Gå til innhold

Noen som har barn med atopisk eksem, men som IKKE har fått påvist noen allergier?


Honningmelon

Anbefalte innlegg

Min eldste som nå er 7,5 år fikk atopisk eksem da han var 2 mnd, og fikk påvist egg og melkeallergi med en gang, men vokste heldigvis allergier fort av seg. Eksem hang i lenger, men er bra nå.

 

Nå ser det ut som om minsta på 7 uker også har fått eksem :( Håper bare vi slipper unna egg og melkeallergi...

 

Noen av deres barn med eksem som ikke har allergier i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det i melkeintoleranse og atopisk.

Melkeintolleransen på eldste er borte, men atopiske eksemen er værre :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen av barna, men jeg har hatt atopisk eksem siden jeg var baby. Har ikke hatt en eneste allergi, før jeg ble godt voksen. Da har de riktignok kommet på rekke og rad. Men hele barndommen min har jeg hatt "bare" atopisk eksem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gutta her har atopisk eksem og eldste har hvertfall ingen allergier som vi har merket. Yngste lurer vi på om er allergisk mot fisk og pollen, men det har ikke slått ut på noen tester (men han er bare rett over 1år, så det kan jo slå ut på test når han blir eldre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kontakte legen i morgen... Eldste tok prikktest med en gang, og måtte over på mme uten melk. Håper vi slipper det med minsta, for det var så utrolig vanskelig å venne han til smaken...

 

Har dere allergitestet barna deres?

 

Huff, hadde håpet å slippe dette flere ganger... Eldste er kvitt egg og melkeallergi og eksemet, men har fått astma og pollenallergi i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge mine har tatt prikktest, eldste var ca 1,5år og yngste var 10mnd. Ikke noe utslag på noen av dem, men jeg yngste kaster opp når han spiser noen typer fisk, så jeg tipper kanskje han egentlig er allergisk likevel... Han får hvertfall ikke laks nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om det er i samme gate,men min yngste har litt eksem.Såpass lite at vi har ikke fått noe navn på den. Men hun viser ingen tegn til å ha noen allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn med atopisk hud, hadde eksem som små, nå som skolegutter har de bare tørr, ømfintlig hud som lett blir rødflammet og irritert. Eldste på 10 år har litt eksem på hendene om vinteren, og begge får soleksem om våren...

 

Ingen av dem har hatt noen matallergier, men begge er allerigiske mot ull. Dvs at eksemet flammer opp, de blir vablete og blemmete osv om de har ull mot huden. Ellers ingen allergier i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8åringen har bare atopisk eksem, har ingen andre allergier. Har testet henne for alt som kan, og testet ut det meste hjemme uten noen bedring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Håper det "bare" er eksem. Ille nok det. Men, håper at det ikke blir så mye som hos storebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vinterbrud

Jenta mi har atopisk eksem uten påvist allergi.Hun har astma også,og reagerer på katt.

Hun har tatt prikktest og allergitest uten å påvise noen allergi.

Min jente er også 7,5 år,og jeg skulle ønske hun vokste de atopiske sykdommene snart av seg.

Jeg har også eksem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har eksem og minstegutt på 4 år har eksem (ingen allergier)

eldste jenta på 5 år har div allergier og eksem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for flere svar :) Vi skal til legen på torsdag, så skal be om henvisning til barnelege, slik vi gjorde med eldste. Vil helst slippe å gå over til annen mme.

 

Men, hun virker ikke til å reagere noe spesielt på melk, så krysser fingra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...