Gå til innhold

Og på det 9. skulle det skje............. :))))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er aktiv leser og passiv skriver, men nå fikk jeg lyst til å dele litt med dere her inne.

Jeg har ei storke jente på snart 4 år. Hun ble unnfanget på 2. forsøk. Da hun var vel ett år reserverte jeg 9 strå fra samme donor for søskenforsøk.

I løpet av en to års periode gjennomførte jeg 8 forsøk - uten hell. Midt inni her hadde jeg en lapraskopi som påviste god passasje i en eggleder og ingen passasje i den andre - uten at de kunne bekrefte om den var tett eller åpen.

Jeg gikk mange runder med meg selv i forhold til hormoner. Var ganske bestemt hele veien på at IVF ikke var aktuelt. Hadde jo allerede skutt gullegget med min datter og følte ikke at jeg var villig til å prøve "alt" for å få det til en gang til. Hormoner satt også langt inne, selv om dette etterhvert ble anbefalt.

Stork-klinikk er kjempefin samtalepartner i en sånn prosess. Det tar på å prøve og prøve og så feile og feile... De støttet meg hele veien i forhold til å gjennomføre dette uten hormoner, samtidig som de orienterte meg veldig godt om de alternativer som er der ute.

Men jeg hadde jo klart det en gang før, så hvorfor ikke igjen, sa jeg til meg selv gjennom 8 forsøk!!

9. og siste strå fra samme donor og for meg; siste forsøk (og jeg hadde bestemt meg for at det var siste forsøk. Hadde ingen tro på at jeg skulle lykkes, ville bare bli ferdig med disse stråene) - så klaffa det plutselig!! Og det helt uten hormoner hele veien!

Nå er jeg passert 13 uker, har gjennomført duo-test og alt ser bra ut. Storesøster er informert om det som er i vente og gleder seg til jul!

Hadde bare lyst å legge inn et ord for de som ønsker å holde seg til vanlig inseminasjon ( i allefall en stund før man tar neste steg): man kan få det til selv om man passerer inseminasjonsforsøk 6, 7 og 8.. :)

Ikke missforstå meg: jeg støtter alle i de selvstendig valg som gjøres for å nå målet. Og det er så verdt strevet når den sitter!

Og ære være, jeg vet at for noen er IVF eneste alternativ.

Så jeg håper ikke noen tar dette som kritikk av det ene eller det andre valget. Ville bare fortelle hvordan det klaffet for meg.

Lykke til alle prøvere og ventere!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Gratulerer med graviditeten! Koselig at du vil dele denne erfaringen, og lykke at det gikk bra på siste strået da.

Jeg har vært gjennom 4 forsøk på Stork, som har resultert i to negative og to kjemiske graviditeter. Nå har jeg snakket med min gynekolog her i Norge, som mente jeg skulle vurdere IVF for å optimalisere sjansene, og fordi det kanskje vil bli mer kostnadsbesparende på sikt. Det hørtes nesten ut som han mente dette kunne være mulig uten bruk av hormoner i forkant, da han så at jeg hadde 5 fine follikler på UL før jeg startet opp med dette prosjektet. Vet ikke om jeg forsto han riktig - jeg trodde man alltid brukte hormonstimulering?! Jeg bruker åpen donor og det ønsker jeg å fortsette med, så da er vel ikke IVF noe alternativ for meg?! Men skal selvfølgelig ha det i bakhodet hvis det ikke klaffer snart. Neste uke skal jeg til UL hos han, før jeg reiser nedover igjen. Da vet jeg mer om når rett tidspunkt for inseminasjon kan være. Skal også få progesteronstøtte denne omgangen. Håper det klaffer denne gangen...;o)

Skrevet

Gratulerer :o) :o) :o) :o) :o) :o) :o)

Skrevet

mummrik: jeg tror ganske sikkert man ikke får åpen donor ved IVF ja. det er jo fordi det er leger som gjør det, og kun de jordmordrevne klinikkene har åpen donor. det er synd altså, vi har også snakket om det nemlig. viktig for også å ha åpen donor! men lykke til med neste tur, får satse på at du ikke trenger IVF:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Tenkte bare jeg måtte si at man får benytte åpen donor ved IVF , det har vi gjort, men da i Norge. Det er kanskje i Danmark det ikke går?

• 1 måned senere...
Skrevet

For det første vil jeg gratulere deg og for det andre vil jeg takke deg for at du tok deg tid til å skrive og dele dette med oss alle. De fleste av oss søker nok støtte og bekreftelse for at det finns håp =)

Jeg har gått gjennom mye selv, men nå vil jeg prøve igjen etter en liten pause. Har vært gravid to ganger, men er fortsatt barnløs =( Klaffa på 2.icsi, og 5.inseminasjon.

Nå har jeg 7. eller 8. inseminasjon på tur... og jeg ble veldig glad og optimistisk da jeg leste innlegget ditt MamT2? Oppmuntrende rett og slett =D=D Takk!!

Er på Rikshospitalet sitt donor-venteliste men driver privat ved siden av. Riksen anbefalte IVFD, men jeg vil helst ikke etter 3. mislykkede icsi forsøk.Prøver litt til jeg.... ;-)

Har tatt alle inseminasjonene i Danmark og skal dit ved neste eggeløsning. Har kjøpt babyklister, tatt omega3, kuttet ut alkohol og kaffe. Skal gå turer, lese og prøve og ta det med ro. Prøver å skape en slags positiv følelse i hele i kroppen min.

Håper alt har gått bra med deg hittil =)

Skrevet

Takk for innlegget ditt MamT2:) Det er så oppmuntrende å høre at det kan klaffe med inseminasjon, selv etter mange forsøk! Selv har jeg hatt syv inseminasjoner, en SA men ellers ikke noe resultat. Venter nå spent på at dagene skal gå til neste testedag 24 august. Hadde egentlig bestemt meg for at dette skulle være siste IUID forsøket før jeg går over på IVF, men nå tenker jeg at jeg skal kjøre noen runder til med IUID før jeg går inn på nye veier:)

Takk til alle dere andre også, som er med og deler deres erfaringer på godt og vondt med oss alle! Måtte det bli en fruktbar høst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...