Gå til innhold

6 åring alene hjemme

Anbefalte innlegg

Min samboer lar sin 6 årige datter være alene hjemme i 1,5 time, mens han er med sine andre barn på noen aktiviteter. Grunnen til at han ikke tar henne med er at han ikke har nok seter i bilen han kjører med. Pga jobb kunne ikke jeg være hjemme med henne og måtte ha min bil (som har nok seter) da jeg ikke har lov å kjøre hans bil. Og jeg må ha bilen med på jobb, for vi bor på landet. Jeg synes ikke dette er ok og har sagt det til han, men han bryr seg ikke..... Synes dere jeg overragerer, eller kan en 6 åring være alene såpass lenge?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143324971-6-%C3%A5ring-alene-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1,5 time er lenge, men synes ikke nødvendigvis det er uansvarlig.

Min gutt på 6 år er hjemme alene en times tid + når jeg er hos "naboen" (neste byggefelt, 1 min unna) men da er jeg jo tilgjengelig om han skulle trenge det.

Om jenta har tilgang på telefon og kan kontakte noen om det skulle bli et problem synes jeg det er ok. Samt at hun vet å ikke røre noe "farlig"

Går vel på ungen rett og slett, det sagt synes jeg det er respektløst av faren å ikke repektere deg nok til å IKKE gjøre det når du føler så sterkt at det faktisk ikke er greit...

Forresten, leser nå; HANS datter??? Jammen, da må han vel få gjøre som han vil????

Jeg er vokst opp på landet og gikk hjem fra skolen (vi hadde ikke SFO her da) og var hjemme alene til mamma og pappa kom fra jobb da jeg var 6 år (begynte et år tidligere på skolen). Gikk helt fint. Så om jenta er ansvarsbevisst så ser ikke jeg noe problem med å la henne være alene hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...