bitthen Skrevet 15. juni 2011 #1 Skrevet 15. juni 2011 Han har de siste kveldene våknet og grått... Masse, utrøstelig. Jeg har prøvd å trøste men bare gråt. Mannen min sa til meg i går kveld : "Sikker på han er sulten, han har slik sulten-ånde." Satte han ved bordet og han siste en stooor porsjon med grøt. Tydelig sulten ja. I kveld våknet og gråt han igjen. Gav han mat nå også, og han spiste to (!) porsjoner med grøt. Han ble fornøyd og var bare å legge han igjen. Han eter ikke så veldig mye om dagen, og er blitt mer aktiv nå som han farer rundt og reiser seg og øver over alt (blitt sinnsykt mer klengete også - puh). Har 4 måltider: Grøt, youghurt med havregryn, middag og grøt. Han er VELDIG dårlig å ete skive, han får det av og ti, men vi bruker omlag 30 minutter på ei halv skive.. Han holder på å få opp fortennene, og det er jo ikke bra med denne "nattmaten". Noen som kan gi meg noen gode råd til hva jeg skal gjøre for å få han til å ete mer på dagen så han er mett hele kvelden/natta? Dårlig vane det der ser jeg for meg :S
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Hvor mye grøt får han da? Vi forsatte å gi 2 porsjoner grøt en liten stund etter fylte 12 mnd, men vi måtte øke porsjonene fra 1,5 dl vann - 2 dl. Vi ga vanlig Nestlegrøt. Kanskje dere kan øke grøtmengden? Og hva med å tilby brødbiter til middagen? Vi har gjort det noen ganger hvis han har spist dårlig til lunsj. Og kanskje dere også kan finne noe mer mettende til lunsj, f.eks. eggerøre. Bare vær obs på at de kan bli litt harde i magen hvis de ikke er vant med å få så mye egg, så gi noen smaksporsjoner og se hvordan magen fungerer, før du gir en liten porsjon. Og en annen ting; Dette er et dårlig tips, for de fleste ønsker å slutte med Nan når de fyller 1 år, men du kan jo gi Nan 2 fremfor Nan 3 (hvis du gir det..) i en periode, for Nan 3 er ikke mettende. (Dette gjelder Hipp også, velg Hipp 2 fremfor Hipp 3. De andre merkene kjenner jeg ikke til). Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 Jeg må bare legge til at min har vært dårlig til å drikke av flaske når han har fått tenner, men heldigvis ikke til å spise. Heldigvis hjelper det når han begynte å drikke av glass. Håper det bare er det da, for da er du straks kvitt problemet!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 20. juni 2011 #4 Skrevet 20. juni 2011 Ville ikke gitt ham nattmat. Som du sier er det ikke bra for tennene,i tillegg er dette en dårlig vane. Prøvå innfør et ekstramåltid i løpetav dagen,etfruktmåltid kanskje? Prøvmed vanlig havregrøt (av gryn) til kvelds,den blir man god å mett av. Vi pleier å mose litt banani den for smaken.Etterpå får frøkna ei flaskemelk,så er det natt. Vi hadde en periode der hun våknet og ville ha ei flaske melk i 23.30-tiden. Vi var trøtte og gav etter. Dette ble fort en uvane og hun MÅTTE ha flaska hverkveld. Var en kamp å bli kvitt melka på natta. Så er greit å ungå å legge dem til slike uvaner om man kan..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå