamle barnevakten komme halv ett om natten, for å så sitte mens dere er på et mer eller mindre uplanlagt narsh.

Synes både dere og faren til barnevakten høres merkelig ut.

Jeg tar iallefall ikke å dra ut 00.30 om natta på nach, kommer hjem 8 på morgenen noe beruset..

Jeg lemper ikke barnet mitt til en 14 åring midt på natta fordi "en må da kunne leve et liv selv etter en har fått et barn"..

Om jeg eller mannen min har lyst på å feste noe som er ytterst sjeldent da hverken han eller jeg er så glad i å feste...så drar vi hver for oss..

Men vi har ikke fest og nach og lempe ungen til en barnevakt så fort vi har sjansen som et punkt på lista over hva vi ser på som et "liv"

Jeg var natt barnevakt for ei jeg kjenner som jobba natt da jeg var 18år. Jeg kom klokka 22.00, sov der og gjorde klar barnet for barnehagen dagen etter. Og dette fikk jeg 1000kroner for.

Så 2200 for å se på tv hadde vært uaktuelt her hvertfall.

Såvidt jeg forsto var det 7.5 timer, pluss etterbetaling fra en tidligere gang der hun satt i 4 timer. Altså 11.5 timer. Da er det en timelønn på 300kr, sånn ca, noe som fremdeles er helt sykt mye, uansett hvor ugunstig tidspunktet jegna satt var for henne. Om mannen var dum nok til å si ja til 2200 må dere betale det, men det bør gå ut av hans lomme om mulig.

Kanskje var det dumt av HI å ikke avtale beløp mye klarere på forhand, men hva HI ellers må ha gjort eller ikek gjort feil i forhold til festing, barnepass dagtid, barneoppdragelse, svigermor eller hundestell har vi faktisk veldig lite med. Synes det er et merkelig DIB fenomen det med å vri et spørsmål om til noe som ender opp med å bli ren kjefting og itskjelling av HI. Det har jeg ikke sett noen andre steder.

Så lærdommen til HI er nok denne: Avtal klarere på forhand, bli enig med mannen før slike ting tas opp med andre, og ikke spør om råd på DIB. ;)

Ja det har du helt rett i. Aner ikke hvordan jeg tenkte. Må bare skylde på stress, ammetåke, krympehjerne og det faktum at jeg strøyk i matte på videregående. Takk for rettelsen. For øvrig er alt annet jeg skreiv fremdeles hovedpoenget. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...