Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i alle dager gjør man? Ungen er stuptrøtt, men straks hun er i seng så er det plukking på smokken til den detter ut, så blir hun illsint fordi den er borte, sitter gjerne klar med en ny en da hun ikke greier å få den inn i munn selv, men neida, enten er hun allerede sinna, eller så plukker hun ut den nye og blir følgelig sinna.. Og våken. Bah!

På dagen fungerer det sånn tålelig greit med å "reive" armene hennes, da finner hun roen i løpet av et minutt eller to. Men har ikke lyst å gjeninnføre det på natt siden hun begynner å bli såpass stor (snart seks måneder). Har hun først sovnet sover hun (relativt) godt til morgenen, men akkuratt innsovning er fryktelig slitsom når det er inn og ut med smokken hundre ganger, med påfølgende raseriannfall..

Bah, ønsker meg en smokkegrime:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi, har det akkurat likt! Utrolig plagsomt! Har finni ut at han sovner uuutrolig mye fortere om jeg holder i hendene hans... Men nå har det blitt litt drøyt, så må slutte igjen, for nå har det blitt sånn at jeg nesten alltid(!) må holde for at han skal får roa seg..... hehe, så er på "ikke-holde-henda-avvenning"

Og de henda er overalt! smokk ut inn, klore ansiktet, opp og ned med armer, smokk ut igjen etc... 100 ganger... hehe..

Har funka litt med en liten bamse han får holde rundt, så får han "konsa" henda sine om den isteden for smokken faktisk :)Så skal øve litt mer på den...

Skrevet

Hvorfor ikke bare reive henne på kvelden også? Det er jo ingen aldersgrense for sånt no, og hvis det funker, så hvorfor ikke. Never change a winning team osv;) De fleste babyer koser seg med det, så jeg ville ikke stresset m "avvenning" var jeg deg!

Skrevet

Driver med håndholding og bamseavledning her også:P Er vel sånn vi får henne i søvn.

Grunnen til at jeg ikke reiver på natt er egentlig flere. Nummer en er at det er så grusomt varmt på soverommet, så tror rett og slett ungen kommer til å koke. Også mangler jeg et ordentlig "reiveredskap":P Nå går det i et halvt helseteppe. Men igjen, hun begynner å bli så stor at hun før eller siden bryter seg ut av det, og synes det er skummelt med ting hun kan tjore seg fast i når hun ruller rundt på natta.

Blir fint når hun greier å få smokken inn i munnen igjen:p Nå tar hun den ut og stapper den inn igjen feil vei, og skjønner ingenting av det stakkar:P

Skrevet

Kan jeg bare spørre hva dere mener med "reive henda" ?? høres interessant ut, hehe :)

Skrevet

Og det jeg egentlig skulle si om hvorfor jeg ikke reiver på natt; hun pleier å ha en til to oppvåkninger der hun greier å sovne igjen relativt problemfritt. Hvis hun har "brutt" seg ut av reivingen blir det litt styr å få det på igjen, noe som vekker henne mer opp. Og vil derfor ikke at reiving skal bli søvnassosiasjonen hun trenger for å komme over kneikene på natta. Så er vel egentlig for å bevare den skjøre nattefreden i størst mulig grad.

Skrevet

Hun har armene ned langs siden eller over magen/brystet, jeg "knyter" (eller mer tuller) et pledd rundt så armene holder seg i ro. Veldig fint når hun var nyfødt. Hun lå bare å knirka i senga si før jeg begynte med det, men har siden (som regel) sovet godt i egen seng på nettene (våkner bare litt tidlig:P). Tror det hjelper med å "samle" dem litt, føler det lunere og tryggere når de har det trangt.

Skrevet

Skjønner... nei tror ikke det er noe for mini her, høres litt skummelt ut, med tanke på hvis han drar armene opp og får det over hodet etc :S

og også det du skrev lenger opp, blir for varmt osv, og litt dumt at de blir vant til det, så de finner søvnen selv når de våkner på natta osv.

Her funker det hvertfall litt at han får holde i noe, han prøver alltid å ta tak i hånda mi hvis jeg stryker over hodet eller noe sånt, så er jo så vanskelig å la vær å gripe de små hendene da :D Gjør det bare litt, så han roer seg litt mer, og så slipper jeg så han sovner uten at jeg holder.

Har hendt at jeg har sett han sovne i bilen f.eks mens han holder i den solskjermen ("taket" over bilstolen som rekker helt ned på sida) hehe.... søtingen :)

Tror jeg går for bamse eller koseklut han kan holde i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...