Gå til innhold

Trenger litt råd og tips. Angående skole og eventuell graviditet.

Anbefalte innlegg

Jeg og samboern min har 1 barn på snart 1 år.

Han har fast jobb og har årslønn på ca 400 tusen.

Jeg har fullført 2 år på videregående skole. Har hatt et år med barselpermisjon nå. Og begynner på helse og sosial til høsten. ( 1 året ) Begynner på nytt ettersom jeg ikke ville bli noe innenfor bygg og anlegg.

Jeg aner virkelig IKKE hva jeg skal bli innen for helse og sosial, og vi vurderer nå prøve på nr 2, slik at jeg kan være hjemme 1 år og kanskje prøve å finne ut hva jeg vil gå videre.. For jeg har ingen snøring i det hele tatt på hva jeg vil bli

Hva hadde dere gjort i denne situasjonen?

Fortsetter under...

Helse og sosial er bare gøy, det gikk jeg mens jeg var gravid + fødte, fullførte året med glans pga god innsats, tilrettelegging og hjelp av lærerne! Det er gøy og lett å få gode karakterer. Dessuten kan du jobbe med nesten hva som helst. Barn, unge, eldre, psykisk syke, fysisk utviklingshemmede, hudpleie, sminke, massasje, føtter, ortopedi, tenner, negler.... gudere vet hva! Du kan gjøre akkurat det du vil omtrent, men lett for at det blir en del ekstra år på skole.. På en annen side, barn og skole er forsåvidt en god match om gubben tjener nok, såfremt du får barnehageplass. Fordi du får mye tid sammen med dem, i ferier og på ettermiddagene samt helgene. Dette betyr mye når de er små. Så jeg ville søkt meg inn på skole, ønsker dere baby får dere det også men det er tungt. Men deilig å bli ferdig med skole mens man har muligheten og ungdomsrett. Jeg bare satser og håper, og om det ikke går (for jeg vet heller ikke hva jeg vil) så har jeg ihvertfall NOE - så går det heller an å omskolere seg senere! ;)

Tusen takk for flott og langt svar :)

Jeg har almen fagene fra 1 og 2 året. Så til høsten blir jeg jo bare deltidsstudent. Og det blir jeg også når jeg skal gå 2 året :o)

Barnehageplass til jenta mi er i boks. Regner med å få det til nestemann også, da vi bor på landet og det er ikke noe problem å få plass i bhg :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...