Gå til innhold

Har ikke følelse i ene delen av ansiktet

Anbefalte innlegg

Vondt i nakken fra jg sto opp. Fikk hopine i 2-3 tiden. Sp ble det bare verre og verre, begynte å kaste opp for en time siden. Er dritsvimmel, og har uklart syn. Så behgynte det å prikke på venstre side nedenfor øyet og nå kjennes det ut som jeg har lokalbedøvd hele venstre side av ansiktet. hendene mine er kjempetunge og jeg sliten max for å treffe riktige taster her inne nå. Er aleene med ungene (som sover) mannen mkin er på jobb og han tar ikke telefonen. Hva i pokkert kan dette være?=

Fortsetter under...

Jeg hadde noe lignende for ett par år siden og det kom av noe så trivielt som trekk på det ene øret, utrolig nok. Var fin igjen etter 3 uker.

Men det kan være noe annet som feiler deg og jeg syns du burde komme deg avgårde til legevakten. Har du noen som kan sitte barnevakt? Ring iallfall legevakten og snakk med dem.

Lykke til og god bedring!

Annonse

Annonse

en venninne av meg fikk samme symptomene du beskriver! det viste seg at hun hadde blitt bitt av en flått på telttur, som hun ikke hadde merket.. hun ble lam i halve ansiktet og skikkelig dårlig, men var fin igjen etter innleggelse og kontroller/behandling på sykehuset! :)

Det kan være nerver som ligger i klem, du bør ta kontakt med lege, legen vil evt. sende deg på MR. Bør sende deg på MR da du beskriver følelsesløshet.

Kanskje du bare er veldig sliten? Kanskje det er en type migrene du har? Uansett vil jeg råde deg til å ta kontakt med lege.

Likte forøvrig ikke at det ble så mye feil-skrivning i HI's siste innlegg - håper dette ikke er noen som bare skal ha det morsomt, dette er virkelig ikke noe man spøker med.

Men - når en har disse symptomene og i tillegg plutselig skriver feil på den måten der så bør man straks ringe etter ambulanse. Kankskje talen også er påvirket?

Dette er noe av det ekkleste jeg har opplevd. Fikk tak i svigers og dro på legevakten. Ble sendt på sykehus i ambulanse og har ligget til obs. i hele natt. De fant ikke noe. Men jeg er bedre nå. Har fått piller mot migrene og skal tilbake til legen i morgen.

Takk for hjelpen

hi

Jeg har også hatt dette som du beskriver. Hos meg skjedde det da jeg var under veldig psykisk stress en periode. (hadde ran på jobben) Fikk ikke sove på nettene. Våknet en morgen med prikking i fot og arm, og like etterpå begynte det å prikke i venstre leppe, som også blei nummen. (ja, det kunne se ut som jeg hadde fått slag, leppa hang litt) Ble sendt på sykehus til obs. og det var migreneanfall med aura jeg hadde hatt. Noe SÅ ubehagelig og ekkelt.. Hadde 2 like anfall til på kort tid etterpå, men har ikke hatt noe etterpå. Heldigvis.. Det var skikkelig skremmende.

Håper det går bra med deg, HI !

Så godt å få oppdatering, har sjekket innlegget her flere ganger siden i går. Godt du er bedre og at det (ikke ser ut til) å være noe alvorlig. Alle symptomene du beskrev samt problemene med å skrive kan være tegn på skader/sykdommer i hjerne og nervesystem som MÅ tas på alvor. Men det merket du kanskje siden legevakten tok deg så seriøst som de gjorde.

Og til neste gang (om det skjer igjen) må du ikke tenke at "det er sikkert det samme som sist" og bare legge deg. For det bør undersøkes nøye til du har fått en diagnose de er sikre på.

Fortsatt god bedring!

ring 113 nå.

om du ikke har fått tak i barnepass og ikke naboer eller noen andre kan passe så bare ta med barna i ambulansen. bare forklar det til dem i 113 at du har 2 barn som må bli med.

lykkke til :)

hilsen snart sykepleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...