Gå til innhold

Drama på sommerfesten i bhg :(

Anbefalte innlegg

Sønnen min beit en annen gutt i på sommerfesten :(

Min sønn og en annen gutt hadde kranglet om en bil, han andre gutten mente det var han sin bil, min sønn mente det var han sin bil .Den andre gutten hadde tatt denne bilen fra min sønn og da hadde min sønn bitt den andre gutten .

Pappaen til den andre gutten kom rasende inn med min sønn som han holdt hardt i armen og spurte hverm sin sønn dette var ? Jeg svarte at det var min sønn og da skrek han til meg at min sønn hadde bitt min sønn . (jeg er høygravid og satt på en stol og han sto over meg og skrek det til meg) Han skrek også til min sønn at det ikke var lov å bite flere ganger.

Jeg spurte hva som hadde skjedd og han fortalte at de hadde kranglet om bilen og han mente at det var han andre gutten sin bil . Jeg svarte da at jeg var ganske sikker på at dette var min sønns bil og spurte sønnen min om hvorfor han hadde bitt og at dette ikke var lov .Han skulle også vise bittmerke hans sønn hadde fått men det hadde ikke blitt noe merke ,men han var litt rød der han hadde blitt bitt.

Tok så med sønnen min ut i garderoben og spurte han igjen om hva som hadde skjedd og han fikk kjeft for at han hadde bitt og at han måtte si unnskyld til gutten han hadde bitt . I mens var det full forvirring om denne andre gutten hadde en lik bil og om den bilen var hans eller min sønn sin. Jeg sa igjen at jeg var sikker på det var min sønns bil og det stemte, han andre gutten fant sin bil (som var helt lik)

I følge noen litt større jenter så hadde denne pappaen tatt min sønn ganske hardt og når de sa det høyt ,ble denne pappaen sint på disse jentene og sa at de ikke skulle overdrive så fælt.

Min sønn skulle si unnskyld til denne gutten ,men syns det var veldig vansklig når det sto så mange rundt han .

Flere andre foreldre kom i garderoben for å se om vi var ok og gravid og full av hormoner som jeg er så måtte jeg gå inn på do for tårene begynte å trille. Men jeg sto der inne å gråt (når man først har begynt å gråte er det ikke lett å stoppe) hadde en som jobber i bhg og som er mor til en på min sønns avd snakket med sønnen min og pappaen til det andre gutten skjønt at han hadde overreagert litt og sagt til min gutt at de skulle sette en strek over det og bare glemme det .

Jeg skjønner at denne pappaen ble sint og at han ga sønnen min kjeft syns jeg er greit ,men ikke at han skrek og overreagerte så voldsomt og tok sønnen min hardt i armen syns jeg ikke er greit, men alt skjedde så brått og jeg ble så lei meg over at sønnen min hadde bitt at jeg ikke rakk å reagere på måten han hadde tatt sønnen min . Alle som var der syns pappaen overreagerte og mannen min ble kjempe sint og sa at han var glad han ikke var det når det skjedde .

Uff, syns hele greia bare var helt forferdelig :(

Hvordan hadde dere reagert på en sånn hendelse?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143325420-drama-p%C3%A5-sommerfesten-i-bhg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gamle er barna?

Jeg har selv opplevd at barnet mitt har blitt bitt, og har da reagert kraftig (man blir redd når ens barn blir bitt). Men jeg hadde nok ikke tatt fysisk i et annet barn.

Jeg hadde som du reagert på at han tok i barnet mitt, men hadde hatt forståelse for at han ble redd og sint. Det avhenger også av hvor gamle barna er. Forskjell på om gutten din er 2 eller 5 (barn større enn ca 3 år pleier jo ikke bite).

Skjønner at du ble lei deg!

huff, ikke bra. Noen foreldre eier ikke manerer... Jeg er også høygravid, og vi har sommerfest i barnehagen i morgen, aner ikke hvordan jeg ville ha reagert. Mulig jeg hadde blitt rasende og fortalt den faren at greit nok at det ble bitt, men han burde ikke skrike til hverken meg eller barnet, for ikke å snakke om å komme dragene med barnet mitt. Makan til frekkas... og når det på toppen av det hele ikke var hans sønns bil, emn din sønns bil.

Annonse

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Jeg må si at uansett hvem som eier lekene, sånn behandler man ikke barn! Blir litt bekymret for hans sønn, for jeg tenker litt sånn at om faren "tar" andres barn så hardt, hvor ille er han mot sin egen sønn, og spesielt når ingen andre er til stede? Er jo tydelig at mannen har sinne-problemer.

Så jævlig pinlig for mannen at det viste seg at sønnen din bare hadde beskyttet sin egen leke! Syns det var latterlig at faren krevde en unnskyldning av sønnen din, men når det viser seg at faren tok feil så "setter vi bare en strek over hele greia". Syns denne mannen skulle bedt sønnen din om unnskyldning for den harde behandlingen! Tror faktisk jeg hadde reist hjem til han og fortalt han akkurat det!!

Uff så fælt... :( :(

Tror jeg hadde reagert helt likt som deg...

Mannen overreagerte jo veldig, selv om biting er en absolutt uting å gjøre.. Jeg hadde nok kokt veldig innvendig om mitt barn hadde blitt bitt, men voksne folk må jo klare å tøyle seg såpass!

Saken hørtes forferdelig kjip ut, men hadde jeg vært deg ville jeg prøve å sette en strek over det nå, og heller holde seg unna denne mannen fremover..

Trøsten får vel være at han har driti seg ut ved å reagere slik på et barn offentlig.. De andre foreldrene pluss de ansatte i bhg tenker nok sitt om han nå...

Jeg hadde blitt veldig forbanna. Man tar ikke andre unger på en sånn måte, og så var det i tillegg sønnen din som hadde "rett".

Det var en skikkelig uggen situasjon. Vet ikke hva jeg ville gjort, men jeg ville uansett ligget langt unna den familien. Faren er nok sikkert voldelig på hjemmebane? Man har krysset noen grenser når man tar andres unger fatt fysisk...

Ville også tatt det opp med barnehagen, også med tanke på bitingen men også bedt de om å følge med på den andre gutten og om han viser tegn til å bli mishandlet?

Ikke at man skal lage høns av fjær, men det er viktig å bry seg om! Er faren "uskyldig" er jo ingen skade skjedd uansett.

Hørtes kjedelig ut, ja. Vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert? Denne pappen burde absolutt be om unnskyldning også - det var jo han som absolutt oppførte seg verst! Rett og slett maktdemonstrasjon. Fint at det kom andre til. Hadde vel blitt ganske sjokkert selv. Synes ikke noe om nedkjefting av noen!

Uff, klem til dere for veldig ubehagelig opplevelse!

Huff, så trist og vondt :-( Hadde nok tatt til tårene uansett om jeg var gravid eller ei, men så takler jeg dårlig å få kjeft av fremmede også da. Denne pappaen virker jo helt ustabil. Greit at det er opprørende når barnet ditt blir bitt, men du overfaller ikke et annet barn av den grunn!

Annonse

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Før noen hopper på meg her; nei, det er ikke ok å bite!!!, men man står heller ikke og skriker til andre mennesker når man er voksen. Jeg hadde huket tak i foreldrene, hadde forklart dem med streng stemme situasjonen, men hadde latt foreldrene få disiplinere sitt eget barn.

Synes virkelig at pappaen til han andre gutten overreagerte. Det får jo være måte på mener jeg. Min lille gutt og litt større jente har blitt bitt flere ganger i barnehagen. Nei, jeg synes ikke det er greit i det hele tatt, og klart at det kan være farlig om det går hull gjennom huden osv. Men barn er jo barn, og de vet jo ikke helt hvordan de skal håndtere ulike situasjoner enda, og det må man som foreldre bare finne seg i. Klart vi skal reagere når ungene våre biter andre, men det får da være grenser.

Synes vireklig synd i deg som måtte oppleve dette, og jeg kjenner godt til den følelsen med å ikke klare å slutte å gråte når en først har begynt...Bare prøv å glem hele greia, det er ingenting du kunne gjort annerledes i denne situasjonen. Han andre papapaen burde følt seg skikkelig teit, og jeg synes virkelig synd i gutten hans som har en så oppfarende pappa...uff.

tror han skal være heldig at han ikke traff på meg.

hadde min sønn bitt noen, så hadde jeg så klart reagert hadde jeg sett det, dersom jeg ikke var tilstede, ville jeg spurt sønnen min hva som hadde skjedd.

men.. hadde en rabiat mann av en far kommet slepende med min sønn etter armen, kjeftet huden full på min sønn, så hadde jeg sett rødt!!

det samme hadde min samboer gjort.

det er alltid 2 sider av en sak.. jeg unnskylder på ingen måte at det er greit å bite, men er da heller ikke greit å ta et barn med makt?!

i din situasjon så hadde jeg gjort som deg, hadde sagt at det ikke var greit å bite. men ikke kjeftet noe mer. For kjeft har han jo fått nok av.

å si unskyld er jo greit, så lenge det skjer på din sønn sine vilkår. at det ikke blir noe tvang.

Det er jo bare å sette en strek over hendelsen nå. Forhåpentligvis hadde denne faren en meget dårlig dag og ble veldig redd for sin egen sønn. Når man er redd for sitt eget barn kan man bli noe irrasjonell.

Men han bør jo si unnskyld selvfølgelig for oppførselen er ikke akseptabel. Hadde det vært meg som mistet besinnelsen så hadde jeg vært dritflau og neppe våget å vise meg i barnehagen igjen.

Mitt barn har flere ganger kommet hjem med bitemerker forresten. En gang skubbet hun en annen jente ned fra en knaus så denne jenta måtte til legevakt og sy. Jeg var veldig redd for å møte foreldrene til den skadde jenta,men ville jo snakke med dem og si unnskyld. Det gikk veldig bra,moren sa jeg ikke måtte tenke på det da dette er noe unger kan finne på.(hun var nesten 3)

Hvem som hadde rett i forhold til bilen har ingenting medsaken å gjøre etter min mening. Begge guttene var overbevist om at den var sin. Din sønn skulle ikke bitt. Det bør en 4 åring vite og klare å forholde seg til. At han fikk kraftig tilsnakk synes jeg er på sin plass. Hvor hardt faren faktisk holdt og hva som var nødvendig er ikke godt å si. Han overreagerte sikkert, men det synes jeg du gjorde også. Det hørtes ikke så farlig ut.

At du er gravid gir ikke gutten din større rettigheter.

Glem hele greia, tviler på at noen har tatt skade. Kan hende var det til og med dette som skulle til for å få gutten til å forstå at det er helt ulovlig å bite.

Seriøst.. 21:57

hadde virkelig du ikke reagert hadde en annen person begynt å skrike til din unge?

hadde ikke du blitt sjokkert dersom han hadde tatt ditt barn hardt i armen?

At du er gravid gir ikke gutten din større rettigheter. HVA slags oppgulp er dette?

hun sa ikke noe at hun hadde spesielle rettigheter..

jeg synest synd om sønnen hennes.. må bli traumatisert..

jeg synest det er opp til foreldrene til bet barnet som biter, å "kjefte"

Hva vet du om hvor hardt denne pappa'n holdt?

Personlig hadde jeg IKKE blitt sjokkert om en forelder tok mitt barn i armen og tok han/henne bort fra en situasjon hvor hun/han bet et annet barn. Skulle bare mangle om en voksen ikke tok bort barnet i en slik situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...