Gå til innhold

Erfaring med mountain buggy som bag vogn??

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på sånn ca hvor lenge bagen til mountain buggy UJ holder?

Synes den ser veldig liten ut.. men kunne tenkt meg å bruke den da jeg elsker min mountain buggy. Jeg får ganske store barn, så er veldig usikker.. vil jo ikke måtte bytte etter 3-4 mnd.

Var på besøk hos noen hvor jeg prøvde en teutonia fashion bag da minsten var ca 3 mnd, og han fikk så vidt plass. Noen som vet hvordan disse er i forhold til hverandre?

På forhånd takk!

Fortsetter under...

Jeg har en stor gutt som straks blir 5 mnd, og baggen er forsatt passe! Regner med å bruke bagen i hele sommer før jeg går over på sportsvogna i august/september, for da vil det også være behov for å begynne med pose.

Bagen til MB er faktisk akkurat like lang og brei som bagen til brio happy! Den eneste forskjellen er at MB bagen er mindre dyp, derfor virker den mindre også!

Vet av erfaring at teutonia har ekstremt små bager og sportsvogner, så jeg ville ikke sammenlignet de to vognene.

Jeg får også store barn som vokser fort:)

Mountain Buggy sin UJ carrycot er beregnet brukt opp til ca. 6 mnd. Erfaringsvis er mange barn da også ferdig med å ligge og vil opp å se verden istedet så det passer bra å bytte da.

Bagen er like stor som mange andre (brio happy, city cross) men som anonym sier er den litt grunnere og virker derfor mindre. Har også "store" barn og det har gått helt fint med MB UJ bag, tror jeg hadde måtte gått over til sportsvogn del uansett grunnet nyskjerrige barn...

Så fint å høre!

Grunnen til at jeg sammenlignet mountain buggy og teutonia var at jeg fant en side hvor det stod at mountain buggyen var 74 cm og teutonia 77..

Vet dere forresten hva som er forskjell på de eldre bagene i forhold til de nye?

HI

Kan jeg spørre dere som har denne vognen om når på året dere fikk baby og hva dere har brukt i bagen? Har skaffet meg en slik vogn med tanke på babyen i magen men tenkte at jeg måtte bytte pga at den blir så liten som folk sier. Om den er like stor som f.eks brio happy som jeg vurderte i tillegg vet jeg ikke om jeg har behov for 2 vogner.

http://shoppemamma.com/2010/08/hvor-stor-er-bagen-pa/ kan du sammenligne bagstørrelser. Som du ser er det fleste bager mellom 75-80, så det er ikke så store forskjeller her. Vil si at MB sin bag virker "liten" fordi den ikke har så høye kanter og at det er lite "ekstra stasj" på sidene som feks TFK. MB bagen er også relativt åpen, siden kalesjen ikke går like langt frem som TFK, men gir bra lufting på sommeren og med pose på vinteren ligger barnet lunt og godt.

På samme side http://shoppemamma.com/2010/05/hvor-lang-liggelengde-er-det-pa/ kan man også se liggelengdene på sportsvogn-delene. Her kommer også MB ut bra synes jeg.

Eldre modeller av carrycotene til MB kan brukes på 2010/2011 modellene. Skal selv bruke 2008/2009 bag på 2011 understell, dette går fint. Førstemann er født i februar og vi skiftet i juli/august til sportsvogndel. Regner nå med å skifte rundt juletider. Førstemann var lang og tung, men kunne fint brukt bagen én måneds tid lenger, men byttet fordi han ikke vil ligge, men opp å se verden. Brukte Odenwalder-Lammy dunpose med saueskinn på vinteren og dyne/teppe på sommeren. Nå er førstemann 97 cm (2,4 år) og begynner å bli for stor for soving i vognen, men dette stemmer jo bra med liggelengde på 94 cm. Sitting går derimot helt fint. Ser imidlertid at de fleste vognene ville blitt for korte for soving nå..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...