Gå til innhold

Noe du skal gjøre annerledes neste fødsel/på sykehuset som du angret på du ikke gjorde? Ta med eller noe du tok med for mye osv?

Anbefalte innlegg

Jeg SKAL bevege meg utenfor rommet

Jeg SKAL holde barnet mitt hele tiden og sove sammen (hvis vi får familierom denne gangen også). Jeg skal ha med flere energidrikker. Far skal ta flere bilder under fødselen.

Nå gikk jeg på en smell og fikk en skikkelig fødselsdepresjon så hvis jeg ikke får det neste gang er mye gjort :D

Fortsetter under...

Skal også ta flere bilder underveis i fødselen og med en gang den blir født. Sist var det ingen som tenkte på det.

Jeg skal huske å bruke lystgassen. Jeg skal legge meg ned på senga og slappe av etter fødselen selv om jeg føler meg klar for å reise. Sist gikk jeg rastløst rundt på fødestua for å få timene til å gå til vi kunne reise hjem. Reiste hjem så snart legen hadde undersøkt på babyen. Det skal gjentas så sant vi er friske nok.

Jeg SKAL ta flere bilder!! Mase på barnefar/besøkende om å ta masse bilder. Tok ikke så mange bilder av prinsessen for noen måneder siden, jeg tenkte rett og slett ikke på det, glemte det helt.. derfor har vi ikke så mange bilder av hun fra tiden på sykehuset/den første tiden hjemme. Hun hadde kolikk og skrek mye, og jeg var veldig sliten, må ha vært derfor. Nå er hun snart et år, og jeg kommer alltid til å angre på at jeg ikke tok flere bilder, og passer på å ta mye bilder nå.

Det andre jeg SKAL gjøre, er å bevege meg mer når fødselen starter. Forrige fødsel startet med at vannet gikk og jeg begynte med en gang å få rier hvert 5.minutt (vannet gikk klokken 6 om morningen, babyen var ute klokken 6 om kvelden Dagen etterpå, altså 36 timers fødsel.). Grunnen til at jeg skal gjøre det, er at jeg TROR at fødselen hadde tatt kortere tid.. etter litt over 24 timer med rier hjemme, der jeg egentlig ikke gjorde så mye annet enn å sitte ir o og gå litt rundt i leiligheten (husker faktisk ikke noe særlig av denne dagen), hadde jeg bare 3 cm åpning. Kom ikke lenger enn 4 cm, som gjorde at de satt drypp, og det er det jævligste jeg har vært borti. Fikk rier uten pauser.. Hele tiden på sykehuset var jeg koblet til ledninger (noen som skulle passe på rier og hjerteslag), epidural og drypp.. hadde ingen mulighet til å bevege meg.. Neste gang håper jeg på en mer naturlig og mindre smertefull fødsel (Jeg skrek i timesvis i strekk, skrek av all min makt fordi jeg helt seriøst trodde jeg skulle dø).

Kort oppsummert: Ta flere bilder og bevege meg mer for å få mer fortgang i ting.

+ jeg har litt lyst til å føde i vann. Rett og slett få en veldig naturlig fødsel - siden den forrige var et smertehelvette, der jeg bare tenkte at "nå dør jeg snart" og hylte av smerte i mange timer i strekk.

Hmm

- jeg skal være lengre hjemme denne gangen, med rier osv, reise inn for å skjekke åpning osv i løpet av dagen.

- jeg MÅ ikke glemme tannbørsten i bilen til mine foreldre( de kjørte oss til føden). fikk ikke pusset tennene ordentlig på 2 dager,, grøss

- jeg skal huske ullsokker,, frøs tærne av meg sist...

- jeg skal huske å låne/kjøpe krimbøker:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...