Gå til innhold

Noen vi kjenner har vannkopper. Bør vi dra på smittebesøk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dra! er ikke sikkert hun får det da, men verdt et forsøk...

Vannkopper er bedre jo yngre man er, så jeg ville fått det unna så fort som mulig. Barnet vil jo bli smittet av vannkopper før eller senere, men ønsker ingen å få det i skolealder eller eldre... Jeg hadde det selv da jeg var 7 år og klødde som en gal. Husker det ennå med skrekk og gru.

Sønnen min fikk vankopper da han var 2 år, og han klødde ikke i det hele tatt. Han hadde få vannkopper, og var pigg og i god allmentilstand. Men han måtte være hjemme fra barnehagen en full uke, så da måtte vi ta "sykt barn" dager på jobben. Derfor bedre om du får det nå som dere allikevel er i perm.

Jeg ville ikke ha gjort det. Ryktene tilsier at små barn får det "mildere" enn store. Det er ikke alltid sant.

Yngste min var litt over ett år da han fikk det, og var full av prikker og blemmer, klødde dag og natt og hadde det fælt. I tillegg fikk han en byll, så stor som en kaffekopp i diameter, i ettertid i en av blemmene som var i bleieområdet. Feber i over 40, store smerter og hestekur med antibiotika. På toppen av dette var det sommer og varmt, han kunne ikke være ute i sola, orket ikke å ha klær på og klorte derfor mye på blemmene.

Passer dette scenarioet også i juli ( 14 dager - 3 uker inkubasjonstid)? For du kan ikke bestille den varianten med 38,2 og 4 prikker på ryggen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...