Gå til innhold

Noen som har erfaring med kort permisjon?

Anbefalte innlegg

Tenker da på å begynne å jobbe i redusert stilling når ungen er ca 4 mnd. Jeg venter mitt 3. barn på kort tid (eldste er akkurat fylt 3), og jeg vet av erfaring at jeg ikke trives med å være hjemme i permisjon. Jeg får tendenser til svangerskapsdepresjon, og jeg er avhengig av å ha folk rundt meg og ting å gjøre på, ellers roter jeg meg bare inn i mine egen tanker. Vel, nok om det...

Noen som har begynt i jobb igjen tidlig og kan dele erfaringene sine med meg? Vi tenker at mannen min (som storkoser seg når han er hjemme) skal være sammen med ungen når jeg begynner i jobb igjen.

Fortsetter under...

JA!

og tro det eller ei - det har gått helt fint. mann og barn har storkost seg hjemme:)

Med førstemann begynte jeg som student igjen etter 6 uker. Men da var jeg selvsagt mer fleksibel enn om jeg var i arbeid.

Med nr to begynte jeg i full jobb da han var 7 uker:) Hadde ammepermisjon, og dermed litt kortere dager i begynnelsen.

Begynte å jobbe igjen da barnet var nesten 3 mnd. Begynte da i 60% stilling. Fullammet frem til 6 mnd og delammet til 14 mnd, da sluttet han (jeg kunne godt fortsatt). Det gikk helt fint. 60% er helt ideelt, da får du kontinuitet på jobb og to dager m baby. Anbefales.

Jeg trivdes heller ikke med fulltid perm, men mannen koste seg hjemme. I dag har far og sønn en fantastisk kontakt.

Jeg kunne mentalt begynt før på jobb, f.eks etter 6 uker, men trengte 12 uker på å komme meg etter en meget tøff fødsel.

Annonse

helt supert å forlate ett to ukers gammelt barn?? jøye meg.

Jeg også studerte, men hadde med meg min 4 dg gamle baby på skolebenken... (kun det obligatoriske) så leste jeg resterende pensum mellom slagene. Jeg syns det ikke vart helt supert, men klarte det. Da babyen ble litt større tok jeg en lang ferie.. slik at hun fikk utfoldet seg litt mere enn på høyskolen.

Jeg mente ikke at det var supert å forlate barnet, hadde det også med meg mange ganger. Det jeg mente var at det gikk veldig bra, både for meg og barnet.

Jeg kunne selvfølgelig valgt å droppe ut av skolen. Men på lengre sikt så mener jeg at det beste for både meg og barnet var at jeg fullførte. Nå har vi ferie, og til høsten skal jeg studere og da er barnet 5 mnd og skal være hjemme med pappaen sin frem til han fyller 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...